AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Jeg har i lang tid vert plaget med urenhet på ryggen, men tidligere har jeg trodd det skulle gå over mer eller mindre av seg selv. Jeg er nå 17 år gammel, og vil ha det vekk. Jeg vet ikke hva som har forårsaket det. Jeg tror jeg er gjennomsnittlig hygienisk, dusjer hver dag med såpe. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne eller redusere "skadene"? Anonymous poster hash: 6ea36...6e2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Det har ikke noe med hygiene å gjøre, men at kroppen produserer mye talg i den alderen du er i. Prat med fastlegen din, så får du trolig medisin mot dette. Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Arrene vil du nok ikke bli kvitt så lett. Det andee finnes det behandling mot. Snakk med legen. Prøv ut forskjellige kremer du får tilbudt. Kan være du må prøve ulike merker viss den ene kremen etter den andre ikke hjelper. Lenke til kommentar
blured Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Usikker på om en bruker de samme medisinene for rygg/kropp som for ansiktet, men for ansiktet vet jeg en bruker tetracyclin og differin først, og hvis det ikke virker så kan en gå over på roaccutane (isotretinoin) til slutt. Har en kompis som brukte roaccutane, det er visstnok utrolig virkningsfullt, men samtidig så har det en rekke bivirkninger. (Tørr nese og neseblod, kløe i øyne, ømhet og stivhet i muskler, leddsmerter, påvirker leveren (helst ikke drikke i perioden), damer må signere på at de ikke får bli gravide mens de går på det) osv...) Arr er mulig å bli kvitt med laseroperasjon, men tror det er greit å få bort kvisene først. Dyrt er det også, tror typisk er fra 10k og oppover for ansiktet. Men vil påstå at om du får fjernet alle kvisene, så gjør det ikke så mye med litt arr på ryggen. Lenke til kommentar
CirkA7 Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Gå til legen snarest og kom igang med èn gang! Jeg har tatt en kur med isotretinoinkur og er kjempefornøyd!. Det eneste jeg er irritert på er meg selv som ventet så lenge. 2 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Oi, syns du burde bli henvist til en hudlege og eventuelt spørre om å bli behandlet med Roaccutan. Lenke til kommentar
belius Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Kanskje kutte ut den såpen du bruker også.Lykke til Lenke til kommentar
OPL Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Hadde kviser på ryggen selv det eneste som funket var isotretinoin. Gå til legen så fort som mulig, det blir bare værre med tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå