Gå til innhold

Hvordan blir kvaliteten på opptak med tv-kort?

Lars73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer ann på 3 ting

1: tv signalet ditt.. støy inn=støy ut

2: tv kortet har du digital decoder kjøp et decoder kort til pcen minst mulig ledd.

3: programmvaren har mye å si.

Så kvaliteten på det som blir kopiert blir like bra som kvaliteten på det som kommer inn?

Jeg har en digital decoder. Vet du hvor får jeg tak i et decoder kort?

Takker forøvrig for flotte svar... :)

Lenke til kommentar
Her er en liten test av ett av mange TV-kort. Det burde gi en pekepinn på hva du kan forvente deg.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=94615

Wow, vi joina det nye forumet til hardware samme dagen.... :woot:

Tilbake til saken. Har lest et par tester, bla. den du linker til. Skal snoke litt rundt på nettet og se om jeg finner mer info. Hvis ikke, så kommer jeg tilbake hit og maser litt igjen... :wink:

Lenke til kommentar

"Can I plug my Cable TV decoder box into my TV-Card?

Yes! You simply need to plug the RF (aerial) output from your cable decoder box into your TV-Card then tune your TV-Card into the channel output by the cable decoder box. If your cable TV decoder box has SCART, composite or S-Video connectors you might want to use them instead of the RF connection for better picture quality."

Så det skal funke :wink:

Lenke til kommentar

Det finnes også kort for å motta digital-satelitt tv på pc'n. Da må du riktignok koble kortet til parabolen, og ha et programkort + CAM fra Viasat eller Canal Digital.

Da vil du få en digitalsatelittuner (langt ord) i pc'n din, med mulighet til å lagre til disken. Dette vil gi det beste resultatet, da du jobber med det originale digitale signalet - ikke digital->analog (inn i pc) ..analog->digital.. Gir flere steder hvor signalet blir skadet.

Har ingen linker her nå, men skal kaste på plass noen i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Joda, fungerer nok på den måten, men er du sikker på at du trenger et TV kort? Som det sies i siste setning så er det å foretrekke å bruke video signaler, og da trenger du ingen TV tuner.

Ok. Men jeg har ikke Tv-inn på skjermkortet mitt. Men uansett, så tolket jeg den setningen til at du skulle koble video signalene inn i tv-kortet?

Det finnes også kort for å motta digital-satelitt tv på pc'n. Da må du riktignok koble kortet til parabolen, og ha et programkort + CAM fra Viasat eller Canal Digital.

Har ikke parabol. Det jeg har er en digital decoder fra UPC, med et par ekstra kanaler (tv4 og noe nature greier). Kan jeg fortsatt bruke et "digital-satelitttv kort"?

Litt forklaring ang. mine planer følger:

Som sagt vil jeg kaste ut videoen min, og bruke pc'n til å ta opp TV programmer.

Kjøpte skjermkortet jeg har nå for å få DVI-utgangen slik at jeg fikk et strøkent bilde på min sony 42" plasmaskjerm. For å utnytte tv'n og muligetene i pc'n mest mulig, vil jeg nå gå til anskaffelse av et TV-kort, evt. noe annet hvis det er bedre til mitt formål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...