Doktor Progg Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg fikk et defekt hovedkort (Abit IC7-G) for et par uker siden fra Komplett. Mest sansynlig var det bøyd en smule, slik at når jeg satt på cpu-vifta (P4 boxed set) bøyde kortet seg enda mer (over et par dager) og var nær metallet i chassiset.... og *boff*. Jeg sendte tilbake til Komplett.no da dette var en supertypisk garanti-sak. Sendte det avgårde på en fredag, fikk beskjed om at de hadde mottatt det på mandag, og idag har de altså sendt nytt. Må si meg imponert over rask behandling! Slike ting varmer en datanerds hjerte... og ikke BARE fordi man blir smågal uten PC noen dager, men også fordi man blir behandlet på den måten man fortjener. STOOOOOR takk til Komplett.no!! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Slike ting varmer en datanerds hjerte... Det kan jeg forstå! og ikke BARE fordi man blir smågal uten PC noen dager, men også fordi man blir behandlet på den måten man fortjener. Fortjent? Hmmm, hvis du har festet hovedkortet slik at det klarer å bøye seg så mye at baksiden kommer borti kabinettet og hovedkortet ødelegges, så fortjener du etter min mening bare vått bjørkeris på rumpestumpen! STOOOOOR takk til Komplett.no!! Det burde du gjøre!!! Flaks har du hatt nå! DrErling Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Excuse me?!? Jeg satt i hovedkortet PREIS slik det SKAL settes i! For det første er jeg ikke dum; for det andre har jeg fått bekrefta fra 3 andre at det var satt i 100% slik det skulle. Så vær så snill, spar meg for sånne frekke bemerkninger Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Synes å lest flere plasser om ABIT kort som har vært/blitt bøyd. Kan det være en feil/svakhet? Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Tja, kanskje det. Jeg har ikke hørt det før, men.... har ikke akkurat leta etter det heller så. En ting er ihvertfall sikkert: det var ikke min feil at hovedkortet tok kvelden. Så om det er en vanlig feil på IC7-G korta eller om jeg bare var uheldig med det ene kortet, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Så vær så snill, spar meg for sånne frekke bemerkninger Jeg trodde smileyen på slutten antydet at det ikke var for å være frekk/sarkastisk jeg skrev den posten. No hard feelings... Mente ikke å hisse deg opp rett før lunch DrE Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 hehe, helt i orden. I og med at kortet ble erstatta av Komplett og det er på vei til meg as we speak, er det ingenting som kan gjøre meg sur Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Fortjent? Hmmm, hvis du har festet hovedkortet slik at det klarer å bøye seg så mye at baksiden kommer borti kabinettet og hovedkortet ødelegges, så fortjener du etter min mening bare vått bjørkeris på rumpestumpen! Må nesten henge meg på denne :wink: Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Akkurat det samme skjedde med meg, jeg sendte kortet på lørdag, fikk det på onsdag uken etter (1,5 uke) altså.. Er veldig fornøyd nå som pcen funker Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Følger det ikke med sånn gummikjegler som skal settes bak hovedkortet nettopp for å unngå slike problemer da? Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Ja jo veeeel.... det følger med både "kjegler" og skruer.... I manualen står det at det er opp til brukeren å velge hvilke man skal bruke. Men det er vel slik at de fleste velger skruene da de er mer stabile. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 At ABIT's hovekort bøyer seg viser jeg med et bilde HER Etter at jeg tok dette bildet, så har jeg sjekket ut strammemekanismen til vifte/kjøleribbe. Det er faktisk denne som forårsaker krummingen på kortet. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Så.... det er best å kjøpe en annen vifte enn den som følger med P4 cpu'en?? Noen som har noe tips til hvordan jeg kan unngå at hovedkortet toucher nedpå kassa? Går det å legge noe mellom hovedkortet og kassa f.eks? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Så.... det er best å kjøpe en annen vifte enn den som følger med P4 cpu'en?? Noen som har noe tips til hvordan jeg kan unngå at hovedkortet toucher nedpå kassa? Går det å legge noe mellom hovedkortet og kassa f.eks? Ja, det følger vanligvis med sånne gummiklosser med dobbelsidig tape på. Disse er akkurat store nok til å støtte opp hovedkortet på utsatte plasser. Jeg har selv festet mitt nf7-s v2 med 10 skruer (originalt) og i tillegg satt 4 slike gummikjegler mellom hk og kabinett. Jeg satte to under cpu socketen (nettopp fordi hk krummer seg ved høy belastning. Høy belastning= swiftech MCX462+). Det ble også satt to under rambrikkene, da man ofte bruker ganske stor kraft for å få disse nedi slottene sine. Hvis du ikke har slike gummiklosser så innbiller jeg meg at det går ann å få tak i slike på clas ohlson... Sånne sett for hk-festing. Hvis ikke, så har hvertfall microplex slike. DrErling Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Flott tips! Takk skal du ha!!!! Lenke til kommentar
ugla Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg er så lei av folk roser komplett.Har ikke hatt annet enn negative opplevelser Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Hva mener du folk skal gjøre da? Rise de fordi DU har hatt dårlige erfaringer med de? Jeg har KUN hatt gode erfaringer og kommer ikke til å slutte å rose de fordi DU har hatt dårlige erfaringer med de. Sorry. Lenke til kommentar
ugla Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Neida,det var ikke det jeg mente.Bra at du har opplevd bra service.Men jeg og noen av mine venner har fått tilsendt brukte ting som harddisker osv.+defekte komponenter.Vil bare si at ikke alle opplever det slik som du gjør. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Neida, selvfølgelig ikke! Man kan jo ikke regne med at ALT går knirkefritt liksom. Ikke misforstå nå, jeg skjønner deg og dine venner godt! Det er jo seff veldig lett for meg å "må regne med litt svinn", i og med at jeg bare har posititve erfaringer, men....... det er nå engang sånn det er. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Ja jo veeeel.... det følger med både "kjegler" og skruer.... I manualen står det at det er opp til brukeren å velge hvilke man skal bruke. Men det er vel slik at de fleste velger skruene da de er mer stabile. Tror ikke vi snakker om samme "kjeglene" De jeg har fått med på mine ASUS og MSI kort er ment å brukes i tilegg til skruene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå