rayzor Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Kan noen hjelpe meg!? Pleeeeeease! Har nettopp blitt interessert i å mekke bil, men er totalt nybegynner. Har fått disse feilene på en Naf-test: 707 Stabilisator foran: Slakk i ledd til stabilisatorstag 803 Opphengs/bærearm bak: Slitasje i foringer på øvre tverrstag begge sider 806 Stabilisator bak: Slitt foring på ramme / travers begge sider Samt lekkasje på bensintank. Det koster meg 13500kr å få fikset dette på verksted. Noe som er for meg uoverkommelig akkurat nå. Så, jeg spør dere, er det vanskelig å fikse dette selv? Hva trenger jeg? Og (nå føler jeg meg dum), hvor ligger øvre tverrstag bak? Hva/hvor er ramma/travers? Som sagt, er helt nybegynner :/ Kjerringa er stolt av meg, og ønsker at hun skal bli ENDA stoltere J Har en Opel Vectra B 1.8 99mod Send gjerne illustrasjoner, tegninger, linker til tegninger etc så brødhuet mitt blir litt smartere J LA8PV … over Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 (endret) Moderatormelding Endret emnetittel til noe mer beskrivende Google er din venn. Om du er villig til å bli litt skitten på hendene og har tilstrekkelig med verktøy så kan du sikkert presse prisen ned til en brøkdel. Mesteparten av feilene dine ligger i hjulopphenget. Foringer og slakk er vanlig feil på EU slik jeg forstår det, og det er billige deler å anskaffe. Bensintanken er hakket verre, for da må du trolig tømme tanken og passe på at du sirkulerer motoren etterpå, men det er sikkert bare en pakning. Hvis ikke så må du enten kjøpe ny tank/slanger/pakninger eller sveise litt, bare pass på at du har tømt tanken og tatt den av bilen før du begynner å sveise. Når dette er nevnt så har jeg ikke mange timer med svette og elbow grease bak meg, så andre kan sikkert svare mer utfyllende, eller korrigere meg. Endret 10. juli 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Indian Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Moderatormelding Endret emnetittel til noe mer beskrivende Google er din venn. Om du er villig til å bli litt skitten på hendene og har tilstrekkelig med verktøy så kan du sikkert presse prisen ned til en brøkdel. Mesteparten av feilene dine ligger i hjulopphenget. Foringer og slakk er vanlig feil på EU slik jeg forstår det, og det er billige deler å anskaffe. Bensintanken er hakket verre, for da må du trolig tømme tanken og passe på at du sirkulerer motoren etterpå, men det er sikkert bare en pakning. Hvis ikke så må du enten kjøpe ny tank/slanger/pakninger eller sveise litt, bare pass på at du har tømt tanken og tatt den av bilen før du begynner å sveise. Når dette er nevnt så har jeg ikke mange timer med svette og elbow grease bak meg, så andre kan sikkert svare mer utfyllende, eller korrigere meg. Det lønner seg å skrive bosted.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå