Roger J. Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 For en del år siden kjøpte jeg hk og vista oem, og har etter den tid byttet hk en gang pga "feil". Den gang kontaktet jeg ms og fikk aktivert windows. Da W8 kom kjøpte jeg upg. og installerte det over vista. Denne versjonen ble igjen oppgradert til W8 med mediacenter som en del av tilbudet den gang. Nå har det oppstått en "feil" på det andre hk. Jeg lurer på om noen vet om det går ann å overføre/bruke W8 nøkkelene(har jo to) på et nytt hk direkte, eller må jeg gå den tunge veien via vista. Mener å huske at lisensreglene for vista tillot bytte av def. hk. Hovedkortene har vært/vil bli deluxe versjonene fra asus hver gang, så de går vel under å være lik, selv om det har vært/blir forskjellig sokkel. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Se denne artikkelen: Clean Install Windows 8 with Upgrade Media Hvis du installerer fra minnepenn, kan du gjøre dette trikset som lar deg installere uten produktnøkkel for så å aktivere med din egen nøkkel etterpå. Det er også en egen guide på dette forumet: Guide: Hvordan installere Windows 8 "Upgrade" som clean/full install, den lette metoden! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Ser du på "stickyene" her i forumet så finner du denne posten: Hvordan bruke oppgraderingsnøkkelen til Windows 8! Der bruker du ev. bare triks 3, så er det ingen problem å bruke oppgraderingen på en tom disk (eller en pc med nytt HK) Lenke til kommentar
Roger J. Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 Hvordan man installerer w8 direkte vet jeg. Det jeg tenker på er at w8 allerede er aktivert på hk nr.2, men skal brukes på et nytt hk nr.3. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 skal ikke være noe problem så lenge du ikke har to lisenser kjørende på samme tid (aka to ulike pcer). Så lenge du bare flytter lisensen vil ikke Microsoft protestere noe før etter type 15-25 aktiveringer. Men om det er kort tid siden siste aktivering, kan det være du må ringe inn for å få aktivert. Men det vet du ikke før du har prøvd. Lenke til kommentar
Roger J. Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Brukte Windows 7 uaktivert som utgangspunkt og måtte ringe inn for å få aktivert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå