Blondie Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Jeg har klikket meg så mye rundt at jeg går helt i surr ang de forskjellige modellene og håper jeg kan få noen konkrete råd/gode alternativ her. Vi ønsker helst Samsung TV fordi vi har mange andre Samsungprodukter som trolig kan kommunisere enkelt med det/lignende apps? og har godt inntrykk av det, evt LG fordi det er det vi har fra før, har bluray-spiller fra LG og har syntes det har vært praktisk å kunne bruke samme fjernkontroll på dem f.eks. Den skal stå i stuen vår, stor og lys stue med mange vinduer. Brukes hovedsaklig til vanlig TV-titting og film og tv-serier. Lite sport, noe spilling. Ønsker Smart TV og trådløs tilgang til internett. Vi skal få internett og TV-signaler fra fiber (Altibox). Nåværende TV henger på veggen, men det er ikke et krav da vi har TV-bord like under. Ønsker helst svart ramme (ikke hvit). (Vi har en ca 6-7 år gammel 37" LG-tv som den nye TV-en skal erstatte.) Velger heller en 48-50" med god bildekvalitet enn 55". Tenkte kanskje 8000 kr som maks for tv med tanke på at det er kjekt å kjøpe lydplanke i tillegg, men maks 9 999 kr for tv dersom det blir mye bedre tv om vi legger til 2000 kr. (Gjerne kom med forslag til lydplanke vi bør kjøpe sammen med det dersom lyden i TV-en ikke er noe særlig.) Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 (endret) Veldig glad i Samsung jeg også, men LED TV'ene deres ser ikke ut til å holde mål per idag. Det vil si, de nyeste TV'ene til Samsung er bra, men koster foreløpig skjorta (4K curved). Endret 12. juli 2014 av Sectoid Lenke til kommentar
Blondie Skrevet 12. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2014 (endret) OK, takk for meninger. Jeg har ikke erfaring med Samsung tv-er selv om ellers har vi nettbrett, kamera og telefon som jeg tenkte kunne kommunisere greit med tv-en, men det går vel an med andre merker også.. Men nå blir jeg i hvert fall vinglepetter. Et LG og Philips alternativ i 50" som kan stå opp i mot hverandre da? Og skal det bli Philips må jeg ha noen sterke argumenter for i forhold til LG.. Endret 12. juli 2014 av Blondie Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Det sterke argumentet for Philips er det Yippee nevner, Ambilight. Har det selv og vil ikke vurdere noe annet.. Lenke til kommentar
Blondie Skrevet 12. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2014 Da har jeg googlet Ambilight og skjønner litt mer hva det dreier seg om. Samboeren min er superskeptisk og vil helst kunne slå det av og sier han er fornøyd med LG.. Har aldri sett det i praksis, så bekymringen for å ha disko-tv i stua trekker ned. (Og fjernkontrollen ser jo såå kjip ut.) Hvem klarer seg best uten eksterne høyttalere da? Hm, har aldri sett på Philips tv-er, så jeg er temmelig lost.. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Da har jeg googlet Ambilight og skjønner litt mer hva det dreier seg om. Samboeren min er superskeptisk og vil helst kunne slå det av og sier han er fornøyd med LG.. Har aldri sett det i praksis, så bekymringen for å ha disko-tv i stua trekker ned. (Og fjernkontrollen ser jo såå kjip ut.) Hvem klarer seg best uten eksterne høyttalere da? Hm, har aldri sett på Philips tv-er, så jeg er temmelig lost.. Avstanden fra tv? jeg sitter 3 meter fra mitt, og lyden er mer enn ok, så lenge du ikke krever bass og full rulle. men nå skal det sies at jeg kobler alltid på forsterker og 5.1 stereoanlegg. Når det kommer til lyd så er vel det nye Sony tv kongen: http://www.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/images/sony/Sony65X9005Ablankscreen.jpg Her har du et skikkelig tv: https://www.komplett.no/philips-55-uhd-led-smarttv-55pus780912/811173 Litt over prisen du nevner, men spør du meg er det verdt det. Velger du Phillips Ambilight kommer du ikke til og angre! Du kan si så mye om LG og Samsung som du vil, men hadde ikke bytta ut mitt for alt i verden Lykke til! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 (endret) Hvem klarer seg best uten eksterne høyttalere da?Ingen av dem.. Jeg ville heller ha brukt et par tusen mindre på tv og det som er igjen på eksterne høyttalere/soundbar. Edit: et konkret forslag er B&W Zeppelin, den får du på Finn til rundt 2000. Jeg har en selv og er veldig fornøyd. Ambilight oppfattes ikke som "disko-tv", det føles bare som om tv'en er litt større enn den er. Og kjøp en universalfjernkontroll, så slipper du den kjipe Philips-kontrollen. Endret 12. juli 2014 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Blondie Skrevet 12. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2014 (endret) Takk for tips. TV-en du linket til på Komplett er sikkert bra den, men 13 000 kr blir i meste laget når vi tenker lyd i tillegg. Vi sitter vel kanskje fire meter fra, romslig takhøyde. Har plass til stor tv, men ønsker ikke at den skal bli et dominerende møbel da den skal stå i stuen. Endret 12. juli 2014 av Blondie Lenke til kommentar
Blondie Skrevet 12. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2014 Valget er tatt! Vi endte opp med denne LG-tven: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/tv/55LB870V/lg-55-3d-smart-led-tv-55lb870v Lenke til kommentar
Bønna Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 vurderer selv den LG tven dere endte opp med å kjøpe og denne https://www.komplett.no/philips-60-3d-led-smart-tv-60pfl8708s/794013#!tab:reviews ambilight gjør valget skikkelig hardt og frister noe jævlig... hadde det ikke vært for ambilight hadde nok LGen verdt det enkle valg. Lenke til kommentar
Blondie Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 vurderer selv den LG tven dere endte opp med å kjøpe og denne https://www.komplett.no/philips-60-3d-led-smart-tv-60pfl8708s/794013#!tab:reviews ambilight gjør valget skikkelig hardt og frister noe jævlig... hadde det ikke vært for ambilight hadde nok LGen verdt det enkle valg. 60" ville blitt for stort for veggen vår. Ambilight er sikkert stilig det, men vi ble ikke helt overbevist. Vi er godt fornøyd med LGen vi kjøpte. (Dessuten er det utrolig praktisk at fjernkontrollene til gamle TVen og blurayspilleren også funker med den nye som vi også fikk to fjernkontroller til. Og at Magic remote kan brukes mot kanalboksen så vi slipper to som vi alltid måtte bruke før. For med barn i huset forsvinner fjernkontrollene på mystisk vis..) Man kan helt sikkert få enda bedre bilde på 55 tommers TVer, men til rett under ti tusen så det ut som et godt kjøp sammenlignet med det andre de hadde i butikken. At den var anbefalt i tester og at den var på "tilbud" visste vi ikke før vi kom hjem. Lyden er bedre enn vi trodde også. Og den er pen på veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå