AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Hei jeg er en mann i midten av 20-årene. Ønsker bare å høre dere kvinners syn (menn også forsåvidt) på en liten ting som jeg har tenkt litt på i det siste. For et halvt år siden kom jeg meg ut av et forhold som på ingen måte hadde fungert for meg. Samboeren var en skikkelig hurpe mot meg. Hun drev meg ned i grusen med psykisk terror direkte rettet mot meg. Uten å gå noe nermere innpå dette, kan jeg gi et klassisk eksempel på hennes oppførsel: -Plutselig stikke av en natt uten å si fra hvor hun reiste, og bli vekke i 5 dager uten at jeg hørte noe fra henne. Hun var aldri voldelig mot meg el. Men hun drev på med en form for psykisk terror som jeg ikke takla. Jeg kan ikke se at jeg noen sinne gjorde henne noe galt heller, som skulle trigge det jeg fikk tilbake. Etter å ha levd i dette forholdet for lenge, ble det nok for meg. Jeg kastet henne ut av leiligheten min. Dagene etter dette utviklet spillet seg til det verre, og på en eller annen måte greide hun å innbille seg at alt var min feil, og at jeg var verdens største tosk. Så til problemet. I en periode fikk jeg ekstremt dårlig samvittighet for det jeg hadde gjort mot min eks, på grunn av all skyldfølelsen hun gav meg. I fortvilelsens tilstand tok jeg kontakt med en gammel flamme (som ikke lenger bor i samme by som meg). Jeg tok kontakt i hovedsak for at jeg ville glemme helt av eksen min - og ellers sa jeg til meg selv at jeg skulle ta alt som det kommer, uten noen baktanker. Jeg og min gamle flamme fant fort tilbake til den gamle magien som vi hadde, og denne gangen var det ennå bedre enn det var før. I dag har vi det veldig fint ilag. Og lever halveis i et forhold, med gjensidig respekt og kjærlighet. Problemet mitt er at jeg sliter litt med samvittigheten, pga omstendigheten jeg tok kontakt med henne under (selv om jeg sa til meg selv at jeg skulle ta alt som det kommer). På en annen side, så angrer jeg ikke på noen måte at jeg faktisk løftet tråden igjen. Vi har det utrolig fint sammen i dag, og slik vil jeg fortsette å ha det... :-) ps. (For å unngå missforståelser) Jeg er 100% ferdig med eksen min, og har ingen kontakt med henne i dag. ps ps. Jeg har aldri tenkt noe på eksen min når jeg har brukt tid sammen med hun jeg er med nå. Anonymous poster hash: 38d25...6ab Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Næh så lenge intensjonene dine er 100% ærlige nå så ser jeg ikke problemet. 3 Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Bare slapp av. Det er en helt legitim årsak til at ting har blitt som de er. Bare gled deg over at det hele har fått et så fint utfall! At du er der du er i dag takket være en spontan beslutning er vel ikke feil? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Enig med "darkness" - så lenge du er ærlig og har hatt de beste hensikter, ser jeg ikke at du behøver straffe deg selv. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) Høres ikke ut på meg som om du gjør noen ting galt. Uansett er alt greit i slike situasjoner, kjærelighet er et sjansespill, man må tåle at det går skeis uansett hvor bra det fungerer. Hun nye dama di satser akkurat like mye som deg. Så lenge du har det fint så kjør på, hvis du føler du bare bruker det for å pleie egen følelse og har en plan om å dumpe hun nye når du er klar for det så kanskje greit å ikke dra det ut for lenge, litt dårlig gjort å kaste bort andres tid men som sagt, kjærlighet er et sjansespill. Endret 11. juli 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Høres fint ut. Bra at du kvitta deg med eksen. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 (endret) Noen har lett for å legge skylden på seg selv. Du har ikke gjort noe galt, du gjorde det riktige. Jeg er litt imponert over at du har en samvittighet, det er ikke vanlig blant folk nå for tiden. Jeg kan definere hvordan du virkelig bruker noen, hvis du vil. Endret 12. juli 2014 av Bundy 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Ja, du bruker henne, men folk bruker hverandre, og det er ikke nødvendigvis galt. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 (endret) så lenge du har fått den "syke" dama ut av huset og har funnet tilbake til ei bedre dame som du trives med så spiller det ingen rolle hvordan du fant fram/tilbake til denne dama. Jeg har gått tilbake til ei jente for og glemme ei annen men har endt opp med og være sammen med denne jenta i mange år selv om mine "intensjoner" i starten var og bare få noe annet og tenke på men så utvikla det seg til noe mer Endret 12. juli 2014 av Eriksendrul 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 så lenge du har fått den "syke" dama ut av huset og har funnet tilbake til ei bedre dame som du trives med så spiller det ingen rolle hvordan du fant fram/tilbake til denne dama. Jeg har gått tilbake til ei jente for og glemme ei annen men har endt opp med og være sammen med denne jenta i mange år selv om mine "intensjoner" i starten var og bare få noe annet og tenke på men så utvikla det seg til noe mer Fint å høre at det ikke er jeg som er unormal her, men heller kanskje litt situasjonen... Så lenge jeg og henne har det bra ilag, så er det det som telles... Anonymous poster hash: 38d25...6ab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå