hen-enge Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei. Supert forum forresten! (mange intelligente sjeler her inne) :-) Skal nå gjøre en oppgradering hardware messig og i den anledning så setter jeg pris på litt assistanse. Er de tingene jeg har satt opp bra eller bør jeg prioritere annerledes? Her er tingene jeg har tatt med: AVANTECH Medium Server Tower Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM (Ukens tilbud, Komp) Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA Jeg prøver å holde meg på et greit konstnadsbudsjett. Har fra før CPU (en 1,5 ghz AMD. Bør vel kanskje egentlig bytte denne opp til en 2500 eller 2600 XP, men jeg har lyst til å spare litt penger. Er dette fryktelig dumt? Vil 1,5 ghz'en bli en kraftig flaskehals i systemet? Bør jeg hvis jeg kjøper ny prosessor (en av de overnevnte) velge annen vifte - for overklokking? Vil helst ha en mest mulig lydløs pc... Ellers er det andre ting å utsette på det jeg har satt opp? Har skjermkort, skjerm og ellers det andre fra før. Er forresten HK'et enkelt å oppgradere i forhold til BIOS? Håper på mange kjappe og fornuftige innspill! På forhånd takk... Lenke til kommentar
hen-enge Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Har forresten også dette fra før: 1 stk. Western Digital 120 GB disk 8mb cache 1 stk. Pioneer dvd rom 1 stk. Sony cd brenner 1 stk. Pioneer cd - rom Altså vil jeg i det nye systemet ha 2 disker (muligens 3 hvis jeg benytter meg av den litt eldre som jeg nå har OS'et på) og 3 cd-rom enheter. Kan vel forsåvidt kutte ut den ene cd-rommen. Men har Abit kortet ikke støtte for så mange ting på en gang? Er Asus (det som omtales mest) et bedre kort i så måte? Håper på innspill på dette og...takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå