Mr D Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Nei, TV-en har ikke analog lydutgang. Det kommer fram i 2. post. Anbefaler at du leser alt før du svarer. Hvis du lærer deg hvordan utstyr funker, og leser litt i manualen, så får man lyd ut på Scart 2 utgangen. Står på side 14 i manualen: http://www.lg.com/no/kunde-soette-produkt/lg-42PQ1000# Bruker man adapterert jeg linket til i min første post som jeg redigerte, så skal det funke på både analog og digital tuner, samt AV 1,2 og 3 inngangene på TVen, ikke HDMI inngangene. Jeg vet godt hvordan utstyret funker og jeg fant og leste manualen før du kom inn i tråden. Grunnen til at jeg ikke foreslo å hente lyd ut fra scart er jo fordi man da ikke får lyd fra HDMI. Og erfaringsmessig er det HDMI som oftest brukes hvis man kobler til noe mer utstyr. Jeg skulle kanskje også skrevet at TV-en har ikke dedikert analog lydutgang. Løsningen din skal fungere som du forklarer, men jeg har også erfaring med brukere som sliter med dette pga misforståelse ang bryteren på scartadapteren eller at de bruker en adapter de har liggende med feil signalretning. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Så lenge trådstarter ikke trenger flere komponenter som kun har HDMI ut, så er scart løsningen enkleste og billigste løsning. Siden man kobler den til en inngang på soundbar siden, så skaper dette ikke noe problem hvis noen setter bryteren i feil stilling, annet enn at lyden forsvinner. Tror de aller fleste da vil prøve bryteren i motsatt stilling, og dermed høre at de får lyd med en gang. Hvis bryteren er ett stort problem, så tror det å kjøpe en optisk til coax konverter kan være like stort problem, da disse også fås coax til optisk, og de fungerer ikke om hverandre. Kommer trådstarter med flere HDMI kilder, så har de fleste av dem også analoge utganger, og soundbaren har flere innganger som da kan brukes. Gir den optiske utgangen bedre lyd, potensielt ja, men tror ikke det skal være noe problem her. Ikke er det surround setup heller, så det holder i massevis med normal stereo, da qvasi surrounden som disse lager er som regel mye dårligere enn å la dem spille i ren stereo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå