Gå til innhold

DDR roundup


Anbefalte innlegg

Herregud for en patetisk test :roll:  

 

Blir litt mye svartmaling dette her altså, men må bare få si min mening og det er at det er så ufattelig irriterende hvor lite flid dere legge i enkelte av testene deres.  Snakker generelt nå, og synet mitt er nok også farget av hw.nos hovedkorttester blant annet.  

Hvis man leser en bra test skal det gjerne i tillegg til det vesentlige, også kanskje være med ting vi tilogmed kanskje ikke har tenkt på selv, positive overraskelser som vitner om at dere har interesse av det dere driver med.  En profesjonelt gjennomført test.  Hent opplysninger fra andres erfaringer på internett, kanskje dere finner ut spesielle ting som skal til for å få ting til å yte bra, spesielle timings osv.  Ikke noe bøvvs som er klesset sammen på en kvelds testing og som hvilkensomhelst kunne gjort.

 

Må dere fan meg ta dere sammen  :evil:

 

Kan til dels være enig. Spesielt det siste du sier med en litt annen synsvinkel og kanskje gjøre en volt mod i dette tilfelle her. Skrev dette innlegget her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...7099&highlight= posta tråden riktig nokk feil men se det tafatte svare jeg fikk.

 

Har selv også bedt om noe litt mer tweaking av utstyr som testes spesielt vannkjølingsutstyr hvor den gjennomgående bare blir skrudd i sammen og avleser man temperatur. Når jeg bygde meg vannkjøling for første gang i 2002 måtte jeg melde meg inn i utenlandske forum spesielt usa og lese reviews. Sånne ting som pumpekarakteristikk, trykkfall gjennom radiator og avgitt varme fra pumpe osv.

 

Trodde det var bare meg, men det er vist flere som er oppgitte her ja. Ikke nødvendig og flamme ok.no maksimalt heller da. Er da for det mest veldig mye bra her og!! Er kjempe glad for at de som jobber i hw.no/ok.no Det de gjør, som sikkert ikke får all verden betalt for dette heller. Så stå på gutta :woot:

 

Kjør noen solide tweka tester hvor det nesten grenser til voldtekt av utstyret, da blir nok de mest ekstreme fornøyde og. :yes::yes:

 

PS! Husk at det er stor forskjell på de som leser innlegg her. Noen synes case mod for eks er å sette inn lys og vindu mens andre synes case mod først begynner når du lager ditt eget tårn og vannkjølingsblokk osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt synd at det ikke er tatt med noen "billi" brikker her da. Hadde hatt litt lyst til å se på hvor godt noname brikker fungere opp mot twinmos,gail o.l. Det har seg jo slik at enn får tak i noname brikker med 512 MB ddr400 CS2.5 til halparten av prisen til for eksempel Gails 512 ddr400 bruikker...

Lenke til kommentar
Må dere fan meg ta dere sammen :evil:

 

Vi skal forsøke å gjøre en bedre jobb neste gang, men da roer du deg VELDIG ned! Slike utblåsninger kan du bare holde for deg selv - vi er IKKE interessert i slike tåpelige utblåsninger i det hele tatt. Skal du gi oss kritikk, får du jaggu meg holde deg konstruktiv.

 

Vi gjør denne jobben 100 % frivillig - da er det minste vi kan forvente at de tilbakemeldingene vi får er litt mer hyggelige enn det mølet du presterte å komme med der. Det er HELT greit at du mener vi ikke gjorde en god nok jobb, men da kan du pinadø formulere deg på en annen måte.

 

Når det er sagt, lar vi det ligge (aka. jeg er ferdig med sakjen). Vi skal, som jeg har skrevet før i denne tråden, forsøke å snekre sammen en mer omfattende DDR-test, oppdelt i "klasser" - PC3200, PC3500, PC3700, PC4000 og PC4200. Det er litt avhengig av hva vi får tak i, men vi skal forsøke å skaffe minnemoduler i de fleste prisklasser.

Lenke til kommentar

 

Det som gjør det så ille er jo at vi har påpekt dette med minnespenninger _U_TALLIGE ganger før, og alt vi får er tomme ord og like ubrukelige tester :shrug: Må bare få det ut altså, ufattelig irriterende. Begeret renne over når dere ikke lytter til det vi sier :evil:

 

Må dere fan meg ta dere sammen :evil:

 

Hva ser du det som galt å bruke 2.8 volt, tenk først om hvor mange HK som har 2.9+ volt, få faktisk. Sikkelige OK kort har dette, men da velger man også de brikkene som passer til kortet.

 

Så tenker du deg at du faktisk har overklokket endel fra før. Ser du stor forskjell i hastigheter ved å øke over 2.8 Volt noen gang??

Da har du hatt bedre resultater en meg i hvertfall, noe som er helt mulig, men jeg kan ikke se at det mange andre som har det på nettet.

 

Andre ting som sider som dette også må ta litt hensyn til er massene skal tilfredstilles, ikke bare de som er "leet".

 

Skal være enig at testen var muligens litt "vanskelig" og det skulle nok ha blitt bedre å fått testet de forskjellige klassene av moduler opp mot hverandre, og på både en AMD og P4 Platform med ofrskjellige dividere.

Noe som ville ha tatt SINNSYKT lang tid, som yummy sier er alt her på frivillig basis, og de som jobber her er som regel så voksne at de har andre ting i tillegg å styre med på fritiden sin. Tipper du også vil legge merke til dette senere i livet.

 

En annen ting du ikke tenker på er at det faktisk er noen som må gi eller låne bort delene slik at de kan bli testet og at vi som lesere skal få en god test av utstyr før vi løper å kjøper.

De fleste vil da ha modulene tilbake i orden, ikke deffekte pga overspenning slik at de sitter igjen med et tap på noen tusen lapper.

Lenke til kommentar
Må dere fan meg ta dere sammen :evil:

 

Vi skal forsøke å gjøre en bedre jobb neste gang, men da roer du deg VELDIG ned! Slike utblåsninger kan du bare holde for deg selv - vi er IKKE interessert i slike tåpelige utblåsninger i det hele tatt. Skal du gi oss kritikk, får du jaggu meg holde deg konstruktiv.

 

Vi gjør denne jobben 100 % frivillig - da er det minste vi kan forvente at de tilbakemeldingene vi får er litt mer hyggelige enn det mølet du presterte å komme med der. Det er HELT greit at du mener vi ikke gjorde en god nok jobb, men da kan du pinadø formulere deg på en annen måte.

 

Når det er sagt, lar vi det ligge (aka. jeg er ferdig med sakjen). Vi skal, som jeg har skrevet før i denne tråden, forsøke å snekre sammen en mer omfattende DDR-test, oppdelt i "klasser" - PC3200, PC3500, PC3700, PC4000 og PC4200. Det er litt avhengig av hva vi får tak i, men vi skal forsøke å skaffe minnemoduler i de fleste prisklasser.

 

Kan få låne hos meg :D

Nei forresten jeg låner dem jo selv :wink:

Lenke til kommentar

 

Hva ser du det som galt å bruke 2.8 volt, tenk først om hvor mange HK som har 2.9+ volt, få faktisk. Sikkelige OK kort har dette, men da velger man også de brikkene som passer til kortet.

 

Så tenker du deg at du faktisk har overklokket endel fra før. Ser du stor forskjell i hastigheter ved å øke over 2.8 Volt noen gang??

Da har du hatt bedre resultater en meg i hvertfall, noe som er helt mulig, men jeg kan ikke se at det mange andre som har det på nettet.

 

 

De som er interesserte har SELVFØLGELIG hovedkort som klarer å kjøre over 2.8vdimm.. eller så har de moddet det slik at det er mulig.

 

Når det gjelder høyere hastigheter som følge av vdimm over 2.8-2.9 så er ikke dette noe nytt.. og er faktisk HELT vanlig. Feks så er det ikke uvanlig å klare 255-260 2-2-2-11 med BH5 brikker med 3.2+vdimm.. disse er spesielt glade i høy vdimm.

Om jeg kun kjører 2.8vdimm så klarer ikke brikkene mine å kjøre over 225 .. om jeg mater dem med 3.0v så klarer de 242+ .. ingen forskjell sier du??

Lenke til kommentar

De som er interesserte har SELVFØLGELIG hovedkort som klarer å kjøre over 2.8vdimm.. eller så har de moddet det slik at det er mulig.

-p-

Som du selv sier så er det de som er interisert i det vet det.

 

 

Når det gjelder høyere hastigheter som følge av vdimm over 2.8-2.9 så er ikke dette noe nytt.. og er faktisk HELT vanlig. Feks så er det ikke uvanlig å klare 255-260 2-2-2-11 med BH5 brikker med 3.2+vdimm.. disse er spesielt glade i høy vdimm.

-P-

Ja, disse brikkene vet jeg selv at liker det, men betyr det at alle gjør det?

Nei, jeg er faktisk helt enig i hva du sier og ser poenget ditt godt, men det er nok ganske vanskelig og tilfretstille alle sammen ;)

 

En løsning kunne ha vært å drite helt i en round up og i stede ta en og en brikke hver for seg, slik som på CPU kjølere, slik at man bruker bedre tid og flere tester på brikkene.

 

Om jeg kun kjører 2.8vdimm så klarer ikke brikkene mine å kjøre over 225 .. om jeg mater dem med 3.0v så klarer de 242+ .. ingen forskjell sier du??

-P-

Glimmrende forskjell det, men som sagt, det var min erfaring ;)

Lenke til kommentar
Må dere fan meg ta dere sammen  :evil:

 

Vi skal forsøke å gjøre en bedre jobb neste gang, men da roer du deg VELDIG ned! Slike utblåsninger kan du bare holde for deg selv - vi er IKKE interessert i slike tåpelige utblåsninger i det hele tatt. Skal du gi oss kritikk, får du jaggu meg holde deg konstruktiv.

 

Vi gjør denne jobben 100 % frivillig - da er det minste vi kan forvente at de tilbakemeldingene vi får er litt mer hyggelige enn det mølet du presterte å komme med der. Det er HELT greit at du mener vi ikke gjorde en god nok jobb, men da kan du pinadø formulere deg på en annen måte.

 

Når det er sagt, lar vi det ligge (aka. jeg er ferdig med sakjen). Vi skal, som jeg har skrevet før i denne tråden, forsøke å snekre sammen en mer omfattende DDR-test, oppdelt i "klasser" - PC3200, PC3500, PC3700, PC4000 og PC4200. Det er litt avhengig av hva vi får tak i, men vi skal forsøke å skaffe minnemoduler i de fleste prisklasser.

Du syter om at dere gjør en frivillig jobb hele tida.

Håper det går opp for deg som det har gjort for mange andre at dere ikke er istand til denne frivillige jobben :lol:

Lenke til kommentar

Har du ikke noe mer å melde kodaken, så synes jeg at du heller bør la være å kommentere.

Om du absolutt åpne kjeften, så prøv i det minste å utvise litt forståelse for at ingen, (ikke engang du,) er "perfekte".

 

La gå at det kanskje finnes alternative og kanskje bedre måter å gjøre ting på, det være seg i både tester og omtaler, la gå at ikke alt faller i smak hos alle. Slik vil det alltid være!

 

"Noen liker mora, andre foretrekker datteren" som det heter.

 

Slik du turer frem, ser det ikke ut til at du liker noen av dem? Neivel! Men har det noen gang slått deg at den / de som legger ned både tid og arbeid i artikler, tester etc, faktisk gjør det for din skyld?

Med utgangspunkt i det du skriver her, og for den saks skyld i andre sammenheng, ser det ut til at en slik tanke ligger nokså fjernt for deg.

 

Det synes for meg at du bare er ute etter én ting; Å forsure og forsøple forumet.

Nei takk kodaken, vi kan godt klare oss foruten slike usakligheter!

Lenke til kommentar

Ok, beklager ordvalget der.

 

Men en ting som alltid slår meg er at dere liker å gi inntrykk av at denne siden bare er drevet på ren veledighetsbasis. Dette er jo IKKE sant, da denne siden er drevet på kommersiell basis. Hvordan kan dere ha heltidsansatte ellers? Det er JOBBEN deres vi snakker om. Og den unnskyldningen der får det nesten til å høres ut som at dere unnskylder "kvalitetsglipp" med at vi her på forumet, som er her og faktisk legger størsteparten av grunnlaget for at dere kan drive kommersielt, skal bare komme oss godt nedpå jorden og være stooortakknemlig at dere gidder å skrive noe som helst. Dette synes jeg er en svært uprofesjonell holdning.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere i denne tråden, skal vi forsøke å gjøre en bedre jobb hva minnebrikker angår. Vi tar disse tilbakemeldingene til etterretning, og skal gjøre hva vi kan for å imøtekomme ønskene deres. Og dette betyr IKKE at vi driter en lang IDE-kabel i hva dere sier, og skriver "tar det til etterretning" bare for å kneble dere! :-)

 

Men nå er det faktisk slik at ingen av våre testere får betalt for jobben de gjør; En jobb de gjør frivillig og på egen fritid. Da synes jeg at vi kan forlange at kritikk rettet mot oss er konstruktiv og langt hyggeligere enn det sure og kvalme oppstøtet Kodaken kom med.

 

Som jeg har sagt utallige ganger før: Vi tar imot alle forslag og all konstruktiv kritikk, så lenge dette blir framlagt på en måte som vitner om normalt god oppførsel, folkeskikk og emosjonell IQ. Vi er bare mennesker, og når vi mottar dritt medfører det at vi mister litt av gløden. Det er fali' det...

 

Mennehhh... Vi får komme tilbake til DDR-modulene så snart alt er klarlagt her. Må bare motta et par pakker i posten, så skulle dere bli "sjithappy"! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...