ThEshortY Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 jeg fikk tips om å bruke next genel fordi det kostet 379 i månen eller noe sånt.... men da jeg gikk inn på siden dies stod det at det koster 579 eller noe sånn....Hvorfor.... :wink: Lenke til kommentar
Musty Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 kommer vel kanskje an på hvilken linje du skal ha? Jeg har ngt og betaler 398. Da har jeg den kjipeste linjen (850/384), med 2 års binding. Lenke til kommentar
güner Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Eller noe sånt hva da. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 ADSL Bravo 850 (850/384 Kbps) 398,- ADSL Charlie 1350 (1350/512 Kbps) 548,- Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Siden dies? Hva med å se på alle prisene på sidene til NGT? ADSL Bravo 850 (850/384 Kbps) 398,- ADSL Charlie 1350 (1350/512 Kbps) 548,- Lenke til kommentar
ThEshortY Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 hva er forskjell på ADSL og bredbånn Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 egentlig er jo ikke ADSL bredbånd da, men ok, whatever.. Lenke til kommentar
Zhen.Jen Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 ADSL går via Telefonnettet og Bredbånd/Kabel via TV nettet... (Eller var det gjennom stortinget?...) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 hva er forskjell på ADSL og bredbånn Akkurat det samme. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 hva er forskjell på ADSL og bredbånn Akkurat det samme. Kan ikke si at ADSL er det samme som bredbånd. Blir jo omtrent som å si at 'stasjonsvogn' er det samme som 'bil'. ADSL er en type bredbånd, akkurat som stasjonsvogn er en type bil... Offtopic men jeg måtte bare få sagt det Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Bredbånd er alt over 2Mbit. ADSL kan bli definert som bredbånd, men de vanligste hastighetene for adsl er jo 384, 704 og 1024. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Bredbånd er alt over 2Mbit. Noen hevder dette og andre sier noe annet Uansett har begge rett i og med det ikke finnes noen absolutt definisjon av bredbånd når man snakker om hastighet. Lenke til kommentar
wf Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 ADSL står for "Asymmetric Digital Subscriber Line" og er en fortegnelse for at det er ulik hastighet opp og ned. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Definisjonen på bredbånd er vel egentlig bare at linjen skal kunne overføre data kjappere enn vanlig ISDN/Modem klarer. Lenke til kommentar
pian Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Bredbånd er alt over 2Mbit.ADSL kan bli definert som bredbånd, men de vanligste hastighetene for adsl er jo 384, 704 og 1024. Hm. Dette med 2Mbps finner jeg ikke noe sted. Derimot: A transmission medium capable of supporting a wide range of frequencies, typically from audio up to video frequencies. It can carry multiple signals by dividing the total capacity of the medium into multiple, independent bandwidth channels, where each channel operates only on a specific range of frequencies. Det er jo nettopp dette ADSL kan gjøre da, dele linje med tlf, fax, og evt ISDN. Så en grafisk fremstilling av dette et sted... Skal poste hvis jeg finner hvor. Så konklusjonen: Bredbånd har ikke bare med hastighet, men med bredden på frekvensbåndet som brukes. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hm. Dette med 2Mbps finner jeg ikke noe sted. Derimot: A transmission medium capable of supporting a wide range of frequencies' date=' typically from audio up to video frequencies. It can carry multiple signals by dividing the total capacity of the medium into multiple, independent bandwidth channels, where each channel operates only on a specific range of frequencies.[/quote'] 2 Mb/s definisjonen finner du over alt i det offentlige, kommuner, fylke og stat. De er ikke helt fornøyd med dette heller og har en hang til og kun synes at bare fiber er noe og satse på. Denne holdningen vil de som prøver og stable på beina f.eks en ADSL-utbygging og håper på støtte ganske klart få merke. Bredbånd betyr vel rett og slet og overføre data på flere frekvenser samtidig, dette er vel den eneste tekniske betegnelsen som er absolutt. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hva som skal defineres som "bredbånd" eller ei er en diskusjon vi aldri kommer til å bli kvitt, personlig synes jeg alt under 10Mbit ikke kan kalles bredbånd, men det er nå *min* mening om saken. Det vi må forholde oss til er dog at komersielle krefter surfer (no pun intended) på navnet "bredbånd" for å selge ADSL/G.SHDSL/VDSL/internett via kabel etc, og det er det bare å bli vant til en gang for alle. Så, for arguments sake; ja, ADSL er en type bredbånd. (PS! Svaret på problemet hans er nok sikkert at den prisen han har sett er med to års binding) Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 akk ja, skulle jeg hatt 10Mb så må jeg punge ut med 15 000kr pr mnd Gjett om jeg skal tippe lotto Jeg mener jeg har hørt noe om at EU klassifiserer bredbånd som alt over 2Mb båndbredde. Er ikke sikker, mener bare jeg har lest det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå