Aqulini Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Hvorfor oppsøker du ikke hjelp? Lenke til kommentar
ladida Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Vi får bare din versjon her, og du sier mye som virker rart. Ingenting er svart/hvitt, og det virker som om du kun ser på deg og barna dine som helt uskyldige, mens eksen din og den nye dama er begge psykopater. Datteren din er tenåring og voksen nok til å forstå og å si i fra. Hvis ting virkelig var så fælt, så ville hun vel ikke bli der kun pga penger og status? Tenåringer kan være vanskelige, og det kan ikke være lett for den nye dama og bli stemor heller. Hun, i likhet med eksen din, har rett til å sette grenser og regler for oppdragelsen i deres hjem, og det er ikke utenkelig at kanskje datteren din gjør litt opprør mot både dette og hele situasjonen generelt? Noe som kan føre til at de bare blir enda strengere, også blir det en ond sirkel. Du får all informasjon fra datteren din, og du sier selv at du ikke kjenner den nye dama. Det virker ikke som om du er ferdig med bruddet (noe som er forståelig), og det kan vel tenkes at sinne og bitterhet påvirker dømmekraften din? Du sier du bryr deg om barna dine, men at du samtidig ikke har noe med hvordan ting foregår der borte. Hvis datteren din har det forferdelig, så har du vel noe med det å gjøre? Som sagt, du sier at du ikke kjenner den nye dama, og kanskje du er redd for å se at hun ikke er så grusom som du har sett for deg? Krev å få et møte med både eksen og den nye dama hans. Diskuter situasjonen som voksne folk. Du løser ingenting ved å komme til et forum for å klage. Og du bør ta en alvorsprat med datteren din også. Forklar at hun må tilpasse seg livet hos dem hvis det er der hun vil være. Selvfølgelig er det grenser for hvordan de kan behandle henne, men respekt går begge veier. Hele situasjonen virker veldig typisk etter en skilsmisse hvor det blir mye prat og intriger fra foreldre og barn dessverre. Eneste måten å løse det på er å ta det opp og eventuelt søke hjelp hvis dere virkelig ikke klarer å løse det selv. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Gå til barnevernet også. Du kan få hjelp der. Håper det ordner seg. Stakkars deg som kom borti slik en fryktelig mann. Ikke gå til barnevernet (du kan bli avslørt) ... Og vi har kun den enes side av saken, så jeg tviler på at alt dette stemmer, samt ser jeg at ts kun svarer på de postene som støtter henne versjoner fullt ut - de som setter spørsmålstegn, later hun til å se bort fra Jeg for min del tror ts er den som selv sitter med løsningen, men at sinne og såre følelser gjør at hun slåss med eks, og bruker datteren som "agent", som viderefører hennes kamp i pappas nye hjem og mot pappas nye kjæreste nb: min antakelse Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2014 Gå til barnevernet også. Du kan få hjelp der. Håper det ordner seg. Stakkars deg som kom borti slik en fryktelig mann. Ikke gå til barnevernet (du kan bli avslørt) ... Og vi har kun den enes side av saken, så jeg tviler på at alt dette stemmer, samt ser jeg at ts kun svarer på de postene som støtter henne versjoner fullt ut - de som setter spørsmålstegn, later hun til å se bort fra Jeg for min del tror ts er den som selv sitter med løsningen, men at sinne og såre følelser gjør at hun slåss med eks, og bruker datteren som "agent", som viderefører hennes kamp i pappas nye hjem og mot pappas nye kjæreste nb: min antakelse Trådstarter: Eksen sin dame la inn en sak for barnevernet for et halvt år siden, pga hun mener at jeg ikke følger opp barna. Jeg mener at barnevernet skaper mer problemer, og etter at eksen sin dame gjorde dette så begynte barna mine å misslike henne. Før det, så var de ikke så full av hat mot henne. Jeg har full rett til å føle meg skuffet over hvordan jeg er behandlet, men jeg lar barna bestemme selv hvor de vil bo, og jeg unngår å prate mest mulig om faren med de. Jeg svarer de kun når de klager over han. Dere ville selv følt dere skuffet hvis dere var blitt behandlet som meg. Jeg vil ikke sitte meg over et bord, og prate med eksen og damen hans. Jeg vil aldri se dem igjen i mitt liv etter det med barnevernet. Barnevernet tilbydde et frivillig kurs til oss, men sa at det var helt frivillig og vi kunne velge selv om vi ville eller bare leve videre uten noe kurs. Jeg er glad det ikke ble noe mer oppstyr der. Men jeg samarbeider kun med faren over smser, ellers unngår jeg han helt. Dere får bare kritisere meg så mye dere vil. Men jeg kan ikke bli venner med eksen og damen hans. Det funker ikke. Får håpe og krysse fingrene på at barna slutter å klage over situasjonen til eksen. Anonymous poster hash: afba2...1c1 Gå til barnevernet også. Du kan få hjelp der. Håper det ordner seg. Stakkars deg som kom borti slik en fryktelig mann. Ikke gå til barnevernet (du kan bli avslørt) ... Og vi har kun den enes side av saken, så jeg tviler på at alt dette stemmer, samt ser jeg at ts kun svarer