Glenn Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Har en VW Golf 2005-modell som rykker litt i fjerde gir, særlig når den kjører i nedoverbakker. Har også opplevd det i femte gir, men skjer oftest i fjerde.Den har automatgirkasse (ikke DSG).Hadde den på NAF-test for en liten stund siden, og der lå det en feilkode som sa noe om sporadisk feil på en bankeføler-sensor. Feilkoden ble slettet, og kom ikke tilbake etter den ble sletta.Er det noe som kan ha betydning? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 Alt annet av teknisk var OK på NAF-testen, men bare denne ene feilkoden. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Jeg tenker umiddelbart på converter, dersom det er problemer med eksempelvis lockup KAN det oppleves slik. Det kan også være at en flushing av kassa løser alt.. Kostnadene her vil kunne beløpe seg til et sted mellom ca 4000,- og 15000,- tenker jeg. For å få mer hjelp vil jeg anbefale å kontakte et verksted som driver med automatkasser som levebrød.. I Osloområdet er dette eksempelvis Automatic Transmission Service på Heia industriområde i Fet, eller RATS i Trøgstad.. 1 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 11. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2014 Hvis det er converter, hadde ikke motorlampen lyst oransje da? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Det kan jeg ikke tenke meg. 1 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 Kan du forklare meg litt mer, hva gjør en converter? Ser at turtallet hopper litt når den fjusker. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Converteren erstatter kort fortalt clutchen på en manuellgiret bil. En converter slurer i utgangspunktet alltid litt, inntil en eventuell lockup slår inn. Utfordringer rundt lockup er en av tingene som kan resultere i rykking. Du bør nok uansett få en erfaren mekaniker til å ta en prøvetur, gjerne med deg selv som passasjer. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Takk for svaret, da ble jeg litt klokere Skal få verkstedet til å se på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå