LMH1 Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Har noen erfaringer på ASUS RT-AC66U som openvpn server? Kan noen i så fall si hvor sikkert den er? Ville dere selv bruk en slik løsning på ferie etc med åpen nettverk? Siden virker ut som passordet vises i klar tekst i ruteren, dvs ikke kryptert i ruteren antakeligvis. Asus har tidligere fått kritikk for dårlig sikkerhet i AiCloud har den nyeste firmwaren nå. Så vil dere anbefale eller fraråde å bruke OpenVPN server med denne ruteren eller er det bedre i så fall å sette opp en seprat server til privat bruk? Virker ut som den støtter kryptering, men alikevell vet jeg ikke om det openvpn filene som generieres er umulig å få tilgang til gjennom Aicloud. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Jeg bruker min hjemmerouter som VPN-server, så jeg trygt kan sjekke e-post på WIFI-nettverk når jeg er på reise. Jeg har samme router som du omtaler. Det funker bra, men jeg vet ikke noe om sikkerhet. Jeg bruker kryptering. På min bærbare Mac har jeg ikke noe spesiell programvare, jeg har bare bedt operativsystemet koble til VPN. Firefox respekterer dette, men av en eller annen grunn går trafikken til Opera rett ut på nettet. Jeg har sikkert gjort en gal innstilling et sted. Jeg sjekker alltid whatismyip.com før jeg går inn på en sensitiv side, for å se at det virkelig går via ruteren hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå