Gå til innhold

Brukarvennleg kamera

Anbefalte innlegg

Foreldra mine skal ha seg digitalt kamera. Dei er ikkje særleg erfarne med datamaskiner og treng eit kamera som er

- lett å bruke

- lett å overføre bildene

- lett å vise bilder etterpå/videresende pr epost etc.

Er Kodak sine Easyshare kamera bra i denne samanheng? (ligg liksom i namnet...) Eller er det andre som er å føretrekka?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kodaks kameraer er laget for å være brukervennlige, men en del av de har hatt litt dårlig LCD-skjerm. Nyere Kodak-kameraer er imidlertid bedre.

En fin ting med mange av Kodaks kameraer er at bilder tatt vertikalt snus automatisk, slik at man slipper å gjøre dette i et bildebehandlingsprogram.

Hvis de skal skrive ut mange bilder på papir, har Kodak-kameraer mulighet for å ta bilder i 3:2 format som passer til tradisjonelle 10x15 cm. bilder.

Alt i alt kan nok Kodaks kameraer være blant de bedre valgene for de som vil ha et så enkelt kamera som mulig.

MLW

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Fattern er litt dårlig på engelsk. Etter det eg har funne ut er både menyane i kameraet og softwaren på dataen på engelsk.

Stemmer dette?

Finst det andre brukarvenlege kamera med norsk språk?

Lenke til kommentar

Fattern er litt dårlig på engelsk. Etter det eg har funne ut er både menyane i kameraet og softwaren på dataen på engelsk.

Stemmer dette?

Jeg har akkurat solgt mitt Kodak Easyshare DX 4900, og det var et enkelt og greit kamera for nybegynnere. Ikke for mange knapper (og sjanser for feilvalg) på det. Hadde sikkert passa bra til fattern.

Det der med dårlig LCD-skjerm leste jeg i testen, men det syns jeg ikke stemte i praksis (men nå hadde jeg ikke annet kamera å sammenligne med).

Brukerhåndboka er på norsk (den ligger på egen CD som pdf-fil).

(har den her og kan sende den til deg hvis du vil, send meg en pm da).

Kodak Picture Software foregår på engelsk ja. Men den er så bra at andre kameraprodusenter også bruker den. (kan lastes ned fra nett)

Hva som faktisk står på kamera husker jeg ikke, men mulig det var engelsk det også.

Lenke til kommentar

Stemmer dette?

Jeg har akkurat solgt mitt Kodak Easyshare DX 4900, og det var et enkelt og greit kamera for nybegynnere. Ikke for mange knapper (og sjanser for feilvalg) på det. Hadde sikkert passa bra til fattern.

Det der med dårlig LCD-skjerm leste jeg i testen, men det syns jeg ikke stemte i praksis (men nå hadde jeg ikke annet kamera å sammenligne med).

Brukerhåndboka er på norsk (den ligger på egen CD som pdf-fil).

(har den her og kan sende den til deg hvis du vil, send meg en pm da).

Kodak Picture Software foregår på engelsk ja. Men den er så bra at andre kameraprodusenter også bruker den. (kan lastes ned fra nett)

Hva som faktisk står på kamera husker jeg ikke, men mulig det var engelsk det også.

Lenke til kommentar

Finst det andre brukarvenlege kamera med norsk språk?

Canon har norske menyer i kameraet, og bruksanvisningen er på dansk. Dansk skriftspråk er overraskende nært norsk skriftspråk.

Nikon har norske bruksanvisninger, men tror ikke du får norske menyer på Nikons kamera.

Bare pass på så du ikke kjøper dobbeltimport (spør i butikken om det), for da er de gjerne importert fra utlandet, og kommer kanskje kun med f.eks tysk bruksanvisning... i beste fall engelsk.

Lenke til kommentar

Min far kjøpte Canon S30.

Godt kamera, med mange muligheter, men når han har alt på AUTO så virker det bra for han. Han har ikke satt seg inn i noen spesielle instillinger.

(Utenom 2 ting: 10-sekunds-forsinkelse og 15-sekunders lukketid:)

Norske menyer. Er ikke mye han har sett i bruksanvisningen. Jeg viste han hvordan han tok bilder på auto, la de inn på datamaskinen, og formaterte kortet på nytt. Det holder for han ivertfall :)

mvh Jan Ove

Ps: Nå er det vel ikke til salgs lenger men se gjerne på S45.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...