patriot1 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Hei! Jeg lurte på om noen av dere vet hvordan reglene er når du skal ta med deg f.eks. Sigarer gjennom sikkerthetskontrollen på en flyplass i utlandet? Jeg skal snart ut å reise og har funnet en liten sigar butikk i området hvor jeg skal bo, og tenkte jeg kanskje ville ha med noen hjem Vil det være et problem? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Du følger selvsagt vanlige lover om tobakk. Så lenge du ikke har mer enn landets lover tilsier skal det ikke være et problem. Lenke til kommentar
patriot1 Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 Du følger selvsagt vanlige lover om tobakk. Så lenge du ikke har mer enn landets lover tilsier skal det ikke være et problem Er det vanlig at de sjekker hvor mye du har med deg? eller pleier de å se det over skanningen? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Du følger selvsagt vanlige lover om tobakk. Så lenge du ikke har mer enn landets lover tilsier skal det ikke være et problem Er det vanlig at de sjekker hvor mye du har med deg? eller pleier de å se det over skanningen? Varierer fra land til land hvor streng de er på tobakk, men når du ankommer norge kan du bli sjekket tilfeldig. Hvis du har det i håndbagasjen blir det jo også scannet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Håndbagasjen blir jo kjørt gjennom scanner i sikkerhetskontrollen uansett, der ser de alt som ligger inni. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) Sikkerhetskontrollen har vel ingenting med toll å gjøre. Mistenker de smugling kan det være at du flagges, men de kan ikke vite om du har intensjoner om å fortolle dette eller ei. For sigarer gjelden vanlige regler for tobakk, altså 250 gram. En sigar veier alt fra 8g til 15g per stykk. Blir du tatt ut med for mye så kan dette ende med beslaglegging og forelegg, så det vil naturligvis koste deg dyrere enn å fortolle varene. Endret 9. juli 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Nei de har ikke noe med tollen å gjøre, men det vil selvsagt lyse opp om du har 20 kartonger sigaretter i håndbagasjen. Ellers ville jo bare alle smuglere putta alt i håndbagasjen sin. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) Kan hende de gir et vink til tollen, men tollen er jo ikke før du har både håndbagasje og innsjekket bagasje med deg, så å ta det med i håndbagasjen gir liten mening. Endret 9. juli 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå