RMBB Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 (endret) Har funnet denne på et forum og modifisert den litt. Koden under skal hente ut nettverksmasken, men når jeg kjører den så henter den ut 255.0.0.0 noe ingen av nettverkskortene mine har. Ser ut som den kjører for alle adapterne og deretter gir meg info fra den siste. Kan det stemme? Noen som kan hjelpe meg med denne? public string Subnet() { string Maske = ""; foreach (NetworkInterface f in NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces()) if (f.OperationalStatus == OperationalStatus.Up) { IPInterfaceProperties ipInterface = f.GetIPProperties(); foreach (UnicastIPAddressInformation unicastAddress in ipInterface.UnicastAddresses) { Maske = (unicastAddress.IPv4Mask == null ? "Nettverksmaske er ikke definert" : unicastAddress.IPv4Mask.ToString()); } } return Maske; } Endret 10. juli 2014 av RMBB Lenke til kommentar
uGn Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Kan du kjøre en ipconfig / ifconfig på maskinen og paste resultate her? Nå henter du ut alle subnetmasker og lagrer den første den finner, tror du må definere hvilket nic du se på. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 10. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2014 (endret) Okay, men hvis den henter den første burde jeg jo fått opp noe annet. her er Ip config. Modded noen tall, da jeg ikke vet hvor populært det er at jeg poster dem her. Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : Test Prim‘r DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Hybrid IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert . . . . . . . : Nei S›keliste for DNS-suffiks . . . . : Domene.no Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Domene.no Beskrivelse . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8057 PCI-E Gigabit Ethernet Controller Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-25-12-8B-60-50 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Koblingslokal IPv6-adresse. . . . : fec0::bbce:321:b10b:be15%20(Foretrukket) IPv4-adresse. . . . . . . . . . . : 192.168.1.23(Foretrukket) Nettverksmaske . . . . . . . . . .: 255.255.255.0 Leieavtale inng†tt. . . . . . . . : 10. juli 2014 03:22:07 Leieavtale utl›per. . . . . . . . : 14. juli 2014 03:22:07 Standard gateway . . . . . . . . .: 192.168.1.1 DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 DHCPv6-IAID . . . . . . . . . . . : 234756513 DHCPv6 klient-DUID. . . . . . . . : 00-02-00-01-12-C3-B7-7B-00-24-11-8B-60-50 DNS-servere . . . . . . . . . . . : 151.236.6.156 118.88.20.195 NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Aktivert Tunnelkort isatap.Domene.no: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Domene.no Beskrivelse . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Tunnelkort Lokal tilkobling* 9: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4 Adapter Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Endret 10. juli 2014 av RMBB Lenke til kommentar
uGn Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Hvis du feilsøker litt da, f.eks deaktivere alle tilkoblinger utennom lokal tilkobling og ser hva du får ut da. Eller skriver om til bare å hente maske fra lokal tilkobling. Se om det hjelper. Btw, bruk Stack Overflow istedenfor diskusjon.no Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 10. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2014 Hvis du feilsøker litt da, f.eks deaktivere alle tilkoblinger utennom lokal tilkobling og ser hva du får ut da. Eller skriver om til bare å hente maske fra lokal tilkobling. Se om det hjelper. Btw, bruk Stack Overflow istedenfor diskusjon.no Takker for svar. Deaktiverte og avinstallerte så jeg bare får opp et kort når jeg kjører ipconfig, men fortsatt samme resultat. Ja, må vel kanskje høre på Stack Overflow, men de er ofte så lite hyggelige, så forsøkte her først:) Lenke til kommentar
Avean Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Du må vel lage en direkte spørring mot den devicen du vil ha nettverksmaske fra. Fungerer noe sånt som dette da? Hvis den finner en ipv4 adresse, hent ipv4masken. Hvis du har flere enhter med ipv4 så gå på spesifikk IP hvis fast eller noe annet. Anbefaler Stackoverflow selv om de er nådeløse mot nybegynnere, eller microsoft sine forum. Der får du skikkelig god hjelp men tar litt lengre tid å få svar. if (ip.AddressFamily.ToString() == "InterNetwork") { networkMask = unicastAddress.IPv4Mask.ToString(); Console.WriteLine(networkMask); } 1 Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 11. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) Fikk ikke det til Avean, men jeg fikk hjelp på stackoverflow. Måtte filtrere ut kort med loopback: if (f.OperationalStatus == OperationalStatus.Up && f.NetworkInterfaceType != NetworkInterfaceType.Loopback) Endret 11. juli 2014 av RMBB 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå