Gå til innhold

Hvilken toppmodell har best batteritid? Maks 6000kr

Anbefalte innlegg

Hei,jeg skal ha meg ny Mobil telefon, den må ha bra batteri levetid og være best på markede akkurat nå.

Den skal bli brukt mye på Snapchat og internett.

Maks pris er rundt ca 6000 kr.

Hvem annbefales?

Og hvilken garanti annbefales?

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var litt dårlig formulert,mente forsikring. Tenkte i forhold til vis jeg skulle miste eller ødelge telefonen.

Den trenger ikke ha best batterilevetid,men den burde holde en stund, og ha bra kamera .Har vært borti noen android mobiler som ikke funker til snapchat,klikker og får kun til og filme 5 sec.
Så den må være feilfri på Snapchat.

Hvilken telefon ville du annbefalt til kriteriene over?

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar

Feilfri i bruk vedrørende snapchat stiller i aller høyeste grad krav til utviklerne. Snapchatteamet har flere ganger bommet både stort og mindre med enkelte oppdateringer. Går du for nyere android eller ios så er du så safe som du kan bli. Lg g2 er bra og godt priser. En god telefon er nye g3 eller galaxy s5. S5en er kanskje litt lite nyskapende mener noen, men virker overraskende stabil.

Endret av kampfrosk
Lenke til kommentar

Her har du en oversikt over batteritest fra GSMarena:
http://www.gsmarena.com/battery-test.php3
Og her kan du finne phonearena sin batteritest:

http://www.phonearena.com/phones/benchmarks

Snapchat og Internett fungerer på alle telefonene på lista.....

Og alle toppmodellene har strømsparingsmoduser som gir rimelig god effekt, og nærmest dobler resterende levetid fra da den blir aktivert.

Lenke til kommentar

Snapchat på Z1 compact fungerr utmerket :)

Har hatt telefonen siden februar å Snapchat har aldri laget noe krøll for meg.

Ang batteritid, super!

Å om ikke så lenge så kommer jo Android L, som skal være helt fantastisk på batteriet også.

Lenke til kommentar

Det har jo med bruksmønster å gjøre. Jeg skal love at det ikke finnes én eneste mobil på markedet som klarer flere dager med mitt bruksmønster. Jeg knekker min Note 2 på mellom 8 og 10 timer. Til gjengjeld er det ikke særlig ofte jeg er uten lader i lenger tid enn det, så det er ikke noe problem.

Dessuten koster også strømsparingsappen noe, I form av at det er noe som deaktiveres eller reduseres, hvis ikke hadde det ikke vært noen grunn til å skru det av og på... Hvis man bruker en av de nevnte mobilene på én ladning i nærmere en uke, er det nogenlunde trygt å si at det ikke vil gjøre vedrørende noe særlig å ha på denne appen sammenhengende, hele tiden... Men dersom man bruker opp strømmen iløpet av 5-6 timer, vil det sannsynligvis frustrere brukeren mer enn nødvendig (men da er det jo også en vurdering man selv må gjøre).

Lenke til kommentar

Dersom der ikke var noen ulemper ved den, er det jo skrekkelig rart at den må aktiveres? Man gir nemlig muligheten til å aktivere hvis det går på bekostning av noe, imens dersom det er ensidig positivt, vil det være naturlig å bare inkorporere det med en gang, uten mulighet til å aktivere det, og rett og slett bare laget en mobil med mye bedre levetid :-)

Forøvrig er det to grunner til at den ikke er relevant for en del. Først dersom man tømmer batteriet på 6 timer, vil ikke en strømsparemodus som fungerer når mobilen er på tastelås være særlig effektiv, da det ikke er noe særlig med tastelåstid ved slikt bruk. En annen ting er at om mobilen varer 18 eller 24 eller 30 timer vil det i mange tilfeller ikke bety mye, da det er svært mye mer praktisk å bare lade på natta, og slippe og tenke på det dagen etterpå, eller når du står opp....

Lenke til kommentar

Så klart :)

Litt om mitt bruksmønster, jobber 14 timers dag, ikke så mye jobbing egentlig, så sitter for det meste på telefonen, surfer på nett og for det meste på facebook. Sitter da på 4G nett hele veien. Å da holder telefonen for min del 1.5 dag når jeg aktiverer strømsparingsmodus. Dette slår av mobildata, wifi og alt dette så lenge tastelåsen er på, men det er ikke av hele tiden for telefonen sender og mottar "data" ved intervaller.

Men med en gang du bruker telefonen så er alt aktivert :)

Et eksempel her og nå, 33% batteri igjen: Anslått batterilevetid uten bruk av strømsparingsmodus 13 timer (23 timer standby-modus).

Når jeg aktiverer strømsparingsmodus får jeg anslått batterilevetid på 19 timer (3 dager og 10 timer standby-modus)

Lenke til kommentar

HTC One M8. Screen on time på 5-6 timer iløpet av en dag.

5MP front kamera også.

Men egentlig trur jeg alle dagens "topp" modeller klarer seg fint til "heavy usage" sålenge man lader i løpet av natta.

Endret av phewBAR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min mening er at det er en av de, om ikke den, beste telefonen på markedet. Men her har du spesifikt gitt krav som nærmest alle mobiler som blir solgt i dag kan møte, bortsett fra at du ønsker en toppmodell, og det eneste kravet som skiller seg ut, er batteritiden.

S5 har ikke best batteritid. Og det er flere telefoner som har bedre batteritid enn S5. Derfor ser jeg for meg at den er lite populær i akkurat denne tråden.

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...