Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mobil "tatt" som forsikring av taxisjåfør.

Anbefalte innlegg

Hei, er på ferie i Spania og for 2 dager siden tok jeg en taxitur for 10 euro. Jeg hadde mistet lommeboken så jeg var usikker på hva jeg skulle gjøre, så jeg ga mobilen til taxisjåføren og løp til hotellrommet for å lete etter penger. Fant ingenting så han sa at han skulle beholde mobilen min til jeg fikk penger. Har nå penger men får ikke tak i sjåføren, jeg ringte taxisentralen men de ville på ingen måte hjelpe til.

Rekker ikke å dra til politistasjonen her å fylle ut noe rapport, hva gjør jeg, og hvordan får jeg eventuelt tilbake mobilen (eller erstatning fra forsikringsselskapet). Reiser hjem imorgen tidlig.

Det er egentlig en lang historie men kan ikke skrive alt her...

Anonymous poster hash: 4ae7e...446

Anonymous poster hash: 4ae7e...446

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sendt mail til min operatør om sperring samt sendt 2 mailer til sentralen uten svar. Jaja får vel bare kjøpe ny mobil på avbetaling :(

Anonymous poster hash: d1f0f...cbf

Mail kan ta lang tid, spesielt nå i sommerferien. De skal ikke ringe lenge fra Spania med din mobil før det koster deg dyrt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Den er jo stjålet, klart forsikringsselskapet dekker det.

Er den det? Virker som han ga den fra seg frivillig.

"Fant ingenting så han sa at han skulle beholde mobilen min til jeg fikk penger. Har nå penger men får ikke tak i sjåføren, jeg ringte taxisentralen men de ville på ingen måte hjelpe til."

Han har pengene, men får ikke telefonen tilbake. Er ikke det tyveri?

Lenke til kommentar

Den er jo stjålet, klart forsikringsselskapet dekker det.

Er den det? Virker som han ga den fra seg frivillig.

"Fant ingenting så han sa at han skulle beholde mobilen min til jeg fikk penger. Har nå penger men får ikke tak i sjåføren, jeg ringte taxisentralen men de ville på ingen måte hjelpe til."

Han har pengene, men får ikke telefonen tilbake. Er ikke det tyveri?

Nei, det er det ikke. I høyden er det underslag.
Lenke til kommentar

telefonen er stjålet, ferdig med det. rapporter det som det det er.

Som Herr Brun skriver, det er - hvis man legger godviljen til - underslag. Så lenge han ga fra seg telefonen frivillig vil det aldri være snakk om tyveri i hvert fall.

Så hvis du låner bilen min, men forsvinner med den. - er ikke det tyveri da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...