Jungelbobo Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 har nyss bestilt 2x delta et eller annet vifter til maskina mi. skal begge to suge luft inn, begge to dytte luft ut, eller 1 inn og 1 ut(i så fall, hvem av dem skal inn og hvem skal ut, den nærmest cpu inn og den lengst fra ut?). takker ellers for GOD! hjelp herfra. heller her en komplett... Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kommer ann på hvor du skal ha viftene... Hvis du har en som drar inn atme prosessorviften og an som drar ut nært hardisken mener jeg at det skal være bra Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 1 inn fremme og en ut bak.. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 1 inn fremme og en ut bak.. Lenke til kommentar
steinhaug Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Om det skulle være for dårlig plass til vifter i kabinettet kan jeg anbefale en tur til en blikkenslager (!!). Det er vel ikke den yrkesgruppen man først henvender seg til med PC-saker, men de gutta kan i alle fall lage de hullene man trenger til å montere hva man ønsker. De fleste kabinetter ville vel ha godt av et par 120 mm vifter ekstra, kanskje? De folkene gjør det i alle fall pent, siden de jo har alt utstyr for å gjøre nettopp det. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 1 inn fremme og en ut bak.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 1 inn fremme og en ut bak.. dette er imot reglene, så jeg vil gjøre det riktig og skrive litt tekst.. slik Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 1 inn fremme og en ut bak.. dette er imot reglene, så jeg vil gjøre det riktig og skrive litt tekst.. slik gjør det samme som spraks Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 John Kr skrev: bambam skrev: C0bra skrev: 1 inn fremme og en ut bak.. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Sånn da gikk jeg opp til 1.86% innlegg per dag Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 1 inn fremme og en ut bak.. dette er imot reglene, så jeg vil gjøre det riktig og skrive litt tekst.. slik gjør det samme som spraks Jepp Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 1 inn fremme og en ut bak.. dette er imot reglene, så jeg vil gjøre det riktig og skrive litt tekst.. slik gjør det samme som spraks Jepp weeee Lenke til kommentar
sparks Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 1 inn fremme og en ut bak.. dette er imot reglene, så jeg vil gjøre det riktig og skrive litt tekst.. slik gjør det samme som spraks Jepp weeee Nok prikkprakk, jeg ville kjørt en 1 vifte bak og en foran, den foran suger inn luft til kabinettet, den bak kjører den gamle varme lufta ut.. *screenshot* Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 OK Folkens Dette betyr at alle er enig i at luften skal inn i kabinettet fremme og ut bak. Om du har 1, 2, 3 eller 4 vifter så gjelder samme regel. Lykke til med god utlufting. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 For og si poenget : Varm luft stiger opp, altså kald luft holder seg nede. Derfor gjerne inn, nede i front. Og ut oppe bak. That's the clue... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Har du hull på siden skal denne blåse inn, har du på toppen kan denne blåse ut. Varmen stiger oppover, viftene bak er slik at de tar bort varmen som prosessoren lager. Viften nede fremme sørger for god og deilig luft til prosessoren. Når lufta blir varm stiger den igjen og vi har et kretsløp. Evt. kan du lage et rør fra den vifta bak som passer best og direkte på CPU-vifte. Den andre kan blåse ut. Dette er for mye stress, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 En annen ting: Jeg hadde først en vifte oppe bak som blåste inn, mens den nede foran blåste ut. Logikken var at en vifte nede ved gulvet ville suge inn mere støv enn den oppe, men det gikk etter hvert opp for meg at dette ikke var noen god løsning likevel, siden bakenden av kabinettet står tett opptil veggen og PSU-viften blåser ut en hel del varm luft som så bare ble sugd inn igjen og varmet opp CPUen ytterligere. Har byttet om nå, og er storfornøyd. Støv er ikke noe problem så langt. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hepp! *leke wannabe-moderator* Det dere bedriver her er spam og blir ikke sett lett på, uansett hvor uskyldig det er. Til trådstarter: En vifte som suger inn luft foran og en som blåser ut bak er nok best, for da får du kald luft inn foran og varm luft ut bak. Bare pass på at ikke vifta blåser lufta direkte over harddiskene (såfremst ikke diskkjøling er planen) for da vil all den varme lufta bli blåst bakover mot komponenter som egentlig vil ha kald luft. At vifta bak burde blåse ut er fordi hvis ikke vil den suge inn en del av varmlufta som normalt kommer ut fra PSU'en og da vil bare kjøleeffekten bli mindre (selv om det neppe er mange graderene det er snakk om). Lykke til! Oh btw, delta? Hørselvern = must. Edit: Hmm... halvparten av postene fra de siste to timene dukket opp når jeg postet mitt innlegg. Merkelig. Vel, poenga mine er visst tatt tydeligvis... :-? Lenke til kommentar
Jungelbobo Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Hepp! *leke wannabe-moderator* Det dere bedriver her er spam og blir ikke sett lett på, uansett hvor uskyldig det er. Til trådstarter: En vifte som suger inn luft foran og en som blåser ut bak er nok best, for da får du kald luft inn foran og varm luft ut bak. Bare pass på at ikke vifta blåser lufta direkte over harddiskene (såfremst ikke diskkjøling er planen) for da vil all den varme lufta bli blåst bakover mot komponenter som egentlig vil ha kald luft. At vifta bak burde blåse ut er fordi hvis ikke vil den suge inn en del av varmlufta som normalt kommer ut fra PSU'en og da vil bare kjøleeffekten bli mindre (selv om det neppe er mange graderene det er snakk om). Lykke til! Oh btw, delta? Hørselvern = must. Edit: Hmm... halvparten av postene fra de siste to timene dukket opp når jeg postet mitt innlegg. Merkelig. Vel, poenga mine er visst tatt tydeligvis... :-? er Delta viftene så bråkete da? bryr meg egentlig ikke så mye om det, men hvis jeg hører viftemas mens jeg spiller musikk burde jeg kanskje vurdere noe annet? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hepp! *leke wannabe-moderator* Det dere bedriver her er spam og blir ikke sett lett på, uansett hvor uskyldig det er. Hei Tacritan Denne settningen forsto jeg ikke, hva mente du med dette. Er det noen av oss som har gjort noe galt så må du forklare hva det er, jeg ser det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå