per2002 Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Hei. Vet at det går an å endre plaaeringen av "mine dokumenter", men er det mulig å endre plassering av hele "brukere"-mappen med alt innhold? Kjører Windows 7 Ultimate på en 128 gb SSD. Har 2 iphone i hus, og sikkerhetskopiene av disse tar mildt sagt mye plass... Ser at de er plassert i mappen "appdata" under brukere. Lurer dermed på om det er mulig å flytte hele bruker-mappen med alt underliggende. Vet det er mulig å endre itunes-biblioteket, men etter hva jeg har forstått blir ikke sikkerhetskopier osv med da, men kun mediafilene. Har prøvd å google litt, men finner kun informasjon om flytting av "mine dokumenter". Noen som kan hjelpe? - Per-Øyvind Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Vel du kan jo prøve: http://lifehacker.com/5467758/move-the-users-directory-in-windows-7 Er vel en grunn for det anbefales å ha et systemgjennopprettningspunkt før alt blir flyttet over. Siden du må jo linke over filene. Siden du kun har 128 GB SSD hva med å kjøpe ny SSD og ha alt på den nye? Siden det kan bli noe kluss i enkelte programvare eller spill installasjoner som bruker mine dokumenter eller Appsdata, om du flytter alt fra en SSD til en annen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Etter hva jeg ser og har lest om emnet bør man ha en komplett image basert backup først. System restore vil fuske og kan ikke stoles på ved flytt/redirect av users folder. Her er noen lenker (howto) om emnet. (selv ville jeg slått det fra meg) http://www.bbearren.com/set7free/set7free1.html Beware of: User profile service failed the login used profiler can't be loaded. Mao lett at man får skikkelige problemer om man gir seg i kast med dette. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Enig at dette kan føre til komplikasjoner med uheldig utfall, så frarådes. Kan du ikke heller bare flytte iPhone-backup filene til en annen disk, evt. bare beholde siste versjon på SSD. Ved behov, så flytter du tilbake de ønskede backupene. Tips: Ved restore, så kan du holde inne ALT når du trykker på Restore-knappen. da kan du velge hvilken fil du ønsker å bruke. Og da er det jo samme hvor fila ligger Lenke til kommentar
per2002 Skrevet 12. august 2014 Forfatter Del Skrevet 12. august 2014 Takk for svar folkens. Høres ut som om jeg slår det fra meg... @pey'J: går nok for den løsninga. Nok en gang takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå