arne22 Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 (endret) Hei ! Er i gang med å lære meg å utvikle multimedia presentasjoner ved hjelp av Adobe Flash. (CS5) Det går meget bra ved at alt fungerer som det skal. Har så langt bare testet vha PC. Skulle gjerne hatt tingene over til nettbrett også. Ser at det finnes en mulghet for å eksportere greiene til "Adobe Air". På Google Play så finnes det jo også et Adobe Air runtime miljø man kan installere. (Tror jeg.) Går det an å eksportere fra Flash Profesional til Adobe Air og så legge "appene" ut på "Google Play" og så få disse greiene til å kjøre på Android netbrett ? (Forutsatt standard bruk av Flash Professional hele veien.) Det hadde vært veldig bra med en tilbakemelding fra noen som vet, slik at man slipper å bruke alt for mange arbeidstimer på noe som eventuelt ikke lar seg gjøre. Grunnen til at jeg bruker CS5 og ikke nyere er selvfølgelig at det er den nyeste lisensen som jeg har, intill eventuelt invistering i oppgradering. Edit: Det ser ut til å være mulig, men om dette bare er en "historisk metode" som ble forsøkt utviklet for CS5 eller det er noe som fortsatt kan brukes med modrene utgaver av Flash/Android, det skulle være interessant å vite. https://www.youtube.com/watch?v=nBs5tehQ5qk Her er en ganske omfattende presentasjon. Aner ikke om dette er en beskrivelse av en nå utgått teknologi, eller om dette fortsatt er i bruk. https://www.youtube.com/watch?v=1N4kS7hetkk Endret 10. juli 2014 av arne22 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Adobe Air er vel dødt? Flash er ikke et godt utgangspunkt dersom resultatet skal kunne kjøre på mobile enheter. Anbefaler at du ser deg om etter verktøy / utviklingplattform som er bedre egnet for mobile enheter. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Tja, si det. Flash sies jo også "å være død" for PC også. Stadig vekk så kjenner jeg ikke til en eneste annen utviklingsplattform som kan brukes til å utvikle alle typer interativitet og animasjoner på samme måte som Flash Profesional. Har nå trent litt, og synes det går greit å få til alle typer animasjoner og interaktivitet som jeg kan ønske meg. Skulle gjerne likt å kjenne til et annet utviklingsverktøy der det er mulig "å klikke seg fram" til alle typer interaktivitet og animasjoner, slik som man kan det med Flash proffesional. Noen forslag ? Det er jo ikke nok at noe kan "gjøres i teorien". Det må jo også være slik at man kan sette seg ned "å rable ned" en helskjerms interaktiv dialog/animasjon på et stykke papir, og så ha det hele oppe å kjøre på PC i løpet av 2-3 arbeidstimer. Med Flash Proffesinal så fungerer dette faktisk i praksis. (Men det er jo litt kipt å vite at sluttresultatet er i et slags døende format, selv om alternativet ser ut til å ikke å finnes.) Endret 14. juli 2014 av arne22 Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Flash er nogo i 2014. Lær deg Java i stede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå