Celia Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 ...kameraet til cannon? Jeg er ute etter et kamera som tar gode skarpe bilder. det hadde vært artif med et speilreflekskamera siden jeg har vanlig digital kamera fra før av. Jeg liker utssende til sony sitt kamera best og så har det 8 mpixler, men jeg tipper canon sitt speilrefleks tar bedre bilder. Lenke til kommentar
CosworthPower Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt 300D med Sigma linser,Sony F828 tar nok bra bilder men ikke så bra som SLR tror jeg.. Sjekk: www.itech.no fos Sigma linser.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Sigma linser har en dårlig og svak konstruksjon som fører til mye problemer med mekanikk... og de går veldig lett i stykker. Canons originale linser, evt. Tamrons linser, er mye mer solide og har en mer pålitelig mekanikk. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hvis du behandler objektivene dine pent, så tror jeg ikke det er noe veldig stort problem med Sigma. Men det er en kvalitetsforskjell på de billige zoomobjektivene og de dyrere objektivene. Det samme kan sies om Canons objektiver. Det er alt for mange rundt om i verden som er veldig fornøyde med Sigma objektiver til at en kan stemple dem som dårlige, sånn som du konstant gjør. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Bare opplyser om at de har svak konstruksjon slik at man må være forsiktige med de... og vi har hatt alt for mange innom butikken jeg jobber i med mekaniske feil til at jeg kan la være å advare folk mot at det er en stor feilprosent på disse linsene. Men at de har meget god optikk, er det ikke noen tvil om. Lenke til kommentar
terjed Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Mye synsing blant de tidligere innleggene. Synes magne av innleggene bærer preg av mer tenking med hjertet enn noe annet. Tror du må avvente en test av 828. Det er ingen som vet hvilket som er best ! Billigst er uten tvil 828 som leveres med topp objektiv. Tilsvarende objektiv alene til Canon koster 10-15.000 (28-200mm T* objektiv). Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg har valgt Canon 300D. Sony lager fine kameraer de, men jeg tror ikke bildekvaliteten kommer opp mot DSLR. For meg er det viktigst, dessuten at man kan bruke ulike objektiver og hastigheten. Er man litt fotointeressert kjøper man en såkalt Prosumer (Sony 828, Fuji S7000 eller Minolta A1). Er man veldig interessert kjøper man DSLR (Canon 300D eller 10D. Nikon, Pentax eller Olympus hvis man har objektiver fra før). Synd at det er så lang leveringstid på 300D, men det tar jeg som et godt tegn. Mange vil ha det fordi det er så bra. Har lest mye på ulike utenlandske forum og de fleste konkluderer med at DSLR er overlegent alt som er kommet til nå. Jeg blir veldig overrasket om Sony 828 har like bra bildekvalitet. De ekstra 2 mp'ene trenger du ikke, det er andre ting med kvaliteten som er mye viktigere. Har hørt at 828 ikke kommer før i desember. Lenke til kommentar
terjed Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 For meg er både 300D og 828 prosumer. Og poenget mitt er at ingen kan vite om 828 IKKE er bedre enn 300D. Altså blir det synsing. Hvis noen mener noe annet, så vis meg den testen som bekrefter dette !! Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Billigst er uten tvil 828 som leveres med topp objektiv. Tilsvarende objektiv alene til Canon koster 10-15.000 (28-200mm T* objektiv). Jeg kan vel nevne at du får kjøpt 28-200mm objektiv til Canon for rundt 2000 kroner. Det har ikke en lysstyrke på 2-2.5 som objektivet til 828, men på den annen side har det en minste blender på 22-32 i motsetning til 828's minste blender 8. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg kan vel nevne at du får kjøpt 28-200mm objektiv til Canon for rundt 2000 kroner. Det har ikke en lysstyrke på 2-2.5 som objektivet til 828, men på den annen side har det en minste blender på 22-32 i motsetning til 828's minste blender 8. Et 28-200 objektiv på 300D tilsvarer 45-320 mm. Med andre ord må man fremdeles kjøpe seg en ekstra vidvinkel. Jeg tviler også sterkt på at det finnes 28-200 mm objektiver til Canon SLR som kan matche objektivet til Sony F828 kvalitetsmessig. Uansett vil man bli en fattig mann hvis man skal kjøpe objektiver som kan matche F828 på brennvidde, lysstyrke og makro. Hvis jeg skal tippe, vil jeg tro Sony F828 vil være bedre til å gjengi detaljer enn Canon 300D. Men sannsynligvis vil det være mer støy i bildene til F828, og hva som er viktigst av støy og oppløsning kan være vanskelig å si. Den optiske søkeren til 300D vil uten tvil være totalt overlegen søkeren til F828 - når det gjelder skarphet. Men på F828 er man ikke tvunget til å titte gjennom en søker - man kan holde kameraet på en armlengdes avstand, og likevel ha full kontroll fordi man har live-view på LCD-skjermen. Autofokussystemene har også blitt så bra at det er sjeldent at motivet er ute av fokus på et godt kamera, så nødvendigheten av en god søker kan diskuteres. Canon 300D med 18-55 objektiv, og kanskje en telezoom i tillegg, er uten tvil et meget godt valg. Hvis man gjerne vil ha et kamera i dag, kan man trygt kjøpe det. Sony F828 har enda ikke kommet på markedet, og det er tvilsomt om det blir bedre enn 300D. Uansett vil det alltid være slik at det "snart" vil komme noe bedre. MLW Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Et 28-200 objektiv på 300D tilsvarer 45-320 mm.Med andre ord må man fremdeles kjøpe seg en ekstra vidvinkel. Jeg vet. Men du får ikke kjøpt noen "hyperzoom" fra 17-125mm. Jeg tviler også sterkt på at det finnes 28-200 mm objektiver til Canon SLR som kan matche objektivet til Sony F828 kvalitetsmessig. Det kan man jo bare spekulere i. En "normalzoom" vil aldri gi de samme bildene som et fastobjektiv. En "hyperzoom" som dette vil få enda større problemer. Uansett om merket er Sigma, Canon eller Zeiss. Uansett vil man bli en fattig mann hvis man skal kjøpe objektiver som kan matche F828 på brennvidde, lysstyrke og makro. På den annen side kan du ikke sammenligne kostnaden på F828's objektiv med objektiver til 300D. Den dagen du vil ha nytt kamera forsvinner objektivet sammen med F828, mens objektivene til 300D flyttes til neste speilrefleks.. Du kan vel og regne med at Canon snart kommer med flere billigere EF-S objektiver. Men på F828 er man ikke tvunget til å titte gjennom en søker - man kan holde kameraet på en armlengdes avstand, og likevel ha full kontroll fordi man har live-view på LCD-skjermen. Du kan si hva du vil om fotografering "på armlengdes avstand", men skarpe bilder får du ikke. Men hvis du bare skal ha små papirbilder, så for all del, det er utrolig hvor mye uskarphet du slipper unna med. På den annen side kunne du sluppet unna med et billigere kamera også. Lenke til kommentar
Euroboy_bgo Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Har selv anskaffet det nye 300D så helt objektiv blir min uttalelse neppe, men så langt kan må jeg si meg storfornøyd med kvalitet. Bruker mine gamle Canon objektiver og det funker flott. Kvaliteten og fleksibiliteten er upåklagelig. Har tatt noen testbilder som jeg had gjennomgått i Photoshop og er storveis imponert over hva Canon har fått til. Sonys siste var et alternativ jeg vurderte, men med stadig nye utsettelser for lansering er den tanken parkert for lenge siden. Det er synd...tror Sony har noe veldig bra de kommer med, men de taper helt farten og i kampen mot 300D når de nå mister flere salgsmåneder. Dessuten kan en jo begynne å lure litt på produktet også...hva som egentlig ligger bak en slik forsinkelse......noen som vet ????? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hvis noen har lyst til å legge ut bilder tatt med 300D, har jeg laget en mappe til dere her: http://galleriet.akamera.no/albuq23 Lenke til kommentar
Euroboy_bgo Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Takk for muligheten til å legge inn bilder, skal gjerne gjøre det.....men det er 0 respons når jeg bruker " add " knappen..... Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Der funker bra herfra. Se om ikke du får lagt ut noen bra bilder av hva 300D kan levere. Har sett drøssevis av bra bilder på andre forum. Jeg venter på levering fra ITButikken, men det tar visst tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå