Torhild Jansen Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Nesle-sommerfugl. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 I originalen har blomsten fått hovedfokus. I V2 noe bedre skarphet på sommerfuglen som ser ut til å være en annen eksponering da hodets retning er endret. Da jeg så originalen var jeg inne på å skjerpe opp sommerfuglen separat. Den tanken er jeg slett ikke langt unna når det gjelder vingene på V2 heller. Det blir vel mye pirkearbeid, men litt lysning av det sorte i vingene for å se om mer konturer kommer fram eller om det er grumset som kommer ville jeg også forsøkt. Nå kan det kanskje oppfattes som om jeg slakter bildet, hvilket jeg ikke gjør - bare nevner ting som kanskje kan høyne det. Macro er ikke min sterke side. jeg foretrekker 500mm tele fra avstand for da er det lettere å få alt skarpt - også skremmer man ikke modellen så lett. Men når det er sagt så beundrer jeg fotografer som leverer god macro. Roar Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 11. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2014 I originalen har blomsten fått hovedfokus. I V2 noe bedre skarphet på sommerfuglen som ser ut til å være en annen eksponering da hodets retning er endret. Da jeg så originalen var jeg inne på å skjerpe opp sommerfuglen separat. Den tanken er jeg slett ikke langt unna når det gjelder vingene på V2 heller. Det blir vel mye pirkearbeid, men litt lysning av det sorte i vingene for å se om mer konturer kommer fram eller om det er grumset som kommer ville jeg også forsøkt. Nå kan det kanskje oppfattes som om jeg slakter bildet, hvilket jeg ikke gjør - bare nevner ting som kanskje kan høyne det. Macro er ikke min sterke side. jeg foretrekker 500mm tele fra avstand for da er det lettere å få alt skarpt - også skremmer man ikke modellen så lett. Men når det er sagt så beundrer jeg fotografer som leverer god macro. Roar Setter stor pris på dine kommentarer - og forslag til forbedringer. Jeg har lysnet vingene en del, men var vel litt forsiktig. Ang. oppskarping på separate felter - det var ikke dumt forslag tak! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg