drIronic Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei! Jeg har byttet hovedkort i en PC og har fått problemer med skjermkortet. Hovedkort: ASUS A7V266 Skjermkort: Creative Geforce ti 4600 Symptomer: 1) Kollonner med snåle tegn i POST. Av og til når PC'en starter er det kolonner som er to tegn i bredden og som fyller hele skjermen i høyden, de har totalt feil tegn, men riktig farge, og de er gjevnt fordelt ca. 10 stk. i bredden: Ser omtrent slik ut, forestill deg at dette er øvre venstre hjørne av skjermen: ---------------------------------- | ** POST bla bla**la bla | ** Mere tekst h**da... | ** Masse Minne**K | ** Når windows nå (prøver) å boote så er det felter med feile farger på windows XP logoen. Høres ut som en ødelagt minnebank, men siden det bare framtrer av og til så vet jeg ikke. 2) I så tilfelle booter ikke windows. Altså hvis jeg får sånn snål POST så booter ikke windows (XP). 3) Windows låser seg (Fryser fullstendig uten at jeg gjør noe krevende) og jeg får symptom 1) når jeg rebooter. Jeg så i BIOS'en at 5V spenningen var på 4.3V... Dette er vel lite. Strømforsyningen var kun 250W så jeg tenkte det ikke var så rart. Byttet uansett strømforsyning til en på 400W og 5V'en ble nå 5V. Men det fikset ikke problemet med skjermkortet. Kan dette ha skadet skjermkortet? Har nå prøvd å sette skjermkortet inn i en annen PC og får samme symtom, men dog, litt mildere. Noen som har sett liknende? Jeg syns å huske å ha sett en advarsel på en AGP port en gang, noe om 3,3V eller noe sånt, kan dette ha noen med saken å gjøre at hovedkortet og skjermkortet ikke matcher spenningen? På forhånd takk. drIronic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå