Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til å reparere anmerkninger fra EU-kontroll


Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg!? Pleeeeeease!

 

Har nettopp blitt interessert i å mekke bil, men er totalt nybegynner.

 

Har fått disse feilene på en Naf-test:

 

707 Stabilisator foran: Slakk i ledd til stabilisatorstag

803 Opphengs/bærearm bak: Slitasje i foringer på øvre tverrstag begge sider

806 Stabilisator bak: Slitt foring på ramme / travers begge sider

Samt lekkasje på bensintank.

 

Det koster meg 13500kr å få fikset dette på verksted. Noe som er for meg uoverkommelig akkurat nå.

 

Så, jeg spør dere, er det vanskelig å fikse dette selv? Hva trenger jeg? Og (nå føler jeg meg dum), hvor ligger øvre tverrstag bak? Hva/hvor er ramma/travers? Som sagt, er helt nybegynner :/ Kjerringa er stolt av meg, og ønsker at hun skal bli ENDA stoltere J

 

Har en Opel Vectra B 1.8 99mod

 

Send gjerne illustrasjoner, tegninger, linker til tegninger etc så brødhuet mitt blir litt smartere J

 

LA8PV … over

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderatormelding

Endret emnetittel til noe mer beskrivende

 

Google er din venn. Om du er villig til å bli litt skitten på hendene og har tilstrekkelig med verktøy så kan du sikkert presse prisen ned til en brøkdel. Mesteparten av feilene dine ligger i hjulopphenget. Foringer og slakk er vanlig feil på EU slik jeg forstår det, og det er billige deler å anskaffe.

 

Bensintanken er hakket verre, for da må du trolig tømme tanken og passe på at du sirkulerer motoren etterpå, men det er sikkert bare en pakning. Hvis ikke så må du enten kjøpe ny tank/slanger/pakninger eller sveise litt, bare pass på at du har tømt tanken og tatt den av bilen før du begynner å sveise. :p

 

Når dette er nevnt så har jeg ikke mange timer med svette og elbow grease bak meg, så andre kan sikkert svare mer utfyllende, eller korrigere meg.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Moderatormelding

Endret emnetittel til noe mer beskrivende

 

Google er din venn. Om du er villig til å bli litt skitten på hendene og har tilstrekkelig med verktøy så kan du sikkert presse prisen ned til en brøkdel. Mesteparten av feilene dine ligger i hjulopphenget. Foringer og slakk er vanlig feil på EU slik jeg forstår det, og det er billige deler å anskaffe.

 

Bensintanken er hakket verre, for da må du trolig tømme tanken og passe på at du sirkulerer motoren etterpå, men det er sikkert bare en pakning. Hvis ikke så må du enten kjøpe ny tank/slanger/pakninger eller sveise litt, bare pass på at du har tømt tanken og tatt den av bilen før du begynner å sveise. :p

 

Når dette er nevnt så har jeg ikke mange timer med svette og elbow grease bak meg, så andre kan sikkert svare mer utfyllende, eller korrigere meg.

 

 

Det lønner seg å skrive bosted....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...