Gå til innhold

BI eller HIOA?

elth

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg lurte på om noen kan hjelpe meg litt! Jeg har søkt på både økonomi og admin. hos BI og hos HIOA til høsten. BI har jeg allerede kommet inn på og HIOA vet jeg at jeg kommer inn på da jeg har et veldig godt snitt.

Noen som kan fortelle meg litt om disse to skolene? Hvordan ser timeplanen deres ut? Mye gruppearbeid, eller mest jobbing på egenhånd? Sosialt miljø? Jeg skal ta en bachelor, og fortsetter med en master senere som jeg enten vil ta i utlandet eller på BI.

Jeg har tidligere studert, så grunnen til at jeg ikke vil gå på NHH er at jeg kan bo gratis i Oslo gjennom familiemedlemmer som disponerer en hybel, slik at jeg ikke trenger å ta opp noe mer studielån før jeg eventuelt flytter til utlandet for å ta en master.

Samtidig vil jeg ikke betale store summer for å ta en bachelor på BI, om HIOA stiller seg på samme nivå.

Håper på masse svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Jeg har hørt at HiOA skal være vel så bra. Etter å ha gått ett år på BI er jeg ikke spesielt imponert. Altså, opplegget er greit nok det, men med tanke på at man betaler over 50 lapper per år, så har jeg svært vanskelig for å se merverdien utover en annen offentlig høyskole. Det kan til og med være at HiOA er bedre på bachelornivå, for hva jeg vet.

Grunnen til at jeg gikk på BI var at jeg ikke hadde søkt noe annet i Oslo.

Når du kommer så langt at du skal ta mastergrad vil kanskje situasjonen være en annen, men jeg hadde i hvert fall aldri tatt en bachelor på BI om jeg kunne tatt den på HiOA og i hvert fall ikke om planen uansett var master.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Første året på BI var det eneste av obligatorisk gruppearbeid summert til en eller to økter med temmelig lite arbeid. Kan knapt kalle det gruppearbeid.

Så har du en markedsføringsoppgave. Den kan du levere alene eller i gruppe. Jeg skulle egentlig gjøre den alene, men på grunn av tidspress utførte jeg den sammen med en annen her på forumet over et par dager. :)

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at HiOA skal være vel så bra. Etter å ha gått ett år på BI er jeg ikke spesielt imponert. Altså, opplegget er greit nok det, men med tanke på at man betaler over 50 lapper per år, så har jeg svært vanskelig for å se merverdien utover en annen offentlig høyskole. Det kan til og med være at HiOA er bedre på bachelornivå, for hva jeg vet.

Grunnen til at jeg gikk på BI var at jeg ikke hadde søkt noe annet i Oslo.

Når du kommer så langt at du skal ta mastergrad vil kanskje situasjonen være en annen, men jeg hadde i hvert fall aldri tatt en bachelor på BI om jeg kunne tatt den på HiOA og i hvert fall ikke om planen uansett var master.

Takk for bra svar! :-)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Første semester var det vel forelesninger spredt utover hele uken på (for meg) særdeles ugunstige tidspunkt, men ikke særlig mye per dag. En eller to dager med forelesning i to fag (2-3 timer hver) og resten var det vel ett fag per dag.

Andre semester var det noe lignende, men totalt mindre forelesninger. Fredag var helt fri.

Første semester gikk jeg på omtrent alt, men innså at det gav meg lite utbytte og i tillegg ødela timeplanen min, så jeg var knapt på skolen i andre semester og gjorde det fortsatt faglig bra.

Lenke til kommentar

Jeg skal ta en bachelor, og fortsetter med en master senere som jeg enten vil ta i utlandet eller på BI.

[Disclaimer: Jeg har et snev av inhabilitet, ettersom jeg har en faglig tilknytning til HiOA, dog skal det sies at jeg har studert både på HiOA og BI.]

Du skal jo studere økonomi, så her er sommerens utfordring: Hva koster det med tre år på BI?

Som Elijah sier, dersom du uansett skal ta en master, så blir bachelor bare som en inngangsbillett å regne; og da blir det i så fall en dyr billett hvis du kjøper den hos BI.

Lenke til kommentar

Jeg skal ta en bachelor, og fortsetter med en master senere som jeg enten vil ta i utlandet eller på BI.

[Disclaimer: Jeg har et snev av inhabilitet, ettersom jeg har en faglig tilknytning til HiOA, dog skal det sies at jeg har studert både på HiOA og BI.]

Du skal jo studere økonomi, så her er sommerens utfordring: Hva koster det med tre år på BI?

Som Elijah sier, dersom du uansett skal ta en master, så blir bachelor bare som en inngangsbillett å regne; og da blir det i så fall en dyr billett hvis du kjøper den hos BI.

Ja, det er jo litt det som det står på, at 150 000 for en bachelor er litt i meste laget med tanke på at jeg har litt studiegjeld fra før.

Hvordan er tilknytningen til næringslivet på HIOA? Har dere noen karrieredager?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...