Ghost Of Death Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har nå i en stund kjørt 217 Mhz på geil Gd 3500 minnet mitt, og jeg tenkte at jeg skulle øke ytelsen litt, så jeg satte litt løsere latencyinnstillinger og økte til 223 Mhz. Da klikket det. Jeg tok ut Biosbatteriet og startet opp igjen. Gikk inn i bios og satte tilbake til de gamle innstillingene. Men nå ville ikke skjermen starte! Har prøvd ALT, tatt ut biosbatteriet, flyttet jumpere, skiftet slot på minnet osv... Jeg får ikke liv i skjermen. Har jeg drept minnet? Jeg får IKKE skjermen til å vise NOE som helst! den står bare med ett sånt mørkegult lys og den er svart! ARGh"! klarer ikke å få post screen engang! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ta ut BIOS batteri og strømkabel til hovedkortet, og la det være ute i et minutt eller 2. Hvis DET ikke duger er det nok fare for at du har svidd noe. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kanskje du eller noen du kjenner har minnebrikker som du kan låne og teste med. Kan jo hende det er noe annet og Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Er det fysisk mulig at jeg har drept noe med overklokkingen? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 jepp. kjenner mange om har brent hovedkort og cpu, pga overklokking. så du kan ha vært uheldig! Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 jepp. kjenner mange om har brent hovedkort og cpu, pga overklokking. så du kan ha vært uheldig! Det skal mye til å brenne noe med overklokking. Spesielt Geil GS som er laget for 3.1vdimm .. Det å ødelegge noe ved å overklokke det er i praksis nesten umulig med mindre du øker spenningen en del. Trådstarter: Gjør som nevnt over; Ta ut stømmen til hovedkortet.. resett så bios med jumper. Før du prøver dette så kan do forsøke å starte maskinen mens du holder insert-knappen på tastaturet inne.. ikke slipp knappen på minst 5 sekunder etter du har startet. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har resetta bios'n og det funker FORTSATT ikke, jeg får ikke liv i skjermen... Her er specs'n mine forresten: Asus A7N8X Deluxe Xp 2500+ Aero 7+ Wd special 8Mb cache Sapphire 9600 Fireblade edition Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 ikke direkte ødelagt av overklokking, men de har hatt litt "svkt/defekt" utstyr og overklokkingen utløste det fatale. har ikke skjedd med meg da.. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hadde det vært rammen ville det nok stått "please insert ram" eller noe lignende på skjermen. Det som kan hende er at skjermkortet har tatt kvelden e.l. siden skjermen er helt svart. (du husket vel å sette cmos jumperen tilbake til utganspunktet? vis ikke blir skjermen helt svart ) Lenke til kommentar
igy Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 jeg aner ikke, prøv med annen ram og skjermkort Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Ok, folkens, jeg har prøvd med en annen minnebrikke, funket ikke... Prøvde med det gamle skjermkortet mitt, funket heller ikke (TNT2 Ultra, var det råeste da...) Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Sjekk CPU lille venn.. kan godt være den som har tatt kvelden.. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Dagens spm da, hvordan i pokker kan jeg h drept prosessoren med 217X10,5 @ 1,750 Vcore? ER DET MULIG? jeg hadde ikke høyere temp enn 47 grader på prime 95. hvordan sjekker jeg CPU da? Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 vel, har sett tilfeller før der CPU har dødd ved minimal OC, men skal ikke være noe galt ved det oppsettet.. Tips: demonter ALT og monter det på nytt igjen utenfor kabinettet.. Kan være at en skrue eller noe ligger til og lader det ut. alt er mulig Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 vel, har sett tilfeller før der CPU har dødd ved minimal OC, men skal ikke være noe galt ved det oppsettet.. Tips: demonter ALT og monter det på nytt igjen utenfor kabinettet.. Kan være at en skrue eller noe ligger til og lader det ut. alt er mulig, men har uansett symptomene til en død CPU. Poster den da ? (piper en gang under oppstart) rekner med vifter osv starter ? Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Vel, nå har jeg demontert maskinen.. .og jeg fant ut at goopen hadde sklidd ut på siden (isteden for midt på...selv om dette ikke er for nøye..) Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 personlig tror jeg det er hovedkortet som har tatt kvelden. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Er ganske enig! Fordi det ikke er noe post message Lenke til kommentar
It's me Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 personlig tror jeg det er hovedkortet som har tatt kvelden. Det tror jeg også... Test med en annen cpu. Går det ikke da ville jeg prøvd å reklamere på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 personlig tror jeg det er hovedkortet som har tatt kvelden. dette sier jeg av erfaringer fra min egen pc og andres, vet ikke hva det var som utløste problemet, men tror det var et eller annet grunnet overklokking eller en shitty psu som ga HK et støt, som enten kverka north/south-bridge eller BIOS. eller er det noen andre som er sikre på at det er en annen krets/brikke på hovedkortet som har gått føyken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå