Gå til innhold

Helen Hoffner. ... "Summer of Love"

Morgens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hun ga ut plata wild about nothing i 1993 og siden hørte ingen fra henne, tydeligvis.

Hun er amerikansk, og typen artist som bare ble plukket av plateselskap for å synge på en hit.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

OK, 11 år gammel tråd.. tid for oppfølging...

Google førte meg hit i dag, etter at man gikk igjennom samlingen av gamle CD-er som man hadde enkodet til mp3 på et tidspunkt.

For dette er en artist jeg husker. Ikke pga. "Summer of Love", men fordi albumet "Wild about nothing" hadde en del andre svært gode sanger - inkl. en svært god cover av Lou Reeds "Perfect Day". Men flere gode originalsanger også.

Tysk artist. Ellers overraskende lite informasjon å finne på nettet ellers (ikke at jeg har brukt mye tid på å grave). Virker som noen som trekte seg tilbake fra rampelyset. Av de få live-opptakene man finner, så er det faktisk innslag fra NRK. Norge og Finland var landene der hun gikk til topps. Ser ut som det er gjort forsøk på å finne henne for bl.a. intervjuer i ettertid, men man har ikke lykkest...

Tror jeg søkte for noen år siden, og da var hun ikke å finne på Spotify, men er å finne der nå...

Lenke til kommentar
NULL skrev (1 time siden):

OK, 11 år gammel tråd.. tid for oppfølging...

Google førte meg hit i dag, etter at man gikk igjennom samlingen av gamle CD-er som man hadde enkodet til mp3 på et tidspunkt.

For dette er en artist jeg husker. Ikke pga. "Summer of Love", men fordi albumet "Wild about nothing" hadde en del andre svært gode sanger - inkl. en svært god cover av Lou Reeds "Perfect Day". Men flere gode originalsanger også.

Tysk artist. Ellers overraskende lite informasjon å finne på nettet ellers (ikke at jeg har brukt mye tid på å grave). Virker som noen som trekte seg tilbake fra rampelyset. Av de få live-opptakene man finner, så er det faktisk innslag fra NRK. Norge og Finland var landene der hun gikk til topps. Ser ut som det er gjort forsøk på å finne henne for bl.a. intervjuer i ettertid, men man har ikke lykkest...

Tror jeg søkte for noen år siden, og da var hun ikke å finne på Spotify, men er å finne der nå...

Finner albumet hennes på Tidal. Hvis man ikke liker musikken er det mye sannsynlig at du i alle fall liker dama.

0560F09A-8C99-4784-9863-E024F18599A2.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...