Gå til innhold

Lyst til å starte å interessere meg for akjser, aner ikke hvor jeg skal begynne

Mester7

Anbefalte innlegg

Han pensjonisten? Han er sannsynligvis mer oppegående enn mannen i gata, han er medeier, administrerende direktør og styreleder i Berkshire Hathaway, ett av verdens største selskap verdsatt til nesten 2000milliarder NOK. Når det er sagt så er jeg enig i at det blir feil av Buffett å sammenligne bitcoin med en sjekk og lignende, bitcoin er en valuta enten han liker det eller ikke, men konklusjonen hans er etter min mening 100% korrekt: Det er dollar inn og dollar ut, at bitcoins skal ha en enorm egenverdi utover det er en vits.

Kjøp og salg av bitcoins er valutahandel, du kan jo like gjerne anbefale folk å investere i fex japanske yen, begge deler vil være ett like dårlig råd til ola nordmann, men volatiliteten og risikoen i bitcoins er langt høyere enn i japanske yen. Det tør jeg med absolutt null ekspertise innenfor valuta påstå med stor sikkerhet.

Mitt råd til deg er å ta de 100tusen+ du har tjent på bitcoins å investere de i bedrifter i vekst(gjennom aksjemarkedet) og dermed være "garantert" god avkastning over tid. Jeg tviler sterkt på at du klarer å tjene penger over tid på valutahandel, men mining er sikkert ikke dumt, varme må man ha allikevell ;) Ikke glem at du må skatte av alt du har tjent på bitcoins:

http://www.skatteetaten.no/no/Radgiver/Rettskilder/Uttalelser/Prinsipputtalelser/Bruk-av-bitcoins--skatte--og-avgiftsmessige-konsekvenser/

Utover det at jeg anser bitcoin som ett dårlig investeringsforslag, så ønsker jeg bitcoins 100% velkommen, og er ikke uenig i at alternative valutaer slik som bitcoin i økende grad vil bli mer å mer attraktivt.. :)

Jeg for min del er nesten all-In enda, tatt ut 80% av investeringen så får man se hvor det går. Mister uansett ikke hus eller hjem,

Ja volatiliteten og risikoen er jo som du sier høy, men jeg tror det vil endre seg over tid, men alt har vel sin risk om man er med på noe ifra starten? Men den som lever får se :)

Det er uansett spennende og se hvor det bærer, + mye artig lesestoff.

Endret av Quote
Fjernet unødvendig sitering. Quote, mod.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...