overLoad Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Kjøpte meg Z 680 i går selv om settet støyer som bare juling. (de som påstår noe annet må gå til legen, ja jeg har den siste versjonen). Har soundblaster Audigy Player lydkort på maskinen nå. Dette har desverre ikke analog 5.1 utgang, men kun 4.0 utgang. Dermed får man ikke lyd i senterhøyttaleren når man kjører Z680 i Direct Stereo x 2 modus. Hvis jeg setter den i DPLII movie modus så får jeg lyd i senter. Er det noen lydkort som har egen senterutgang slik at man får lyd i senteren uten å jukse med dpk II ved EAX avspilling. I driveren til lydkortet har jeg satt opp at jeg har 5.1 system. Blir dette rett? Ved Max Payne 2 spilling så skjer det flere ganger at pratelyden blir dempet som om den skulle gått til en senter som det ikke er lyd i. Derfor regner jeg med at hvis jeg hadde senterutgang så ville jeg fått lyd. Det jeg lurer på er hva dere andre med Z680 har innstillningene satt til ved spilling på pc? (modus på lydkort og Z680) Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Joda, settet har en "white hiss" i seg, men for meg så er den ikke sjenerende. Samt den støyen følger ikke med volumet, ergo, hør på musikk og du legger ikke merke til den. Bare når anlegget står på og du ikke kjører noe lyd i det hele tatt. Standby altså. Jeg kjører på vanlig 6channel direct valget stort sett hele tiden, trives med det valget jeg. Lydkortet mitt er integret i ASUS P4B533-E hovedkortet. AC97 integrert lydkort om jeg ikke tar feil. Men kjører Bass ned i spill og vanlig musikk, men kjøre bass (subben) opp under filmer. Av og til under spill også. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Dumme meg hadde ikke innsett at digital utgangen på Audigy funker som senterkanal hvis den ikke kjører digital. Dermed var problemet mitt løst. Z 680 er jevla bra. Når jeg spiller HØYT så hopper skjermbildet på skjermen :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå