winmedi Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Hei, fifa 15 nærmer seg og snart er det mulig å pre-ordre fifa 15. Det jeg lurer på er at jeg har laget meg en us ps store bruker og tenker å kjøpe spill derfra i fremtiden for en billigere penge. Og spille spillene på den norske brukeren min. Men, når jeg skal kjøpe fifa pakker. Hvordan gjør jeg det da? Må jeg kjøpe pakkene gjennom us playstation store eller kan jeg kjøpe det gjennom den norske playstation store? Noen som vet? Takker for svar! Lenke til kommentar
BuerN0R Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Er ikke 100% sikker men tror du må kjøpe pakker fra US store og spille ultimate team på US server. Kan hende jeg tar feil.... Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 11. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) Oja takk! Noen andre som er sikker? Endret 11. juli 2014 av winmedi Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 du kan bare kjøpe dlc`er fra samme region som spillet blir kjøpt(kjøper du spillet på din amerikanske bruker så virker bare dlc`er fra samme sted, og omvendt med norskjøpte spill som bare støtter norske dlc`er) Og regner med fifa er som alle andre spill til ps4 så langt, spillet velger nærmeste server, så regner med att spillet kjører som normalt på din norske bruker, men les igjennom kjøpsavtalen inne på psn før du betaler så står det om det kun støtter amerikanske servere... Regner med dette er noe som ikke vil skje med noen spill som kommer ut i alle regioner, er bare spill som kommer ut i en region som har fare for dette, som feks demons souls på ps3 som bare kom ut i asia først så kom det senere til usa og så til slutt kom en europeisk utgave som var åpen for alle..... Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 11. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) Ja det er greit, men er sikkert jeg som gjør det komplisert her. Men når jeg kjøper pakker på den norske kontoen, vil det gå fint da siden jeg har jo spillet installert på den norske brukeren min men som er kjøpt fra amerikansk psn? Og alle spill er jo spillbare fra hvilke som helst land. Men jeg tror fifa kommer først ut i US og så noen dager så kommer det til europe. Aner ikke hvordan det er med de pakkene Edit: Men du vil jo ikke kunne klare å logge på din amerikanske psn konto når du spiller på den norske psn, når du skal kjøpe pakker så kommer jo du direkte inn på den norske psn store og der ber de deg betale beløpet det koster. Endret 11. juli 2014 av winmedi Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 For å ta det enkelt og greit: kjøper du spill fra region 2 så vil bare dlc/mini transaksjoner fra region 2 virke med det spillet, kjøper du spill fra region 1 så vil kun dlc/mini transaksjoner fra region 1 virke osv.... (regner med de har laga systemet såpass tungvindt siden noen regioner kjører sensur og andre ikke) Her er ett verdenskart som lettere viser de forskjellige regionene du må forholde deg til: Og ta deg en tur innom linken under så ser du att Fifa15 er ute 23September i Europa, og 25September i Usa... http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games Så ikke alle spill kommer først i usa, bare se på MotoGP14 som enda ikke har fått noen offisiell release i usa og vi har hatt tilgang til spillet en god stund inne på norsk psn.... Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 11. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) For å ta det enkelt og greit: kjøper du spill fra region 2 så vil bare dlc/mini transaksjoner fra region 2 virke med det spillet, kjøper du spill fra region 1 så vil kun dlc/mini transaksjoner fra region 1 virke osv.... (regner med de har laga systemet såpass tungvindt siden noen regioner kjører sensur og andre ikke) Her er ett verdenskart som lettere viser de forskjellige regionene du må forholde deg til: Og ta deg en tur innom linken under så ser du att Fifa15 er ute 23September i Europa, og 25September i Usa... http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games Så ikke alle spill kommer først i usa, bare se på MotoGP14 som enda ikke har fått noen offisiell release i usa og vi har hatt tilgang til spillet en god stund inne på norsk psn.... Ok så ta det enkelt og greit. Da går det ikke ann å kjøpe pakker om man har kjøpt spillet på en amerikansk bruker og spiller på den norske brukeren. siden du må kjøpe det fra samme region. Og da går det ikke. Men uansett,nå som jeg vet at Fifa kommer først i europa kjøper jeg fra Norge. Men er blodpris. Endret 11. juli 2014 av winmedi Lenke til kommentar
Nemesis T Virus Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Kjøpte pakker med en amerikansk konto på Xbox 360 så skal vel gå PS4 også. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 11. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2014 Kjøpte pakker med en amerikansk konto på Xbox 360 så skal vel gå PS4 også. Men brukte du den amerikanske kontoen når du spilte også? Lenke til kommentar
Nemesis T Virus Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Nei spilte ikke med den men regner med at det ikke skal være et problem siden PS4 er sonefri. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Går ikke. Kjøper du Fifa på U.S store, så kan du ikke kjøpe fifa points på den norske. Iallefall slik det har vært på Fifa 14. Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Jeg har kjøpt BF4 samt premium på min norske bruker, og fikk spilt dette på min amerikanske, men etter hva jeg kan huske så er premium-innholdet knyttet til min norske (altså den jeg kjøpte det på), og fungerer ikke på den amerikanske (selv om jeg får spilt spillet online). Jeg har kjøpt BF4 samt premium på min norske bruker, og fikk spilt dette på min amerikanske, men etter hva jeg kan huske så er premium-innholdet knyttet til min norske (altså den jeg kjøpte det på), og fungerer ikke på den amerikanske (selv om jeg får spilt spillet online). Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) For å ta det enkelt og greit: kjøper du spill fra region 2 så vil bare dlc/mini transaksjoner fra region 2 virke med det spillet, kjøper du spill fra region 1 så vil kun dlc/mini transaksjoner fra region 1 virke osv.... (regner med de har laga systemet såpass tungvindt siden noen regioner kjører sensur og andre ikke) Her er ett verdenskart som lettere viser de forskjellige regionene du må forholde deg til: Og ta deg en tur innom linken under så ser du att Fifa15 er ute 23September i Europa, og 25September i Usa... http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games Så ikke alle spill kommer først i usa, bare se på MotoGP14 som enda ikke har fått noen offisiell release i usa og vi har hatt tilgang til spillet en god stund inne på norsk psn.... Hadde jeg vært læreren din hadde jeg dessverre måtte gi deg stryk. Wikipedia er IKKE en gyldig kilde, og tillegg er den feil. Jeg siterer: FIFA 15 launches on PC, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3 and Xbox 360 on September 23 in North America and September 25 in Europe. Hvilken kilde bruker jeg? Jo, kildekritikk: http://www.easports.com/fifa/news-updates-gameplay/article/fifa-15-release-date Endret 13. juli 2014 av Emils. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 Men da kjøper jeg fifa 15 i Norge og får heller kjøpe andre spill på US store. Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Hadde jeg vært læreren din hadde jeg dessverre måtte gi deg stryk. Wikipedia er IKKE en gyldig kilde, og tillegg er den feil. Jeg siterer: FIFA 15 launches on PC, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3 and Xbox 360 on September 23 in North America and September 25 in Europe. Hvilken kilde bruker jeg? Jo, kildekritikk: http://www.easports.com/fifa/news-updates-gameplay/article/fifa-15-release-date Kan ikke si att jeg er skoleflink heller, adhd kombinert med lese og skrivevansker som ikke har blitt oppdaget før nylig og jeg er snart 36, men bruker den sida til referanse når spill kommer siden den somregel har rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå