Gå til innhold

Israel eller Palestina?


  

221 stemmer

  1. 1. Israel Eller Palestina

    • Israel
      119
    • Palestina
      102


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre her som følger med MIFF, og spesielt Facebook siden deres? Det svir i øynene av folket der, jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å være slik.

 

Jeg tror Israel har selvbeherskelse og sterkt tilbakeholdenhet for å beskytte de sivile mennesken som uheldigvis kan havne i kryssilden.

 

Det gagner ikke Israel at sivile mennesker blir drept. Dette vil igjen skape flere tilhengere av Hamas.

Lenke til kommentar

 

 

Vel, jeg rekner med at du allerede har konvertert til Islam, grodd skjegg og skiftet navn til etter eller annet.

 

 

Hvorfor tror du det?

 

 

Hvordan kan jeg ikke tro det? Du prater om at jødene må legge bort anti-semmitisme kortet sitt. Jeg synes det er noe man ikke bør si.

 

Ville du fortsatt ha sagt noe slikt mens du stod i auswitsh?

Lenke til kommentar

 

 

 

Vel, jeg rekner med at du allerede har konvertert til Islam, grodd skjegg og skiftet navn til etter eller annet.

 

 

Hvorfor tror du det?

 

 

Hvordan kan jeg ikke tro det? Du prater om at jødene må legge bort anti-semmitisme kortet sitt. Jeg synes det er noe man ikke bør si.

 

Ville du fortsatt ha sagt noe slikt mens du stod i auswitsh?

 

 

Hva har det med vår venn turbonello å gjøre?

 

Men, siden du er mer opplagt enn han, kan jo du svare meg på hvorfor jødene myrdet Lord Moyne og Folke Bernadotte?

 

(og hvis du fortsatt er med, hva Israel bør gjøre med palestinerne de fordrev og begikk etnisk rensning på? Eller er det anti-semettisk å spørre om det og?)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Vel, jeg rekner med at du allerede har konvertert til Islam, grodd skjegg og skiftet navn til etter eller annet.

 

 

Hvorfor tror du det?

 

 

Hvordan kan jeg ikke tro det? Du prater om at jødene må legge bort anti-semmitisme kortet sitt. Jeg synes det er noe man ikke bør si.

 

Ville du fortsatt ha sagt noe slikt mens du stod i auswitsh?

 

 

Hva har det med vår venn turbonello å gjøre?

 

Men, siden du er mer opplagt enn han, kan jo du svare meg på hvorfor jødene myrdet Lord Moyne og Folke Bernadotte?

 

(og hvis du fortsatt er med, hva Israel bør gjøre med palestinerne de fordrev og begikk etnisk rensning på? Eller er det anti-semettisk å spørre om det og?)

 

 

De var begge anti-semmitister! Derfor så måtte de dø.

Lenke til kommentar

Men, siden du er mer opplagt enn han, kan jo du svare meg på hvorfor jødene myrdet Lord Moyne og Folke Bernadotte?

Kan du svare på hvorfor muslimene kapret fly og krasjet i World Trade Senter? Kan du svare på hvorfor muslimene vil ta over hele verden og innføre sharia-lov over alt? Det er så fordømt irriterende at du velger å kalle en gruppe på ca 6 personer for "jødene". Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Målene du referer til ble drept enkelt og greitt uten tap av noen sivile. Det er jo ganske positivt.

 

Jeg synes Israel viser tapper tilbakeholdenhet i denne krigen siden de i utgangspunktet kan gjøre mye mer skade enn hva de allerede har gjort.

 

Jeg tror Israel gjør alt de kan for å skaffe seg så mye info de kan før de i det hele tatt åpner ild mot fienden.


 

Men, siden du er mer opplagt enn han, kan jo du svare meg på hvorfor jødene myrdet Lord Moyne og Folke Bernadotte?

Kan du svare på hvorfor muslimene kapret fly og krasjet i World Trade Senter? Kan du svare på hvorfor muslimene vil ta over hele verden og innføre sharia-lov over alt? Det er så fordømt irriterende at du velger å kalle to personer for "jødene". Det er så tragisk....

 

 

Flott å ha deg tilbake i diskusjonen. Det finnes mange måter å fremstille en sak på.

Lenke til kommentar

sionistiske grupper myrdet bernadotte.

 

al-quaida sendte flyene in i world traed center.

 

begge gruppene kunne argumentere for handlingene.

ingen av dem brukte verdensherredømme som argument.

 

det er masse det finnes rasjonaler bak.

det å sette meg inn i dem, gjør ikke at jeg aksepterer terrorhandlinger.

men jeg tror om at alt forklares gjennom religion/kultur, også ganske normale reaksjoner, så blir ting bare uløselige....

 

og mange ting kan være løsbare.

ikke alle. men mange

Endret av gunleik groven
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Vel, jeg rekner med at du allerede har konvertert til Islam, grodd skjegg og skiftet navn til etter eller annet.

 

 

Hvorfor tror du det?

 

 

Hvordan kan jeg ikke tro det? Du prater om at jødene må legge bort anti-semmitisme kortet sitt. Jeg synes det er noe man ikke bør si.

 

Ville du fortsatt ha sagt noe slikt mens du stod i auswitsh?

 

 

Hva har det med vår venn turbonello å gjøre?

 

Men, siden du er mer opplagt enn han, kan jo du svare meg på hvorfor jødene myrdet Lord Moyne og Folke Bernadotte?

 

(og hvis du fortsatt er med, hva Israel bør gjøre med palestinerne de fordrev og begikk etnisk rensning på? Eller er det anti-semettisk å spørre om det og?)

 

 

De var begge anti-semmitister! Derfor så måtte de dø.

 

 

Kilde?

Lenke til kommentar

ja, det er ikke lett å forstå seg på krig.

 

Det er uansett viktig å identisere fienden før man angriper, fordi det er mord å drepe uskyldige.

 

Jeg tror at Israel er bedre enn Hamas da de viser tilbakeholdenhet.


 

 

 

 

 

 


Vel, jeg rekner med at du allerede har konvertert til Islam, grodd skjegg og skiftet navn til etter eller annet.

 

 

Hvorfor tror du det?

 

 

Hvordan kan jeg ikke tro det? Du prater om at jødene må legge bort anti-semmitisme kortet sitt. Jeg synes det er noe man ikke bør si.

 

Ville du fortsatt ha sagt noe slikt mens du stod i auswitsh?

 

 

Hva har det med vår venn turbonello å gjøre?

 

Men, siden du er mer opplagt enn han, kan jo du svare meg på hvorfor jødene myrdet Lord Moyne og Folke Bernadotte?

 

(og hvis du fortsatt er med, hva Israel bør gjøre med palestinerne de fordrev og begikk etnisk rensning på? Eller er det anti-semettisk å spørre om det og?)

 

 

De var begge anti-semmitister! Derfor så måtte de dø.

 

 

Kilde?

 

 

La gammel grums ligge. Du vil aldri få fred ved å grave opp gammel, råtten grums. Hvorfor ting har skjedde er ikke riktig utgangspunkt for å skape fred. Tenk løsning istedenfor.

Lenke til kommentar

å kalle folke-bernadotte som sto for den største redningsaksjonen for holocaust ofre under 2. verdenskrig antisemitt, er drøyt.

 

han fikk jobben som fn utsending, mye på bakgrunn av denne innsatsen.

 

han skulle overse at fn-mandatet ble gjennomført. internasjonal sone i jerusalem, at folk ikke mistet eiendeler og rettigheter iht delingsplanen.

 

det kan ha vært kontroversielt.

men gjør ham ikke til anti-semitt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

lord moyne i yitzhak shamirs ord fra times of israel

 

burde være ok israelsk historieskriving?

 

http://www.timesofisrael.com/yitzhak-shamir-why-we-killed-lord-moyne/

 

sionistiske grupper myrdet bernadotte.

 

al-quaida sendte flyene in i world traed center.

Dersom du velger å si al-Quaida, så må du også si at Lehi drepte bernadotte.

Det var heller ikke sionistiske grupper som myrdet, da det bare var én gruppe.

 

Ellers må du jo si at islamistiske grupper sendte flyene sine inn i WTC.

enig

Lenke til kommentar

Jeg melder meg ut av debatten, så dere kan male fanden på veggen i fred.

 

Begrunnelse: Helt utslitt :)

 

Du forlot oss visst ikke allikevel ser jeg, så mine tidligere spørsmål under gjelder fortsatt:

 

 

 

Mr.M: de fleste dro av egen fri vilje.

 

 

For noe forbasket tøv.

 

750 000 palestinerne ble fordrevet, det er det sanne begrepet om den hendelsen.

 

For å få et visst bilde av hvordan de ulike gruppene demografisk var representert i området, kan jeg f.eks. referere ordrett til Gyldendals Leksikon 1938, Bind 10, side 54:

 

Palessti' na (til hebr. pelæ' sjæt, stat og eng. mandatområde i Forasia mellom Middelhavet i v., Egypt i s.v., Trans-Jordania i ø., Syria i n.ø. og n. 25 900 km².

 

1 035 154 innb., derav 759 952 muhammedanere, 175 006 jøder, 90 607 kristne og 9 589 andre.

 

Årsaken til at sionistene gjennomførte denne etniske rensningen på palestinere, var altså at jødene utgjorde et demografisk mindretall og de fryktet dermed å få flertall palestinere boende innenfor sine grenser, i det ny-proklamerte Israel.

 

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-11104284

 

Israel har aldri villet ta ansvar for dette overgrepet, selv om historien og årsakene er velkjente.

 

Hvordan kan man forlange eller forvente at palestinerne skal anerkjenne staten Israel, all den tid Israel benekter historien og nekter de fordrevne noen som helst rettigheter?

 

Når skal Israel være villig til å gå i reelle fredsforhandlinger om de tunge spørsmålene?

 

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

du er implisitt inne på noe jeg mener er veldig viktig der @turbo

irgun er ikke lik israel

al quaida er ikke lik muslimer

hamas er ikke lik alle palestinere

 

og akkurat det gjør at presisjonsnivået og historiefortellingen må være litt bredere enn:

 

jødene gjorde xxx

araberne gjorde yyy

 

representert ved en stor-mufti eller irgun

Lenke til kommentar

du er implisitt inne på noe jeg mener er veldig viktig der @turbo

irgun er ikke lik israel

al quaida er ikke lik muslimer

hamas er ikke lik alle palestinere

 

og akkurat det gjør at presisjonsnivået og historiefortellingen må være litt bredere enn:

 

jødene gjorde xxx

araberne gjorde yyy

 

representert ved en stor-mufti eller irgun

Jeg er enig. :) Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...