giraffen Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 jeg har en pc nr 2 som jeg bruker til å huse alle harddiskene mine. jeg har 2 wd 120 gb disker i harddiskskuffer, en maxtor 80gb som primær disk og problem disken som er en 120 gb ibm. mens pcen er på så hører jeg at ibm disken skrur seg av og på igjen hele tiden. av og til når dette skjer så fryser maskina, men som regel så starter harddisken opp igjen i løpet av 5-15 sek. lyden av disken når det skjer er den standard lyden av en harddisk når du skrur av eller på pcen. hva er det som skjer? er det harddisken som er i ferd med å ta dagen, eller er det strømforsyninga som er for svak? jeg må nevne at ibm disken hadde en tvilling bror som gikk i graven for ett par mnd siden. Lenke til kommentar
Mixture Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Minner meg om harddisker som har en dårlig kontakt en plass eller ett lese hode som er i ferd med og ta kvelden. Os reagerer på den måten når en hard disk får problemer som det... Sjekk kabelen,eventuelt bytt den ut og se.skjer det samme igjen er det en sjangs for att den er i ferd med og joine sin tvilling bror... Lenke til kommentar
Trofast Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg tror du må klargjøre begravelse. *kjøp blomster* Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Teste med sånn HD- diagnose- program fra IBM? Det er lurt. Lenke til kommentar
|Matrox Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Har en IBM disk som gjør det samme slik innimellom. Men skjer ikke så ofte. Kan være dårlig kontakt, men tror det er diskene som tar kvelden, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Kristoffer18 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 2 av mine 3 wd disker gjør dette, ene sitter i xbox og den andre sitter i min pc. Lenke til kommentar
insider Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 en av mine 4 wd disker gjorde dette også det du burde prøve er å flytte plasseringene på diskene - skifte idekable dette hjalp hos meg no more tic tac sound Lenke til kommentar
giraffen Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 jeg prøvde i går å bytte om på diskene. da jeg gjorde det så merka at jeg at strømkabelen til harddisken satt utrolig løs. som regel må du ta i skikkelig for å få løs en slik kabel, men denne berre sklei rett ut. bytta derfor ut strømkabelen, og har har ikke opplevd noen problem etter det. så jeg satser på at problemet er løst nå :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå