Gå til innhold

Israel eller Palestina?

221 stemmer

1. 1. Israel Eller Palestina

• Israel
      119
    • Palestina
      102

Anbefalte innlegg

Operation protective edge ser ut til å nå sine strategiske mål. 31 tunnelar er destruert på 2 veker og 5 års arbeid for Hamas er borte.

http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=23726

Tunnelane var planlagt å skulle nyttast i eit storstilt terroråtak mot Israelsk sivilbefolking under feiringa av Rosh Hashanah 24. september. Tapstala var estimert å kunne overstige tidleg fase av Yom Kippur-krigen. Kvifor vert ikkje dette omtala av norsk media?

http://www.gatestoneinstitute.org/4516/hamas-mega-attack

http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=23701

Dobbeltmoralen hos norske sosialdemokratar er slåande. Medan ABB unisont skulle demoniserast og sjukeleggjerast for å utkle seg som politi og begå terror, er tonen ein heilt annan når 200 Hamas aktivistar planlegg å utkle seg som IDF for å begå liknande terror.

Endret av Cair Paravel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, vi burde bomba hele bygda hvor Breivik holdt til.

Øregass

Operation protective edge ser ut til å nå sine strategiske mål. 31 tunnelar er destruert på 2 veker og 5 års arbeid for Hamas er borte.

Bra jobba. :)

Tunnelane var planlagt å skulle nyttast i eit storstilt terroråtak mot Israelsk sivilbefolking under feiringa av Rosh Hashanah 24. september. Tapstala var estimert å kunne overstige tidleg fase av Yom Kippur-krigen. Kvifor vert ikkje dette omtala av norsk media?

Norsk media har en helt annen agenda. TV2 er grei nok. NRK er helt på trynet. Nettavisen føler jeg er grei. Dagbladet er igjen på trynet.

Så "norsk media" er jo noe variert, men de fleste mediene har et venstrevridd perspektiv hvor de tar parti med palestinerne. Det er også derfor Hamas og Co får så mange tilhengere her i Norge, og det er også derfor jødene føler seg mer og mer utrygge. Jo mer hat mot jøder, og israelere, desto mer får avisene å skrive om senere (...).

Dobbeltmoralen hos norske sosialdemokratar er slåande. Medan ABB unisont skulle demoniserast og sjukeleggjerast for å utkle seg som politi og begå terror, er tonen ein heilt annan når 200 Hamas aktivistar planlegg å utkle seg som IDF for å begå liknande terror.

De er bare i mot terrorisme om det rammer dem selv. Ikke om det rammer andre land. Nå er jo sosialdemokrater sterke tilhengere av overformynderi og tvang, og totalitære ideologier generelt, så selvsagt tar de da parti med den siden som kan gi Midtøsten minst frihet. Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opplysningsskolen

4 t ·

Thomas Sowell forklarer på glimrende vis hvorfor våpenhviler — til tross for at de på kort sikt sparer noen liv — på lang sikt gagner fienden ved å gjøre det mindre risikabelt å angripe.

"If you want to minimize civilian casualties, then minimize the danger of war, by no longer coming to the rescue of those who start wars."

Les hele artikkelen her:

http://www.nationalreview.com/article/383996/cease-ceasefires-thomas-sowell

10580249_328317847334756_518772414055072

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4550733,00.html

Man er rimelig dum om man ikke forstår at posten min skal være dum. Veldig, veldig dum.

Man forstod jo baktanken med den. Det du sier er at Israel bomber Gasa for å ta noen få terrorister. Det du sier er ironisk.

For meg er dette øregass. Man skal i det hele tatt være veldig dum å påstå noe sånt, og gjøre en sånn sammenlikning.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Jeg støtter Israel, Israel som er den eneste demokratiske republikken i hele midtøsten, den eneste høy teknologiske stormakt, moderne forsvar, Europa vennlig, USA vennlig.

Demokratisk? Det var jaggu ikke mye demokratisk med den måten millioner av palestinerne ble drevet på flukt, da noen opprettet staten Israel.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Hva er poenget med denne artikkelen?

Jeg har lest den.

Tror dere så mange hadde forsvart palestinerne om dødstallene var motsatt?

Dødstallene er egentlig irrelevant. Om man baserer seg på dem, så baserer man seg på følerier, og ikke rasjonell tenkning.

Jeg støtter Israel, Israel som er den eneste demokratiske republikken i hele midtøsten, den eneste høy teknologiske stormakt, moderne forsvar, Europa vennlig, USA vennlig.

Demokratisk? Det var jaggu ikke mye demokratisk med den måten millioner av palestinerne ble drevet på flukt, da noen opprettet staten Israel.

Dagens situasjon er hva som er vesentlig.

Så er det også noe du ikke tar med i beregningen, og det er alle de jødene som flyktet fra de arabiske landene rundt, til Israel. Det var enda flere. Og disse mistet også alt det de eide. Hvis man ser på hvordan landene rundt Israel er styrt, og sammenlikner med Israel, så ser man at Israel er et demokratisk samfunn. Det er sosialdemokratisk.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Beklager, leste feil! Nei, tror nok ikke det.

Flertallet i verden hater Israel. Mange (israelere) vil si de er hjernevasket, men jeg vil heller si disse Israelske støttefolket som vanker og betaler hos blant annet MIFF er det.

Endret av Lami
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er det irrelevant? Gi meg en god grunn nå.

Fordi det ikke sier noe om noe annet enn hvor mange som har dødd.

Du kan jo peke på hvorfor det skulle være relevant for noe som helst.

Er det relevant for å kritisere Israel? Relevant for dem som vil støtte Hamas?

Relevant for palestinerne? Hvem er det relevant for? Ingen?

Det som er relevant her, etter mitt syn, er hva som leder til langvarig fred.

Det relevante er hvilke av disse aktørene: Israel eller Hamas, som kan gi mest frihet til borgerne i dette området. Og da er det klart at Israel er den som vil gi folk mest frihet. Ikke til de som nå er under Hamas sitt lederskap, selvsagt, da Hamas er sterkt fiendtlig ovenfor Israel. Når Hamas ikke lenger utgjør noen trussel mot Israels befolkning, og Israel, altså når palestinerne velger noen som vil løse konflikten med fredelige middler da får man fred. Man må altså påvirke palestinerne til å ta avstand fra Hamas, og heller forsøke å finne løsninger som kan føre til fred.

Ja.

Flertallet i verden hater Israel. Mange (israelere) vil si de er hjernevasket, men jeg vil heller si disse Israelske støttefolket som vanker og betaler hos blant annet MIFF er det.

Øregass:

tom snak der skal imponere el. narre nogen (uformelt); synonym øregejl jævnfør gas ..

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Ja, for det hjepler å bombe og undertrykke folk tilbake til steinalderen, for så å forvente at de skal oppføre seg annerledes. Israel er de som sitter med makten her, og de bruker den helt feil. Den eneste måten det kan bli fred på om de skal fortsette på denne måten er å utrydde hver eneste palestiner i Gaza, men da vil det være ytre aktører som ødelegger freden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, for det hjepler å bombe og undertrykke folk tilbake til steinalderen,

Ja, faktisk. Det svekker Hamas. Klarer du ikke se det, så må du jo være blind.

Nå bomber de jo ikke "folk" fordi de skal bombe "folk" heller. Slik du forsøker å narre alle leserene dine til å tro. De bomber spesifikke mål, og hva er det? Jo, de bomber rakettoppskytningsramper osv. Det er dette dere ser vekk fra hele tiden.

for så å forvente at de skal oppføre seg annerledes.

Det er forøvrig ikke folket Israel er ute etter å ta, slik dere formidler.

Det er Hamas. Og hvis folket der virkelig hadde ønsket fred, så hadde de ikke valgt terrororganisasjonen Hamas i 2006... Når man velger et parti, som da tar sikte på å utrydde Israel og jødene, vel, da har man vel bedt om det på mange måter...

Jeg syntes synd på alle de palestinerne som valgte noe annet enn Hamas, de som valgte annerledes, og som oppriktig ønsket fred...

Israel er de som sitter med makten her, og de bruker den helt feil.

Dette kan diskuteres. Jeg kan gå med på, om jeg ser et godt eksempel på det, at de kan bruke makt feil. Det har jeg sagt. Men da må man ha et alternativ. Det er dette ingen av dere kommer med løsning på. Her er det kun om å gjøre å sverte Israel så mye som mulig, samtidig ignorere alle de tingene som måtte gå i Israels favør osv.

Den eneste måten det kan bli fred på om de skal fortsette på denne måten er å utrydde hver eneste palestiner i Gaza, men da vil det være ytre aktører som ødelegger freden.

De kunne selvsagt ha gjort dette, men det gjør de jo ikke.

De er ikke slik som Hamas. Hadde Hamas hatt den millitærmakten som Israel hadde, så ville nok ting sett meget annerledes ut. Det hadde blitt et blodbad uten like, de hadde utryddet hele befolkningen uten å mukke. Husk dette: Hamas har som mål å utrydde Israel og jødene... Dette bruker de all sin kraft på å prøve å gjennomføre.

Dette er urealistisk. Det er umulig. Israel vil aldri gå med på det, og de svarer på angrepene. Så lenge Hamas gjør dette, så vil Israel svare. Og i en krig så er det alltid sånn at det går med uskyldige liv. Det er heller ikke bare i denne konflikten. Norge har nok flere liv på samvittigheten.

Lenke til kommentar

Leserne mine?

Dere?

Hæ?

Altså. Se på alle de sivile. De døde, skadde, de som mister hjemme sine. Hvem tror du de ser som grunnen til det? Hvem er det som bomber dem? Det er så JÆVLA åpenlyst hvorfor mennesker som blir utsatt for slikt velger å støtte en opposisjon.Det er DERFOR folk støtter Hamas. Og det vil de fortsette å gjøre så lenge Israel velger denne løsningen.

Og forresten, de velger å bombe rakettoppskytningsramper? Alt annet er tilfeldig? FN mener noe annet.

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28590103

Men igjen, FN er vel noen jødehatende jævler som ikke vet noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...