Gå til innhold

ustabil internett tilkobling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en funksjon som kobler fra wifi dersom signalet eller tilkoblingen er for dårlig til å komme seg på nett via, slik at den heller vil bruke mobilnettet når wifi tilkoblingen er utilgjengelig / for ustabil.

Ligger under Innstillinger -> Wifi -> Avansert ->

Lenke til kommentar

Det er en funksjon som kobler fra wifi dersom signalet eller tilkoblingen er for dårlig til å komme seg på nett via, slik at den heller vil bruke mobilnettet når wifi tilkoblingen er utilgjengelig / for ustabil.

Ligger under Innstillinger -> Wifi -> Avansert ->

Kommer alltid opp av det er ustabilt... Uansett hvilke wifi jeg er på. Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

Merkelig, virker veldig greit på min Note 3.

På lageret på jobb f.eks er det dårlig wifi signaler, så dårlig at telefonen ikke kommer seg på nett, da kobler den fra wifi nettet, selv om det er innenfor rekkevidde til å være tilkoblet, for å så benytte seg av mobilnettet, veldig praktisk, ettersom jeg tidligere måtte slå av wifi, så på igjen når jeg var ferdig på lageret, om jeg skulle på nett da jeg var der da riktig nok.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan "Automatisk Nettverksbytte" funker - teknisk?

Altså: hvordan sjekker den at nettverket må byttes? Dersom det sjekkes mot en server, hvlken server, og på hvilken måte? (ping, overføring av trafikk, annet?)

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...