Gå til innhold

Online problemer med ps4


Heffer

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har kjøpt meg en ps4 med watch dogs. Problemet dukket opp da jeg prøvde den online delen, får beskjed om å sjekke nat typen min. Har googlet og styrt, men ikke funnet noen løsning.

Har nat type 2 som skal være riktig, har også prøvd både trådløst og kabel oppkobling, har psn +. Funker fint å laste ned spill, bruke netflix osv.

 

Noen ideer?

 

Har forresten canal digital som nett leverandør hvis det skulle bety noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NAT2 er helt ok og skal fungere.

Du kan prøve å trekke ut stikkontakten til ruter og modem i 1 minutt.
Så starte de opp igjen.

 

NAT1 = Playstation er direkte koblet til internett

NAT2 = Playstation er koblet til internett via en ruter, men har tilgang til det den trenger.

NAT3 = Playstation er bak en brannmur som hindrer noen av portene den trenger tilgang til.

 

NAT2 er altså ok, og det jeg selv spiller med.

Lenke til kommentar

du setter vell opp tilkoblinga manuelt på ps4 i tillegg til routeren?

 

Viss ikke er det ikke mye vits i å endre noe, den ip`en du setter som skal brukes på ps4 inne i routeren må stemme med den ps4 bruker, viss ikke har det lite eller ingen effekt...

 

Og i tilegg viss routeren bruker feks: 192.168.0.1 som hoved ip, så bør du bruke 192.168.0.8 og oppover på ps4 og andre komponenter som er tilkobla..... er bare siste tallet i ip`en du endrer...

Lenke til kommentar

siste forslaget jeg har er å slå av ps4, dra ut kontakten på routeren i 3-4min, så plugger du den tilbake og trykker på reboot knappen (du trenger en tynn gjenstand) på baksida av routeren i ca 15 sek, så lar du den starte helt opp for så å starte ps4 etterpå, viss ikke dette virker kan du prøve kablet tilkobling viss du har mulighet for dette....

Viss ikke vil jeg tro at canal digital har noen begrensninger innlagt i routeren som kun kan endres av dem, da bør du kontakte dem for å få hjelp....

 

Du kan og lese litt her å se om du blir klokere:

 

http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=61113

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...