Gå til innhold

Satte ny pers. rekord med Twinmos m/w igår! :)

|SeVen|

Anbefalte innlegg

har du voltmodda hovedkortet ?

Trenger ikke nødvendigvis gjøre det. Jeg har klart å kjøre tester på 243mhz fsb uten å ha gjort noen som helst form for modifisering av hovedkortet. Det kommer ann på minnet, biosversjon, MoBo-revisjon og en god porsjon flaks.

DrErling

men for og kjøre frekvenser som 243 som du snakker om så regner jeg med at du må kjøre en vdd mod for at det skal bli stabilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du voltmodda hovedkortet ?

Trenger ikke nødvendigvis gjøre det. Jeg har klart å kjøre tester på 243mhz fsb uten å ha gjort noen som helst form for modifisering av hovedkortet. Det kommer ann på minnet, biosversjon, MoBo-revisjon og en god porsjon flaks.

DrErling

men for og kjøre frekvenser som 243 som du snakker om så regner jeg med at du må kjøre en vdd mod for at det skal bli stabilt.

Trenger ikke det, som du ser så kjørte jeg 250 stabilt uten å volt modde hk.

Lenke til kommentar
testa litt igår. Jeg klarte faktisk å kjøre FSB på 250 helt stein stabilt! :)

http://home.no/xpsycho/OC

Der kan du se endel screenshots.

Klarte 250 mhz FSB :) Og scoret 3668 på det meste i sisandra, men vet ikke hvor den screenshooten er, men er jo med en på 3611 da.

Jeg brukte 6. 3. 3. 2.5 som timingser. Men når jeg stiller inn timingsene, skal det største tallet øverst eller neders ? jeg har Nf7 v2.0

Jeg hadde 0 problemer med å kjøre 250 stein stabilt, spilte endel spill, fikk ikke kjørte prim95, men kjørte på FSB på 250 rundt 2 timer med jedi academy spilling og Chaser.

Problemet er at med 5x80mm vifter, brenner, dvd, 4 hd, radeon 9800pro, 2x256 ram, tvkort, aero 7+ vifte, xtra nettverkskort så blir min 350W strømforsyning litt liten. Maskina mi bootet på 250x10.5 med 1.9 i vcore, problemet er at da jeg kikket i bios så var 12v scalaen nede på 11.2 og alle spenninger svingte hele tiden med opp til 0.8V. Så regner med at jeg hadde klart å kjørte 250x10.5 vis jeg hadde hatt ei større PSU.

¨

Ikke for å være ekkel, men frem til du kan kjøre prime, super-pi, 3dmark osv så synes jeg det er HELT feil av deg å si at maskinen er stabil.

Det er uansett kult at rambrikkene dine holder følge på såpass høye hastigheter. Twinmos kommer innimellom med noen forbanna RÅ brikker. Et det CH5 eller BH5 du har?

Når der gjelder spenningsproblemene så er ikke PSU den store synderen. Jeg kjører for tiden et Enermax 460w PSU, og spenningene er fortsatt altfor lave. Dette viste jeg egentlig før jeg monterte PSU, men siden PSU jeg hadde også var dårlig så var det verdt et forsøk. Problemet ligger i hovedkortets strømforsyning, og det er ikke stort man får gjort med det uten heavy modding, og gamling med høye PSU-spenninger.

BTW: Kjører du cpu-interface enable i bios?

Lenke til kommentar

Ikke for å være ekkel, men frem til du kan kjøre prime, super-pi, 3dmark osv så synes jeg det er HELT feil av deg å si at maskinen er stabil.

Det er uansett kult at rambrikkene dine holder følge på såpass høye hastigheter. Twinmos kommer innimellom med noen forbanna RÅ brikker. Et det CH5 eller BH5 du har?

Når der gjelder spenningsproblemene så er ikke PSU den store synderen. Jeg kjører for tiden et Enermax 460w PSU, og spenningene er fortsatt altfor lave. Dette viste jeg egentlig før jeg monterte PSU, men siden PSU jeg hadde også var dårlig så var det verdt et forsøk. Problemet ligger i hovedkortets strømforsyning, og det er ikke stort man får gjort med det uten heavy modding, og gamling med høye PSU-spenninger.

BTW: Kjører du cpu-interface enable i bios?

Jeg vet ikke om jeg har CH5 eller BH5, mener jeg har Cl2 iallefall

Denne brikken jeg bestilte fra Komplett.

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond

- 32M*8/8chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

men det som jeg merket i sta, var at jeg ikke har Winbond på disse brikkene. Hadde det på de forrige, men har ikke WB logo på disse. Men har vel lite å si om jeg har WB da de klokker såpass bra uansett.

Vet ikke om jeg kjører cpu interface enable, hvor stiller jeg inn det ?

Kjørte:

vcore 1.85

vdim: 2.9

Hk: 1.7

Rate: 5/5

Og det alternative under raten, use overclocked instillinger eller.no hadde jeg på "enable".

agp: orginal (noe vits i å clocke agp port ?)

Har du noen timinger å anbefalle ? Jeg må ha noen som duger.

Jeg merket at det var extremt viktig å clocke sakte men sikkert oppover... tok 5 og 5 mhz til 200-238 så begynte jeg å ta 2 og 2.

Da jeg hadde kjørte 250 og skulle klokke ned satte jeg brikkene ned til 200, men det gikk ikke da ville ikke maskina boote. SÅ jeg satte opp til 250 igjen og da boota den, så måtte jeg clocke ned brikkene helt ned til 200 for at 200 skulle fungere. Litt snodig egentlig ...?!

Jeg glemte å prøve 3dmark03, mulig jeg prøver deg idag. Men virket jo stabilt da, alt fungerte jo. Men tror du brikkene tar skade av så høy vdim og hz ?

Hvorfor gidder folk å kjøpe pc4500 ram da pce3200 klarer like mye ?!

Lenke til kommentar

CPU Interface finner du under CPU Soft MENU .. rett under AGP eller DRAM rate.

Tror jeg har nevnt det tidligere i denne tråden.. gode timings er så lave som mulig.. bortsett fra Tras som ofte gjør seg best på 11 når man kjører høye hastigheter. Alså er 2-2-2-11 gode timings.

Grunnen til at folk kjøper raskere ram enn PC3200 er at det er LANGT fra alle brikker som klokker så bra som mine og dine.

Om du forteller meg hva som står på selve minnechippene så kan jeg raskt fortelle deg hva slags type det er.

Lenke til kommentar

Ble litt bitt av basillen når jeg så folk klarte 250mhz på nf7s kortet, så jeg måtte jo prøve jeg også... Hadde litt dårlig tid, så jeg kjørte bare prime95 i 15min, samt kjørte sisoft og CPUMark.

Bootet lett opp på 245*9 og kjørte de overstående programmene. (minne:corsair xms4000 3-4-4-11). 248 gikk også greit inn i windows, men hang i prime95 etter 5-10min.... 250 gadd jeg ikke prøve engang.

dog, best ytelse har jeg for tiden på 240*10 der jeg får 229 i CPUMark og 3340/3096 på hhv ram int og ram float i sisoft sandra. Merkelig nok virker maskinen stabil på 2400mhz nå, mot bare for en uke siden så måtte jeg ned til 2370mhz for å være helt stabil.... Jeg liker forsåvidt utviklingen!

Ser også at spenningene fluktuerer noe helt enormt på hastigheter over 240fsb. Har et 350W enermaxx og startet med en gang å drewle all over BeQuiet 520W fra 3dfxcool :wink:

Kanskje det er på tide med en liten voltmod/Transistorkjøling/klokkegeneratorkjøling - mod? Vel, jeg vet ikke helt. Har du bestemt deg for å kjøpe større kondiser Formann?

DrErling

Lenke til kommentar
Ble litt bitt av basillen når jeg så folk klarte 250mhz på nf7s kortet, så jeg måtte jo prøve jeg også... Hadde litt dårlig tid, så jeg kjørte bare prime95 i 15min, samt kjørte sisoft og CPUMark.

Bootet lett opp på 245*9 og kjørte de overstående programmene. (minne:corsair xms4000 3-4-4-11). 248 gikk også greit inn i windows, men hang i prime95 etter 5-10min.... 250 gadd jeg ikke prøve engang.

dog, best ytelse har jeg for tiden på 240*10 der jeg får 229 i CPUMark og 3340/3096 på hhv ram int og ram float i sisoft sandra. Merkelig nok virker maskinen stabil på 2400mhz nå, mot bare for en uke siden så måtte jeg ned til 2370mhz for å være helt stabil.... Jeg liker forsåvidt utviklingen!

Ser også at spenningene fluktuerer noe helt enormt på hastigheter over 240fsb. Har et 350W enermaxx og startet med en gang å drewle all over BeQuiet 520W fra 3dfxcool :wink:  

Kanskje det er på tide med en liten voltmod/Transistorkjøling/klokkegeneratorkjøling - mod? Vel, jeg vet ikke helt. Har du bestemt deg for å kjøpe større kondiser Formann?

DrErling

Du har PC4000 ram ? Den burde jo klare 250 da pc3200 klarer 250.

Lenke til kommentar
CPU Interface finner du under CPU Soft MENU .. rett under AGP eller DRAM rate.

Tror jeg har nevnt det tidligere i denne tråden.. gode timings er så lave som mulig.. bortsett fra Tras som ofte gjør seg best på 11 når man kjører høye hastigheter. Alså er 2-2-2-11 gode timings.

Grunnen til at folk kjøper raskere ram enn PC3200 er at det er LANGT fra alle brikker som klokker så bra som mine og dine.

Om du forteller meg hva som står på selve minnechippene så kan jeg raskt fortelle deg hva slags type det er.

Jeg har ikke rukket å sett på brikkene. Skal se på de idag, har ikke hatt internett i helga, Vært på hyttetur. Men hva har skjedd med forumet da ??? Latterlig det har blitt, får ikke logget meg inn meg inn med riktig brukernavn, får beskjed om at navnet ikke finnes, men får mail vis jeg trykker på "mistet passord" hm... :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...