Jens-Morten Dahl Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Noen som vet om noen gode butikker som selger farget sand, stein og grus ? Trenger ca 50-100 kg av hver, så akvariebutikker fungerer ikke helt. På google får jeg stort sett bare treff med steinlegging. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Søker du stein som er farget, eller stein med forskjellig farge? Tviler på om noen selger farget stein, bortsett fra de som driver med akvarier. Og kanskje noen hagesentere. De eneste jeg vet om som selger sand, eller grus gjør det i bulk. Grå sand kan du skkkert finne selv på stranda. Det finnes også hvit (eller veldig lysegrå) sand her i Norge, men jeg har bare sett det i innlandet. Men det er noen som har lys sand, bl.a. i Lier, utenfor Drammen. Rund sand og grov grus (fra morener), er som oftest grå. Med knust stein, da er det flere fagrer å få. Men du må trolig reise rundt i landet, for å kjøpe en "klatt her og en der". Endret 13. juli 2014 av Friluftskar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 hva skal du med så mye farget masse? Lenke til kommentar
Jens-Morten Dahl Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 Søker du stein som er farget, eller stein med forskjellig farge? Tviler på om noen selger farget stein, bortsett fra de som driver med akvarier. Og kanskje noen hagesentere. De eneste jeg vet om som selger sand, eller grus gjør det i bulk. Grå sand kan du skkkert finne selv på stranda. Det finnes også hvit (eller veldig lysegrå) sand her i Norge, men jeg har bare sett det i innlandet. Men det er noen som har lys sand, bl.a. i Lier, utenfor Drammen. Rund sand og grov grus (fra morener), er som oftest grå. Med knust stein, da er det flere fagrer å få. Men du må trolig reise rundt i landet, for å kjøpe en "klatt her og en der". Er nok stein med forskjellige farger jeg søker ja. Steinen skal brukes som rekvesitt i en kunstinstallasjon, derfor litt spesiellt krav. Men skal sjekke nærmer ut om Lier. Jeg er faktisk oppvokst der, så får ta kontakt med noen gamle venner. :-) Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Ellers kan du også spørre deg fram hos firmaer som selger og produserer belegningsstein og fasadestein. Sigvartsen Steinindustri? Franzefoss? Steinsenteret? Singel er typisk grå, men også i mange andre farger, i alle fall inntil den forvitrer, og kan lett produseres som biprodukt ved å knuse skrotstein fra produksjon av fasadestein. Finnmark Sand har f.eks. grønn singel av Masikvartsitt i prislistene, men om du ikke bor på strekningen Alta-Kautokeino blir transporten dyrere enn selve steinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå