Gå til innhold

Israel eller Palestina?

221 stemmer

1. 1. Israel Eller Palestina

• Israel
      119
    • Palestina
      102

Anbefalte innlegg

IRA var ute etter et selvstendig Irland. De var altså ikke ute etter å ødelegge/utslette England.

I krig vil det alltid være slik at mennesker blir drept. Palestinerne fører en konstant krig mot Israel og tvinger Israel til selvforsvar. Israelske motangrep medfører langt færre sivile dødsfall enn f.eks. operasjoner norske soldater har gjennomført gjennom årene. At Israel klarer å holde tallet på sivile døde så lavt når Hamas bevisst bruker sivile som skjold er nærmest et mirakel.

Israel har ikke mest på samvittigheten. Israel vil bare leve i fred og ro, og har rett til å forsvare seg.

At Israel har rett til å forsvare seg er vi helt fullstendig enige om. Måten det gjøres på er vi uenige om!.

Israel har for vane å bombe boligblokker med 50-100 sivile for å drepe 1 Hamas leder!!!.

Det blir som om politiets overvåkingstjeneste i Norge hadde bombet noen boligblokker på Grønland eller Grunerløkka for å kverke Mullah Krekar. Om det dør 200 norske inkludert kvinner og barn så er vel ikke det helt ok?? Det har ikke bare skjedd Engang men er tilogmed normal oppførsel av Israel....

Rakettskjold er nok relevant når Hamas fyrer opp raketter over skoler og sykehus. Men absolutt ikke i nevnte tilfelle...

Sammenligningene dine blir bare mer og mer merkelige. Mullah Krekar sitter ikke og beordrer drapsforsøk på sivile nordmenn, og han beordrer ikke raketter sendt mot sivile nordmenn. Hamas-lederne sitter forøvrig som regel nedlesset i penger og luksus i utlandet samtidig som de oppfordrer palestinerne til å ofre livet selv for å få jøder drept.

Du sier Israel "har for vane å bombe boligblokker" men kommer ikke med noe konkret.

Vi er helt enig i at Hamas og Hizbollah er kritikkverdige i uttallelser og meninger. Hamas barne-tv og etc. Men en ting er å være rallende gal og skrike død over Israel, noe helt annet er det når Israel faktisk med vitende og vilje kverker 100 sivile for å ta ut EN Hamas leder som bodde i samme blokk, eller som vist når de med vitende og vilje kontinuerlig hele natten bomber en FN flyktningeleir med FN personell og kvinner og barn, med overlegg.

Igjen har du denne historien din om å kverke sivile. Og hvilken FN-flyktningleir?

Det er ikke bare i sine uttalelser Hamas og Hizbollah er onde, men i sine gjerninger og sine bevisste angrep på sivile.

PLO var også en terroristorganisasjon kritikkverdig akkurat som IRA. Begge former for terror er helt uforsvarlig. IRA var en terrororganisasjon som drepte masse sivile, jeg tror faktisk de drepte mange fler sivile enn PLO og HAMAS og Hizbollah tilsammen, men meg bekjent så var ideologien til PLO et fritt Palestina, mens Hamas som i sin tid ble støttet av Israel var noe helt annet...

Sammenligningen din med IRA har jeg allerede tilbakevist uten at du har klart å immøtegå det jeg har skrevet. Det er uredelig av deg å fortsette å sammenligne Hamas med IRA når jeg har vist deg at sammenligningen ikke er relevant.

Du kan snakke om ideologi, men også PLO var angripere. Og det at Israel "støttet" forløperen til Hamas handlet mer om at de var en motvekt til terroristene i PLO samtidig som de ikke utgjorde en trussel mot Israel. At organisasjonen Hamas ble grunnlagt for å terrorisere Israel rettferdiggjør ikke den stadige terrorismen mot israelerne.

Er det virkelig nødvendig å slakte så mange kvinner og barn med overlegg for å svare på en sprettert katusja rakett som ikke gjorde annet enn å falle i bakken?

Sprettert? Det er snakk om raketter. Det er direkte usaklig å sammenligne livsfarlige raketter med sprettert. Som om jødiske liv ikke har noen betydning. At Israel har brukt store penger på blant annet et rakettskjold for å hindre terroristenes raketter fra å ramme målene sine betyr ikke at rakettene er ufarlige.

Du burde skamme deg med slike usakligheter.

IRA drepte over 1800 mennesker mesteparten sivile, forkastelig. Men hvor mange liv har HAMAS og Hizbollah drept av Israelerne, kontra hvor mange sivile Israel har drept?

Dette har jeg svart på alt. Det er også uredelig av deg å ignorere det jeg allerede har skrevet om hvordan Hamas bruker sivile som skjold, og hvordan Israel tross Hamas aktive forsøk på å få så mange sivile drept som mulig har klart å minimere antallet ut fra forutsetningene.

Å sammenligne antall drepte direkte er bare usaklig når man vet at Israel gjør alt de kan for å beskytte sine egne sivile samt å unngå sivile tap på palestinsk side, samtidig som Hamas gjør alt de kan for å maksimere sivile tap på begge sider. Israel har brukt enorme pengesummer på å beskytte sine sivile mot angrep. Hamas bruker alle ressurser på å angripe.

Jeg er absolutt for Israels rett til å forsvare seg selv, men jeg mener at måten de gjør det på ER FEIL, og dersom England hadde operert på samme måte så hadde det ALDRI blitt fred i Irland...

Sammenligningen er direkte irrelevant. Israel opererer i en aktiv krig. De blir hele tiden angrepet. Hadde PLO stadig sendt raketter så hadde England garantert bombet rakettrampene deres sønder og sammen.

Siden du liker så godt å sammenligne: Israelerne er de eneste i verden der de folkevalgte ikke blir kastet på dagen når de lar være å gripe inn overfor angrep. Israel blir stadig angrepet, men som regel gjør de lite med det. Det er først når "begeret er fullt" at Israel blir tvunget til å foreta seg noe. Ingen andre folk i hele verden hadde godtatt at myndighetene var så tilbakeholdne. Men jøder må visst godta det.

Når det gjelder avstemningen, så stemmer jeg ingenting. Det er rett og slett en umulig løsning selv pragmatisk sånn situasjonen ser ut idag. Israel er provokatører og krigsforbrytere. Hamas er rallende gale fundamentalister som avler hat. hizbollah vet vi er godvenn med Iran, og vi vet jo hvordan "Iran" er.

Så dere får ikke lurt en stemme av meg.

De som forårsaker mest sivile tap er Israel, det er et faktum.

At Israel er presise i sin bombing stemmer nok, jeg tror Ikke de bommer så kraftig. Men dersom de ER presise, så er dette etnisk rensning.

Israel er slett ikke provokatører, med mindre du mener at det er provoserende i seg selv at staten har en jødisk majoritet. Det er Israel som er de som hele tiden må forsvare seg.

Israel forårsaker ikke flest sivile tap. Det er det Hamas som gjør. Du kan ikke legge skylden på Israel når Hamas aktivt prøver å få så mange sivile som mulig drept, inkludert egne sivile.

Det du i realiteten gjør er å si at det er greit at Hamas bruker egne sivile som levende skjold.

Hvorfor er det etnisk rensing? Det er en elendig etnisk rensing når den arabiske befolkningen øker eksplosjonsartet. Vennligst ta usaklighetene dine et annet sted.

IDF bruker Trump metoder för å ta gerilja/katusja terrorister. De finner alle kvinnelige familiemedlemmer. Mor, søster, datter. Og så voldtar soldatene disse kvinnene, og torturerer dem. Så sleppes de løs til FN, deretter godter IDF seg og venter på at en katuskja skal sprette opp et sted og falle i bakken. Kanskje litt større enn den største nyttårsraketter du får i Sverige. Siden så teppebomber IDF boliglag sammen med terroristene.

Nok en gang hetsende påstander uten en eneste kilde. Takk til deg.

Ok en som svarte gitt. Mullah Krekar har truet statsministeren vår. Selvom han drepte sivile og fyrte av simple raketter mot Oslo så hadde ikke det forsvart bombing av boligblokken der Krekar bor.

Linken til IRA er absolutt aktuell siden du bagatelliserer IRA kontra palestinske terrorister. IRA drepte 1800 mest sivile.

Mine beretninger har jeg fra FN soldater i Libanon. Jeg stoler mer på de enn på deg.

Vi skal forsvare Israels rett til å forsvare seg, og jeg føler sympati både med det palestinske og jødiske folk. Det er rart at de ikke får til noe når muslimer og jøder lever svært fredelig i sameksistens som gode naboer i Jerusalem........

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jesus er  født i Palestina, men det finns ingen muslimer der

Etter 600 tallet begynte muslimer å ta flere land

Etter hvert i Kosovo, Pakistan , tjetjin  og flere litt etter hvert,

Nå vil de ha Israel.

600????

Skal vi ta det tilbake kanskje???

https://no.wikipedia.org/wiki/Jemtland_og_Herjedalen

Det hadde vært fint med en tostatsløsning og fred på begge sider mener nå jeg.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jesus er  født i Palestina, men det finns ingen muslimer der

Etter 600 tallet begynte muslimer å ta flere land

Etter hvert i Kosovo, Pakistan , tjetjin  og flere litt etter hvert,

Nå vil de ha Israel.

1.Verdenskrig er en milepæl, da ble mye muslimsk land okkupert av vestmakter som gjorde de til kolonier....

Lenke til kommentar

Ok en som svarte gitt. Mullah Krekar har truet statsministeren vår. Selvom han drepte sivile og fyrte av simple raketter mot Oslo så hadde ikke det forsvart bombing av boligblokken der Krekar bor.

Linken til IRA er absolutt aktuell siden du bagatelliserer IRA kontra palestinske terrorister. IRA drepte 1800 mest sivile.

Mine beretninger har jeg fra FN soldater i Libanon. Jeg stoler mer på de enn på deg.

Vi skal forsvare Israels rett til å forsvare seg, og jeg føler sympati både med det palestinske og jødiske folk. Det er rart at de ikke får til noe når muslimer og jøder lever svært fredelig i sameksistens som gode naboer i Jerusalem........

Krekar har ikke bombet Oslo. Men dersom han hadde gjort det så hadde norske myndigheter naturligvis sørget for å svare på angrepene for å beskytte sine egne sivile. Det er nedfelt i Genevekonvensjonene at en stridende part har rett til å angripe motstanderens militære anlegg selv om det medfører sivile tap. Det er den som plasserer sivile ved militære mål som har ansvaret.

IRA er ikke relevant. De var for eksempel ikke ute etter å utslette England og englendere, og overta områdene deres.

Det er synd for deg at du bare har påstander uten kilder. Null troverdighet.

De får det ikke til fordi jødehatet er så utbredt.

Lenke til kommentar

Jødene har så stor innflytelse , makten, kultur , TV , retten, pressen , tradisjon , Politikk i Tyskland

Derfor var Hitler så forbanne og ville redde Tyskland. Så de måtte utryddet i 2. verdenskrig

Neste blir det Muslimer `???

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...