Togo Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Velg en eller flere av følgene: - Lovlig - Manual, Tech-tree, Kart osv. - Internettmuligheter. Cd-keys osv. - Support, 100% sjanse for at det virker (hvis du har brukelig pc, selvsagt). - Cover, cd'ens design. (Påtrykk, altså). - Støtte de som lager og utgir spill. - Mektig følelse å eie spillene. - Skryte av din finansielle posisjon. - Vise folk at du virkelig liker spill/hvilke spill du virkelig liker. - Slippe å brenne videre - skylde på brennesperrer og cd-keys osv. Jeg kjøper spill mest fordi: - Lovlig Men også fordi: - Støtte de som lager og utgir spill. - Skryte av din finansielle posisjon. - Vise folk at du virkelig liker spill/hvilke spill du virkelig liker. - Mektig følelse å eie spillene. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Velg en eller flere av følgene: - Lovlig - Manual, Tech-tree, Kart osv. - Internettmuligheter. Cd-keys osv. - Support, 100% sjanse for at det virker (hvis du har brukelig pc, selvsagt). - Cover, cd'ens design. (Påtrykk, altså). - Støtte de som lager og utgir spill. - Mektig følelse å eie spillene. - Skryte av din finansielle posisjon. - Vise folk at du virkelig liker spill/hvilke spill du virkelig liker. - Slippe å brenne videre - skylde på brennesperrer og cd-keys osv. Jeg kjøper spill mest fordi: - Lovlig Men også fordi: - Støtte de som lager og utgir spill. - Skryte av din finansielle posisjon. - Vise folk at du virkelig liker spill/hvilke spill du virkelig liker. - Mektig følelse å eie spillene. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Fordi det er/du får; - Lovlig - Manual, Tech-tree, Kart osv. - Internettmuligheter. Cd-keys osv. - Support, 100% sjanse for at det virker (hvis du har brukelig pc, selvsagt). - Cover, cd'ens design. (Påtrykk, altså). - Mektig følelse å eie spillene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hjelpe å fortelle produsenten de har gjort noe riktig i produksjonen Støtte spill produsenten (som Blizzard) Online spill Manualer/bakgrunnsinfo (som med diablo serien til blizzard) lovlig i den rekkefølgen Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 [ot] En gang for noen år siden diskuterte jeg med en admin (på en høyskole) om at jeg trengte mer plass på kontoen min for å kjøre noe programmer og dill, og vedkommende kom litt i harnisk. Det dreide seg da om dette at "...ja og antageligvis har du ikke lisens på programmet du vil installere engang", hvorpå jeg spurte "lisens?". Festlige er at jeg rett og slett ikke kunne komme på hva en lisens var . Jeg fikk ikke mer plass. [/ot] Manualer, postere o.l. er greit å ha. Samt medlemsskap i noe online og sånt dill. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg kjøper spill fordi de er underholdende (og utvikleren fortjener derfor pengene mine ) Lenke til kommentar
Deg Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 - Lovlig - Manual, Tech-tree, Kart osv. - Internettmuligheter. Cd-keys osv. - Cover, cd'ens design. (Påtrykk, altså). - Støtte de som lager og utgir spill. - Mektig følelse å eie spillene. ikke nødvendigvis i den rekkefølgen Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 -Lukten -Man støtter spillutviklerne, og viser at man setter pris på deres arbeid -Esken og manual (manualen er ofte i seg selv et argument for å kjøpe spillet *hint*) -Har noe å fylle hyllene med - noe annet enn hvite Cd-r plater -CD-Key (selv om jeg ikke bryr meg så mye om multiplayer) -Slipper å herke med cracks, og kan patche spillet uten å måtte skaffe ny crack (man finner *aldri* skikkelige image-filer) -Lovlig. Man går ikke et hakk nærmere mot å bli en gjerrig taper som ikke gjør annet enn å leeche spill i Shareaza -Man tar seg bedre tid til spillet (ikke alltid tilfellet her, men...) Arguement for å IKKE kjøpe et spill: -Prøv før du kjøper -Et "tullespill" som man aldri kommer til å spille seriøst (eks Postal 2) -Man kommer "resten" av europeerne i forkjøpet hva det angår å spille spillet Lenke til kommentar
zaico Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 - cd-key (online spilling) - støtte produsenten - Manual, Tech-three, kart i denne rekkefølgen.. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ikke fordi jeg vil VISE at jeg liker et spill (hva i allverden er vitsen med å vise at man liker et spill eller spill generelt??), men fordi jeg vil spille spillet... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 CD-key for online-spilling, hovedsaklig. Enkelte spill er også såpass uhyrlig bra at man bare må ha originalen (les: Ufo, X-com, System shock 1/2, Fallout 1/2, etc.. ting som har gitt meg flerfoldige hundre timer med eminent underholdning). Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 CD-key for online-spilling, hovedsaklig. Enkelte spill er også såpass uhyrlig bra at man bare må ha originalen (les: Ufo, X-com, System shock 1/2, Fallout 1/2, etc.. ting som har gitt meg flerfoldige hundre timer med eminent underholdning). samme her. Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg kjøper bare onine spill for CD Key. Ellers kjøper jeg PS2 spill. Er vel ganske fattig og har ikke råd til alle spilla jeg liker, så jeg laster ned piratversjoner, men Max Payne 2 og NFS Underground skal få sine plasser på hylla Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 - Manual, Tech-tree, Kart osv. - Internettmuligheter. Cd-keys osv. - Cover, cd'ens design. (Påtrykk, altså). - Støtte de som lager og utgir spill. - Mektig følelse å eie spillene. Blir vel disse grunnene tenker jeg Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Tilfeldig rekkefølge: - Lovlig - Manual, Tech-tree, Kart osv. - Internettmuligheter. Cd-keys osv. - Cover, cd'ens design. (Påtrykk, altså). - Støtte de som lager og utgir spill. - Mektig følelse å eie spillene. -Det føles også bedre å runde eit orginalt spill, enn å runde eit brent spill.I kkje sikker på hvorfor, men sitter igjen med ein bedre følelse da. :-) Lenke til kommentar
Vicviper Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Se bort i fra online cd key og suport fra folka som lager det. (hvor mage av dere som posta her har noen gang fått bra suport fra produsenten?) hvis du kjøper et spill og det er det værste spillet du har spillt, da føler du deg litt snytt? bedre da å prøve spillet først og så kjøpe det. og ja du kan jo bytte spillet siden det ikke er online. grunn til å kjøpe spill (ikke online): 1. suport (krever tid og penger. ganske tregt egentlig) 2. manual (den er vel grei hvis du har bruk for det) 3.lovlig, Man går ikke et hakk nærmere mot å bli en gjerrig taper som ikke gjør annet enn å leeche spill i Shareaza (dårlig argument, skal ikke si grunnen her) 4. cover (har du cd printer eller noe å trykke på cd'n er dette også rart argument) 5. støtte de som lager spillet (hva skal man støtte?, at de lager andre krappy spill? satse på at dine penger blir brukt til : ex: NFSU FIFA C&C hvis du liker disse spillene da.) 6. mektig følelse av å eie spillet (så vidt jeg veit så eier også han/hun spillet, selv om det er uloverlig) 7. Det føles også bedre å runde eit orginalt spill, enn å runde eit brent spill.Ikkje sikker på hvorfor, men sitter igjen med ein bedre følelse da. (ganske enig her, men den følelsen er ikke like stor hvis spillets slutt SUGER) 8. lukten (det finns folk som liker lukten av brennte cd'r) 9. Har noe å fylle hyllene med - noe annet enn hvite Cd-r plater (som sagt kan alt fixes på dette området) 10. Slipper å herke med cracks, og kan patche spillet uten å måtte skaffe ny crack (man finner *aldri* skikkelige image-filer) Dette er bra grunn! men også her har jeg personlig måtte cracke mitt orginale ONI, Dune Monkey Iland mm) men for all del bra argument for de fleste. Til alle som lurer så kjøper jeg spill. :wink: Ps. i en udersøkelse som er gjor i USA, viser det seg at de som laster ned, brenner spillmusikk er de som kjøper flest musikk cd'r og spill. (dette er jo ikke tilfelle for alle da) I suport: TRY BEFORE YOU BUY Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 ja, jeg angrer som en helt på at jeg kjøpte chaser uten å prøve det først... Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg er igrunn ganske kresen på kjøp av spill. Så jeg kjøper meg spill jeg vet jeg kommer til å like, som er av en interessant sjanger, som jeg har prøvd til en kompis eller som har fått knall kritikk ganske mange steder. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 - Støtte de som lager og utgir spill. * * Men bare om jeg syntes spillet er verd penger. (Les Baldurs Gate 1&2, Deus Ex, C&C"whatever".) Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Eneste grunnen jeg ser til å kjøpe ett spill er hvis det er skikkelig bra! Manualer er også en fin ting!! Resten av argumentene lista holder ikke for meg. Online-spilling trenger man ikke CD-key til, bortsett fra MMORPG'ene da. Tenkte jeg skulle Halo, men etter å ha blitt skuffa av multiplayeren dropper jeg det. Og ja, jeg laster ned spill, men kjøper de jeg synes er verdt pengene. Som f.eks Morrowind m expansions, BG 1 og 2, Deus Ex(glede seg til toern), Ufo(ikke aftermath), Temple of Elemental Evil, Icewind Dale 1 og 2. Pluss mange flere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå