Ruba Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Etter en reinstallasjon av windows har jeg en enhet som jeg ikke vet hva er. Har et pent utropstegn i enhetsbehandling som jeg ikke faar fiksa. Har proevd med alle drivercdr jeg har men XP finner ikke driver som passer till denne saken. Noen som vet hva denne sm-busskontrolleren er for noe? HW: ASUS p4c800 deluxe p4 2.4c 512mb DDR SB Audigy Radeon 9800np Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Tror SMbus har noe med BIOS å gjøre. Tror det er den bussen som BIOSen bruker til å kommunisere med hovedkortets brikkesett. Er ikke hellt sikker da. Har du installert driverne til hovedkortets brikkesett ? De bør følge med hovedkortet. Hvis ikke kan du jo lette bå Intels websider, siden du har Intel-brikkesett Lenke til kommentar
enl Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 SMBus står for System Management Bus. Denne bussen blir brukt til overvåkning av saker som temperatur og viftehastigheter. Tror den også måler spenninger. Lenke til kommentar
AgentHawk Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Du innstallerer SM-Buskontrolleren med cd-en som følgte med hovedkortet. ( Drivere til brikkesettet ) Hawk Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 SMBus står for System Management Bus. Denne bussen blir brukt til overvåkning av saker som temperatur og viftehastigheter. Tror den også måler spenninger. Men det har noe med BIOSen å gjøre også,har det ikke ? Lenke til kommentar
enl Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Den har ikke direkte noe med BIOS å gjøre nei. Den er en separat chip som overvåker systemet, er av merket Winbond på de fleste hovedkort. Kanskje du mener det fordi man kan se måleresultater i BIOS? Det er bare fordi BIOS har fått kode til å lese av SMBus'en. Tidligere hovedkort hadde også en SMBus, men til dissse måtte man ha et eget program for å få lest av temp og vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå