Gjest Slettet+513 Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 (endret) Er det i det hele tatt lovlig å ha private backuper av film? VHS, DVD, Blu-Ray etc.? Fant blant annet et BETA program som heter MakeMKV og lager backup av biblioteket mitt. Bør jeg ha dårlig samvittighet? Det vil bare ligge på en ekstern HDD disk når jeg er ferdig til privat bruk. Bare for å presisere så er det da kopier av filmer jeg selv har kjøpt feks på CDON. Grunn til at jeg vil kopiere er jo at kvaliteten vil bli 1 til 1. Men tar stor plass. Men ligger trygt på min HDDer. Men så er jeg ekstremt kresen på bildekvalitet og redd for å miste de fysiske kopiene til stygge hakk osv. Endret 10. juli 2014 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Dårlig samvittighet? Jeg laster ned alt jeg vil ha med god samvittighet. Sekundet det blir vanskelig å få tak i noe, går det rett i torrentlista. Verdt å nevne at jeg kjøper en del BDVD, betaler for Netflix og HBO. Finner ingen kilder nå, men mener det er lovelig å ta backup til eget bruk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå