Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Farget sand og stein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søker du stein som er farget, eller stein med forskjellig farge? Tviler på om noen selger farget stein, bortsett fra de som driver med akvarier. Og kanskje noen hagesentere.

De eneste jeg vet om som selger sand, eller grus gjør det i bulk. Grå sand kan du skkkert finne selv på stranda. Det finnes også hvit (eller veldig lysegrå) sand her i Norge, men jeg har bare sett det i innlandet. Men det er noen som har lys sand, bl.a. i Lier, utenfor Drammen.

Rund sand og grov grus (fra morener), er som oftest grå. Med knust stein, da er det flere fagrer å få. Men du må trolig reise rundt i landet, for å kjøpe en "klatt her og en der".

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar

Søker du stein som er farget, eller stein med forskjellig farge? Tviler på om noen selger farget stein, bortsett fra de som driver med akvarier. Og kanskje noen hagesentere.

De eneste jeg vet om som selger sand, eller grus gjør det i bulk. Grå sand kan du skkkert finne selv på stranda. Det finnes også hvit (eller veldig lysegrå) sand her i Norge, men jeg har bare sett det i innlandet. Men det er noen som har lys sand, bl.a. i Lier, utenfor Drammen.

Rund sand og grov grus (fra morener), er som oftest grå. Med knust stein, da er det flere fagrer å få. Men du må trolig reise rundt i landet, for å kjøpe en "klatt her og en der".

Er nok stein med forskjellige farger jeg søker ja. Steinen skal brukes som rekvesitt i en kunstinstallasjon, derfor litt spesiellt krav. Men skal sjekke nærmer ut om Lier. Jeg er faktisk oppvokst der, så får ta kontakt med noen gamle venner. :-)

Lenke til kommentar

Ellers kan du også spørre deg fram hos firmaer som selger og produserer belegningsstein og fasadestein. Sigvartsen Steinindustri? Franzefoss? Steinsenteret?

Singel er typisk grå, men også i mange andre farger, i alle fall inntil den forvitrer, og kan lett produseres som biprodukt ved å knuse skrotstein fra produksjon av fasadestein. Finnmark Sand har f.eks. grønn singel av Masikvartsitt i prislistene, men om du ikke bor på strekningen Alta-Kautokeino blir transporten dyrere enn selve steinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...