Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mitt Sony DSC-P72 filmer med 25 bilder i sekundet både på 640x480 og 160x112. Alle steder på nettet står det at dette kameraet filmer med 16,6 fps i 640x480 og 8 fps i 160x112. Er det andre eiere av Sony Cyber Shot serien som kan bekrefte at de har samme frame rate??

Jeg synes det er litt av en sensasjon dersom Sony har feil i både produktdatablad og bruksanvisninger på disse kameraene....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg vrir "rattet" over på play, og trykker to ganger på "W" zoom-knappen, får jeg opp en ramme rundt aktuelle fil, og følgende står i displayet:

Image Size: 160 x 112

Frame rate: 25Frame/Sec.

Prøvde også å spille av fila i Windows Media Player (win 98). Gikk på Fil - egenskaper - avansert - MPEG Video. Her står det også 25,00 Frames p.s.

Lenke til kommentar

Jeg syntes du sa displayet viste 25 fps på en mpeg fil lagret på minnekortet. Det kan godt passe med hva jeg sa. Men som du sier skulle det jo bli feil hastighet på avspillingen..

Enkleste er vel å laste ned et program som kan se på hver enkelt frame i videofilen. Så kan du sannsynligvis se om kameraet har tatt 25 bilder per sekund, eller om noe annet har skjedd..

Lenke til kommentar

Godt tips.

Prøvde nettopp å åpne et klipp (160x112) i Windows Movie Maker (v.1.).

Der kan man hoppe fram en ramme av gangen. Mistanken min ble bekreftet. Tid mellom hver ramme: 0,04 sek. Det tilsvarer 25 fps.

Har sendt samme "snutten" til Sony Support, så får vi se hva de finner ut.

Takk for gode tips !

Lenke til kommentar
Mitt Sony DSC-P72 filmer med 25 bilder i sekundet både på 640x480 og 160x112. Alle steder på nettet står det at dette kameraet filmer med 16,6 fps i 640x480 og 8 fps i 160x112. Er det andre eiere av Sony Cyber Shot serien som kan bekrefte at de har samme frame rate??

Jeg synes det er litt av en sensasjon dersom Sony har feil i både produktdatablad og bruksanvisninger på disse kameraene....

Jeg tviler på at kameraet ditt virkelig lagrer 25 rammer pr sekund.

Men siden din TV alltid viser 25 rammer pr sekund så må kameraet

lage en video som inneholder 25 rammer pr sekund hvis ikke

filmen skal gå i 'slow motion'

Det må da foregå en slags 'resampling' fra 15 til 25 rammer

pr sekund et sted.

En PC vil derimot kunne vise 15 rammer pr sekund direkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...