Gå til innhold

Dansk eller norsk folkehøgskole?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt meg å reise et år på folkehøgskole. Mit problem består i, at jeg for tiden bor i København, hvor jeg har bodd stort sett hele livet mitt (derfor beklager jeg på forhånd for dårlig norsk formulering)

Jeg har jo hørt mye om danske folkehøgskoler, men da jeg egentlig hadde tenkt at jeg ville reise tilbake til Norge for å studere der, vil jeg høre, om noen av dere vet, om det finns den helt store forskjellen på danske og norske folehøgskoler?

Deretter vil jeg høre, om dere kan anbefale noen skoler innenfor journalistikk, foto, film mm.?

På forhånd takk og god dag! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på det er stor forskjell på folkehøgskulane, det må i så fall gå på ordensreglementet som kan variere litt.

Om du skal gå i Norge vil eigentlig være avhengig av kvar du får skuleplass og kvar du skal studere. Om du får til å gjere alt i same by så vil du kunne få nokre venner i same by men som er uavhengige av studiestedet ditt.

Men om du går folkehøgskole ein anna plass i Norge så speler det liten rolle om dei nye vennane er på andre sida av landet, eller i Danmark.

Alternativt så kan du sjå på om du vil ha nytte av norsktilvenning før du starter studiane. Kan nok være ein fordel å øve på å forstå norsk tale før du starter studiane og skal inn i forelesningssalane der du i liten grad får muligheit til å stille spørsmål om det er noke som du ikkje forstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...