på de postene som støtter henne versjoner fullt ut - de som setter spørsmålstegn, later hun til å se bort fra Jeg for min del tror ts er den som selv sitter med løsningen, men at sinne og såre følelser gjør at hun slåss med eks, og bruker datteren som "agent", som viderefører hennes kamp i pappas nye hjem og mot pappas nye kjæreste nb: min antakelse Trådstarter: Eksen sin dame la inn en sak for barnevernet for et halvt år siden, pga hun mener at jeg ikke følger opp barna. Jeg mener at barnevernet skaper mer problemer, og etter at eksen sin dame gjorde dette så begynte barna mine å misslike henne. Før det, så var de ikke så full av hat mot henne. Jeg har full rett til å føle meg skuffet over hvordan jeg er behandlet, men jeg lar barna bestemme selv hvor de vil bo, og jeg unngår å prate mest mulig om faren med de. Jeg svarer de kun når de klager over han. Dere ville selv følt dere skuffet hvis dere var blitt behandlet som meg. Jeg vil ikke sitte meg over et bord, og prate med eksen og damen hans. Jeg vil aldri se dem igjen i mitt liv etter det med barnevernet. Barnevernet tilbydde et frivillig kurs til oss, men sa at det var helt frivillig og vi kunne velge selv om vi ville eller bare leve videre uten noe kurs. Jeg er glad det ikke ble noe mer oppstyr der. Men jeg samarbeider kun med faren over smser, ellers unngår jeg han helt. Dere får bare kritisere meg så mye dere vil. Men jeg kan ikke bli venner med eksen og damen hans. Det funker ikke. Får håpe og krysse fingrene på at barna slutter å klage over situasjonen til eksen. Anonymous poster hash: afba2...1c1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Dere får bare kritisere meg så mye dere vil. Men jeg kan ikke bli venner med eksen og damen hans. Det funker ikke. Får håpe og krysse fingrene på at barna slutter å klage over situasjonen til eksen. Anonymous poster hash: afba2...1c1 Å få barna til å slutte å klage, gjør man ved å be barnet klage til den det gjelder, altså "far og kjæresten". Så ber du barna slutte å plage deg med dritt om dette andre paret, og holde den grensen til de skjønner poenget. Dere bor hver for dere selv, så det burde ikke være vanskelig, hvis ikke du selv vil ha den typen "sirkus" og tillater sladder. Antar du er enig i at din nesten voksne datter faktisk utnytter deg og far og samboer til far - hun behøver ikke bo der, men velger å være der og mistrives. Hun er altså snart voksen, og jeg som far og bestefar, hadde tatt meg en alvorsprat med den "prinsessa" rimelig kjapt. Mine forslag, og intet mer enn det Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Men jeg samarbeider kun med faren over smser, ellers unngår jeg han helt. Dere får bare kritisere meg så mye dere vil. Men jeg kan ikke bli venner med eksen og damen hans. Det funker ikke. Over sms som dama skriver, utifra hva du sier. Ingen som sier at dere skal være venner. Man trenger ikke være venner for å oppføre seg modent vet du. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Nå har det jo kommet mye rart i denne tråden siden sist jeg var innom. Men problemet er ganske fremtredende egentlig. Barna har problem med far sin nye familie. Da kan dem A: Tilpasse seg. B: Flytte ut. C: Ta opp problemet med dem det gjelder for å finne en løsning. Det å syte til en uavhengig tredjepart er i grunn meningsløst. Lenke til kommentar
gustæv Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Har opplevd noe av det samme selv. Feilen er at enkelte ste foreldre og da gjerne stemødre er at de skal begynne og forandre på barnas rutiner/leve måter. Tennåringer liker IKKE og bli kontrollert/konfrontert av folk som ikke har (foreldrestatus) Så her må dere rett og slett ta e prat med den aktuelle stemoren. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Har opplevd noe av det samme selv. Feilen er at enkelte ste foreldre og da gjerne stemødre er at de skal begynne og forandre på barnas rutiner/leve måter. Tennåringer liker IKKE og bli kontrollert/konfrontert av folk som ikke har (foreldrestatus) Så her må dere rett og slett ta e prat med den aktuelle stemoren. Trådstarter: Men når datteren min velger å bo hos dem, så må jeg bare tenke sånn at det kan ikke være slitsomt å være rundt stemoren, for ellers ville vel hun ikke bodd der. Datteren kan være litt vanskelig tiltider i hennes alder. Hun er litt og ned. Så det trenger ikke være noe galt med stemor. Og det kan være bare at hun kritiserer og tar litt i. For hun velger jo å bo der, så jeg har valgt å ikke tro på det hun sier om stemoren siden hun velger å bo der. Jeg har ikke noe til overs for måten både faren og stemor har vært på ovenfor meg, men det er mellom meg og faren, og det har jeg aldri involvert barna i. Jeg vil at barna skal ha et fint forhold til sin stemor, og far. Anonymous poster hash: afba2...1c1 trådstarter: skulle stå at datteren er litt opp og ned. En skrivefeill over. Anonymous poster hash: afba2...1c1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå