Gå til innhold

Satte ny pers. rekord med Twinmos m/w igår! :)

|SeVen|

Anbefalte innlegg

Satte ny pers. med ram brikkene mine igår.

Har 2x256 Twinmos brikker m/wb (cl2.5)

Når jeg har bare en singel brikke klarte jeg 8x243 stabilt på 2.9v, husker ikke åssen timinger jeg hadde der.

i dual mode så klarte jeg 10x238, hadde 2.9V, 1.7v, 1.75,

Timingsene her var 9.3.3.3 og 10.4.4.3

Er dette noe å skryte av i forhold til timingsene?? Jeg har ikke noe særlig peil på timingser skjønner du. Scoret 3795 i sisandra på bandwith test.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den klarer ikke noe lavere? Tror nok du kan øke ytelsen en del ved å sette ned timingene noe! Du får også ofte bedre ytelse med bedre timings og heller noe lavere frekvens...

Dette stemmer ikke i følge mine erfaringer. Frekvens foran timings på mitt system i hvert fall.

Lenke til kommentar

Sikkert forskjellig fra system til system da... Jeg har bedre ytelse med agresive instillinger, og litt lavere frekvens, men det er seff viktig at det bare er litt lavere frekvesn... Hvis det blir mye lavere så er det ikke noen vits... Men er ikke 9.3.3.3 og 10.4.4.3 VELDIG høyt? Eller er det bare meg.... :shrug:

Lenke til kommentar
har du voltmodda hovedkortet ?

Trenger ikke nødvendigvis gjøre det. Jeg har klart å kjøre tester på 243mhz fsb uten å ha gjort noen som helst form for modifisering av hovedkortet. Det kommer ann på minnet, biosversjon, MoBo-revisjon og en god porsjon flaks.

DrErling

Lenke til kommentar
LOL .. jeg skal like å se et screenshot av sandra-scoren din sammen med CPU-Z (timings+cpu-speed)

Du nærmer deg faktisk 100% båndbredde effektivitet, og jeg lukter ugler i mosen når noen sier de klarer dette med så lav multi og elendige timings.

Ja, har faktisk screenshoot. :) Tar dem med i morgen. jeg har ikke internett hjemme nå. Eller har modem med det er så kjett.

men på SIsandra så hadde jeg litt bedre båndbredde enn PC4800

Var 3600 jeg fikk mener jeg. Men jeg klarer å komme høyere med bare en brikke, enn 2 brikker. Kjørte ei brikke på 243 for en stund siden.

Lenke til kommentar

Jeg kan prøve å få opp samme hastigheten idag og, men klarte bare 238 i dual mode og 9 3 3 3 (agressive) en gang igår, Måtte resette bios flere ganger og da må jeg starte på 200 og gå 2 og 2 mhz oppover for å komme til 238. Bare klikker når jeg går rett opp på 230. Har ikke screenshot av cpu, men har på minne båndbredde. Skal prøve å ta av cpu idag. Kjørte iallefall 10x238

Kanskje jeg klarer enda mere vis jeg setter ned mp mere. Hva tror dere ?

Lenke til kommentar
LOL .. jeg skal like å se et screenshot av sandra-scoren din sammen med CPU-Z (timings+cpu-speed)

Du nærmer deg faktisk 100% båndbredde effektivitet, og jeg lukter ugler i mosen når noen sier de klarer dette med så lav multi og elendige timings.

Hva mener du ? har jeg elendige timings ? Hva burde jeg ha mp på da ? Hva kjører du fsb på da ? hva har du i sisandra ?

Lenke til kommentar
LOL ..  jeg skal like å se et screenshot av sandra-scoren din sammen med CPU-Z (timings+cpu-speed)

Hva mener du ? har jeg elendige timings ? Hva burde jeg ha mp på da ? Hva kjører du fsb på da ? hva har du i sisandra ?

Ja.. timings er dårlige, så jeg kan ikke fatte og begripe at du får over 3500 MB/s overhodet. Menmen.. 3-3-3-9 er nesten de slappeste timingene man kan ha. Det som er viktig på AMD er lave timings.. selv så kjører jeg 2-2-2-5(11) .. og da scorer jeg rett i overkant 3700 MB/s.

Dette er raskeste primestabile hastighet. Jeg klarer litt mer, men det er ikke helt stabilt.

wohoo.gif

Til vanlig så kjører jeg 220Mhz FSB .. noe mer enn dette trenger jeg ikke for å surfe og spille. Når jeg bencher 3d så kjører 227 .. lenger enn dette kommer jeg ikke med høy multi. Målet er nærmere 240 med høy multi, men det virker ikke som kortet mitt vil. Jeg har vdd-moddet det, men det hjalp ikke noe. Neste skritt blir å lodde på noen ekstra kondensatorer... men det vet jeg ikke helt om jeg gidder.

BTW: er du prime eller 3dstabil på de hastighetene?

Lenke til kommentar

testa litt igår. Jeg klarte faktisk å kjøre FSB på 250 helt stein stabilt! :)

http://home.no/xpsycho/OC

Der kan du se endel screenshots.

Klarte 250 mhz FSB :) Og scoret 3668 på det meste i sisandra, men vet ikke hvor den screenshooten er, men er jo med en på 3611 da.

Jeg brukte 6. 3. 3. 2.5 som timingser. Men når jeg stiller inn timingsene, skal det største tallet øverst eller neders ? jeg har Nf7 v2.0

Jeg hadde 0 problemer med å kjøre 250 stein stabilt, spilte endel spill, fikk ikke kjørte prim95, men kjørte på FSB på 250 rundt 2 timer med jedi academy spilling og Chaser.

Problemet er at med 5x80mm vifter, brenner, dvd, 4 hd, radeon 9800pro, 2x256 ram, tvkort, aero 7+ vifte, xtra nettverkskort så blir min 350W strømforsyning litt liten. Maskina mi bootet på 250x10.5 med 1.9 i vcore, problemet er at da jeg kikket i bios så var 12v scalaen nede på 11.2 og alle spenninger svingte hele tiden med opp til 0.8V. Så regner med at jeg hadde klart å kjørte 250x10.5 vis jeg hadde hatt ei større PSU.

¨

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...