runely Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har et Asus A7V133 (socket A) hovedkort med en AMD cpu på 1,4 GHz (ThunderBird). Jeg kjøpte en Silent Twin (Socket A) vifte. Jeg tok ut den gamle vifta, og satte på den nye viften. Startet pc'en, men pc'en skrudde seg av etter 5 sek. Så jeg satte på den gamle vifta. Etter dette har pc'en flippa helt. Pc'en slår seg helt av når jeg prøver å installere litt større ting, sånn som lydkort, og diverse andre ting. Når jeg da prøver å slå den på igjen, får jeg opp en feilmelding i dos: "Windows beskyttelses feil.. slå av pc" eller no sånt. Noen her som har peiling på hva som kan være galt ?? Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Mest sannsynlig har det kommet litt kjølepasta ned på socket'en. Noe som fører til ustabilhet. Dette har vært en feil for mange med samme problem. Lenke til kommentar
runely Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Mest sannsynlig har det kommet litt kjølepasta ned på socket'en. Noe som fører til ustabilhet. Dette har vært en feil for mange med samme problem. Det har ikke kommet no kjølepasta ned på socket'en. Noen andre forslag ?? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Har du forsikra deg om at vifta sitter ordentlig på? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Her er noen mulige forslag: 1. Du kan ha kommert borti noen ledninger mens du monterte viften. Trykk på plass IDE ledninger, strømledninger, grafikkort, minnebrikker etc. 2. Du kan ha montert SilentTwin litt feil, slik at CPUen er blitt for varm og har tatt skade. Da er det good bye til denne CPUen. 3. Du kan jo ev. låne en annen CPU og se om systemet blir bedre. Hvis ja, så må du kjøpe ny CPU. 4. Et bytte av vifte vil ikke skade annet enn selve CPUen, så lenge du har gjort punkt 1. Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Med den kjølern på en Tbird 1400 så spiller det liten rolle om den står skikkelig på eller ikke tenker jeg.. det er snakk om en veldig varm cpu, og jeg tviler på at silent twin er egnet til Tbirds overhodet. Du kan jo ta den av og sjekke om den har sittet skikkelig på.. om den ikke har gjort det så er det et litet håp om at det funker ved riktig montering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå