AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Hei, er på ferie i Spania og for 2 dager siden tok jeg en taxitur for 10 euro. Jeg hadde mistet lommeboken så jeg var usikker på hva jeg skulle gjøre, så jeg ga mobilen til taxisjåføren og løp til hotellrommet for å lete etter penger. Fant ingenting så han sa at han skulle beholde mobilen min til jeg fikk penger. Har nå penger men får ikke tak i sjåføren, jeg ringte taxisentralen men de ville på ingen måte hjelpe til. Rekker ikke å dra til politistasjonen her å fylle ut noe rapport, hva gjør jeg, og hvordan får jeg eventuelt tilbake mobilen (eller erstatning fra forsikringsselskapet). Reiser hjem imorgen tidlig. Det er egentlig en lang historie men kan ikke skrive alt her... Anonymous poster hash: 4ae7e...446 Anonymous poster hash: 4ae7e...446 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) Sperr nummeret/sim-kortet. Så får du skrive til taxisentralen når du kommer hjem. Mye annet er det vel ikke å gjøre. Tviler på at forsikringen dekker at du setter mobilen i "pant"... Geir Endret 11. juli 2014 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2014 Har sendt mail til min operatør om sperring samt sendt 2 mailer til sentralen uten svar. Jaja får vel bare kjøpe ny mobil på avbetaling Anonymous poster hash: d1f0f...cbf Lenke til kommentar
nacario Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Avbetaling er bortkastet penger, da ender du opp med å betale et merkverdig større beløp enn engangssummen 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Avbetaling er dyrere enn abonnement. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Den er jo stjålet, klart forsikringsselskapet dekker det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Den er jo stjålet, klart forsikringsselskapet dekker det.Er den det? Virker som han ga den fra seg frivillig. 4 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Den er jo stjålet, klart forsikringsselskapet dekker det. Høres for meg ut som falske opplysninger til forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Har sendt mail til min operatør om sperring samt sendt 2 mailer til sentralen uten svar. Jaja får vel bare kjøpe ny mobil på avbetaling Anonymous poster hash: d1f0f...cbf Mail kan ta lang tid, spesielt nå i sommerferien. De skal ikke ringe lenge fra Spania med din mobil før det koster deg dyrt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Den er jo stjålet, klart forsikringsselskapet dekker det.Er den det? Virker som han ga den fra seg frivillig. "Fant ingenting så han sa at han skulle beholde mobilen min til jeg fikk penger. Har nå penger men får ikke tak i sjåføren, jeg ringte taxisentralen men de ville på ingen måte hjelpe til." Han har pengene, men får ikke telefonen tilbake. Er ikke det tyveri? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Den er jo stjålet, klart forsikringsselskapet dekker det.Er den det? Virker som han ga den fra seg frivillig. "Fant ingenting så han sa at han skulle beholde mobilen min til jeg fikk penger. Har nå penger men får ikke tak i sjåføren, jeg ringte taxisentralen men de ville på ingen måte hjelpe til." Han har pengene, men får ikke telefonen tilbake. Er ikke det tyveri? Nei, det er det ikke. I høyden er det underslag. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 du gjorde hva sa du? sorry men du fortjener å ha mistet telefonen.... ikke spurte du sjåfør om tlf nr hans, ikke skrev du ned taxinr, ikke hadde du penger? neineinei huff 2 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 er bare å ringe og si at du har blitt frastjelt mobilen. Enkelt og greit Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Det enkleste er vel å ringe forsikrings selskapet ditt og høre hvordan de stiller seg til saken. Enten får du penger eller så får du ikke liksom. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 telefonen er stjålet, ferdig med det. rapporter det som det det er. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 telefonen er stjålet, ferdig med det. rapporter det som det det er. Som Herr Brun skriver, det er - hvis man legger godviljen til - underslag. Så lenge han ga fra seg telefonen frivillig vil det aldri være snakk om tyveri i hvert fall. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 telefonen er stjålet, ferdig med det. rapporter det som det det er. Som Herr Brun skriver, det er - hvis man legger godviljen til - underslag. Så lenge han ga fra seg telefonen frivillig vil det aldri være snakk om tyveri i hvert fall. Så hvis du låner bilen min, men forsvinner med den. - er ikke det tyveri da? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Så hvis du låner bilen min, men forsvinner med den. - er ikke det tyveri da?Nei. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Så hvis du låner bilen min, men forsvinner med den. - er ikke det tyveri da?Nei. Hva kalles det da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå