AKIRAx77 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei, er i en posisjon idag hvor jeg jobber som freelance Multimedia Designer. Det har vært oppdrag hvor kunden har villet ha meg sitte å jobbe hos dem. Siden jeg her hjemme sitter på 2 stk 19" skjermer av typen CRT, så blir det ikke særlig praktisk. Derfor skal jeg nå se på en kraftig bærbar til bruk for ting som: Photoshop, Flash, Video, 3D..osv...det meste innen multimedia! Så idag så jeg tilfeldigvis denne modellen av Toshiba på Elkjøp: Toshiba Sat5200902 Altså...det var ubeskrivelig å se på den skjermen. Jeg trodde først det var et bilde som var printa ut og limt på skjermen. Så jeg må si jeg falt pladask for den. Men jeg er redd jeg blir blindet av den gode skjermen. Men den virket veldig god på andre områder også. 512 MB minne, 80 GB HD, Mobil Pentium 4, Wlan, Bluetooth...osv. Det jeg lurer på er om noen her vet om en PC fra andre produsenter som har like bra skjerm. Den må ikke nødvendigvis være billigere, men kanskje har en annen type konfigurasjon og vekt. Så budsjette mitt er da innenfor prisen av den maskinen 25 - 26 000 kr. Har søkt her på forumet om andre som har skrevet om denne maskinen for å se om de nevner noen andre, men har ikke sett noe. AKIRA[/url] Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 et er altså denne du har sett på ? Hva med designerens favoritt, en Powerbook ? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 et er altså denne du har sett på ? Hva med designerens favoritt, en Powerbook ? Ja, det er den jeg har tittet på, og en MAC er uaktuelt. Det er ikke en debat jeg er intresert i å ta engang. AKIRA Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Du har da funnet deg en dyr liten sak. Hva med denne? Den har 1680 x 1050 mot Toshiba's 1600x1200. Maskinen selger de her. Toshiba: - Tykk - 150 min. batteri levetid (helt sikkert mindre) - Treg harddisk - Ikke centrino basert nx7000: - Tynn(ere enn Toshiba) - Lang batterilevetid - Billigere - Widescreen Hadde vurdert nx7000 litt. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Du har da funnet deg en dyr liten sak. Hva med denne? Den har 1680 x 1050 mot Toshiba's 1600x1200. Maskinen selger de her. Toshiba: - Tykk - 150 min. batteri levetid (helt sikkert mindre) - Treg harddisk - Ikke centrino basert nx7000: - Tynn(ere enn Toshiba) - Lang batterilevetid - Billigere - Widescreen Hadde vurdert nx7000 litt. hmmm..spennende den. Men det jeg galt pladask for på den Toshibaen var den skjermen..det er vanskelig å forklare..men..det var som å se på en glass skjerm..den var HELT blank..og SYLSKARP!!..pluss jeg trenger brute CPU force..for den type aplikasjoner jeg bruker...men utvilsomt så var den intresant. Sett på Whitebox CL 5...som jeg tror faktisk er bygget på samme formfaktor som toshibaen..og Z-note 4100. AIRA Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 pluss jeg trenger brute CPU force..for den type aplikasjoner jeg bruker...men utvilsomt så var den intresant. Prosessoren til nx7000 er kraftigere enn Toshiba maskinen sin. 1.6 Centrino tilsvarer rundt 2.6 - 2.7 P4 (Zepto oppgir at deres Z-note 4100 med 1.6 Centrino tilsvarer 2.7 P4). Whitebox CL5 er vel heller ikke å forakte. Edit: Formfaktor? I alle fall er CL50 og Z-note 4100 samme maskin. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 [offtopic mode]Siden du skal bruke den laptop'en i arbeids sammenheng, så har vell du mulighet til å slippe momsen? Hvis du har et budsjett på 25k og i tillegg slipper momsen så vil si at du kan få en KRAFIG laptop.[/offtopic mode] Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 [offtopic mode]Siden du skal bruke den laptop'en i arbeids sammenheng, så har vell du mulighet til å slippe momsen? Hvis du har et budsjett på 25k og i tillegg slipper momsen så vil si at du kan få en KRAFIG laptop.[/offtopic mode] Du har HELT rett, og det er seff tenkt på. Men jeg slipper ikke å betale momsen. Den må betales, men jeg trekker den av på den momsen jeg skal betale...så jeg får den igjen i "andre enden". AKIRA Lenke til kommentar
chil Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 et er altså denne du har sett på ? Hva med designerens favoritt, en Powerbook ? Ja, det er den jeg har tittet på, og en MAC er uaktuelt. Det er ikke en debat jeg er intresert i å ta engang. AKIRA ville også gått for den Toben der er utrolig lekker å skjermen er så klar som jeg aldri har sett en skjerm før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå