koroX Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 Hallo, jeg kan egentlig ikke så mye om skjermkort, men fant nylig ut at skjermkortet mitt var veldig dårlig. Det lager også en del lyd. Skjermkortet heter "Nvidia GeForce GTX 460". Jeg er ikke en en "super gamer", men spiller en del, derfor vil jeg ikke bruke mer enn ca. 2000-3000 kr. Igjen så kan jeg ikke så mye om skjermkort, men jeg tror at jeg få et godt skjermkort til 2000-3000 kr. Jeg lurer også på om jeg må formatere PC'en før jeg setter inn det nye skjermkortet. 1 Lenke til kommentar
jonny Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 AMD Radeon R9 280X og Nvidia GeForce GTX 770 er vel gode valg. Du trenger ikke formatere PCen ved bytte av skjermkort, men det er greit å avinstallere drivere for det gamle skjermkortet før du tar det ut av maskinen. 2 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 https://prisguiden.no/produkt/sapphire-radeon-r9-290-4gb-tri-x-201652 Veldig bra. 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 Støtter r9 290 valget til Strato. Det er viktig å fjerne de gamle driverne til skjermkortet , mener at de nyeste driverne til Amd lar deg gjøre akkurat dette før du legger til det nye skjermkortet. 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 er 290 til 3k virkelig verdt det over feks gigabyte 770 til 2400? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 er 290 til 3k virkelig verdt det over feks gigabyte 770 til 2400? Lett! Sapphire 290 tri-x er et sikkert valg til 3K. 770 er forige generasjon skjermkort, så det vil man ikkje kjøpe nå for å si det slik. Da er det bedre å spise havregrøt noen dager 2 Lenke til kommentar
jonny Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) er 290 til 3k virkelig verdt det over feks gigabyte 770 til 2400? Det spørs hvem du spør... selv ville jeg heller godt for R9 280X, som yter like bra eller bedre enn GTX 770 til en lavere pris. R9 290 er selvfølgelig raskere enn GTX 770 og R9 280X, men ikke så veldig mye (vil grovt tippe rundt 20%). Hvis du skal spille med oppløsninger høyere enn 1080p vil fort R9 280X og GTX 770 kunne bli for svakt. Endret 9. juli 2014 av jonny Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 Press budsjettet så langt det går, altså kjøp det beste du kan for 3 lapper. Som du selv sier så kan du ikke mye om skjermkort, og sitter på ett 460 kort. Da kan du ha det nye i flere år. Du vil merke en STOOOOOOR forskjell på 460, og det kortet du velger, uansett hva. R9 290 for 3 lapper er gull. Kjøp med tredjepartskjøler. Eller vil det lage like mye lyd som gitt 460 kort Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 er 290 til 3k virkelig verdt det over feks gigabyte 770 til 2400? Det spørs hvem du spør... selv ville jeg heller godt for R9 280X, som yter like bra eller bedre enn GTX 770 til en lavere pris. R9 290 er selvfølgelig raskere enn GTX 770 og R9 280X, men ikke så veldig mye (vil grovt tippe rundt 20%). Hvis du skal spille med oppløsninger høyere enn 1080p vil fort R9 280X og GTX 770 kunne bli for svakt. R9 290 kortet er tross alt nyere enn 280 kortene og vil derfor ha en del å gå på enda når det gjelder ytelse forbedringer i fremtidlige drivere , det har også egen dedikert del til audio i Gpu'en kalt Trueaudio som kan muligens være en fordel eller ikke avhengig av hvor mange spillstudio som tar den i bruk. Til 3k med Sapphire sin stillegående kjøler så hadde jeg nok selv punget ut for det. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 Sapphire Radeon R9 290 Tri-X OC 2999kr: Løp og kjøp! http://www.prisjakt.no/product.php?p=2420786 2 Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) hva med brukt fra finn.no? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49576381&searchclickthrough=true Endret 9. juli 2014 av TheGaame Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 hva med brukt fra finn.no? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49576381&searchclickthrough=true Jeg hadde styrt unna et MSI kort, jeg har i alle fall svartelistet MSI her pga elendig byggekvalitet på mange komponenter som blir laget ( og kvalitetskontroll ). Sapphire Trix-OC kortet er virkelig bra! Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 hva med brukt fra finn.no? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49576381&searchclickthrough=true Jeg hadde styrt unna et MSI kort, jeg har i alle fall svartelistet MSI her pga elendig byggekvalitet på mange komponenter som blir laget ( og kvalitetskontroll ). Sapphire Trix-OC kortet er virkelig bra! Støtter valget Ang MSI: Hater det dritt merke. Men Lighting utgavene holder ihvertfall. Resten er skrot! Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 Ta å sjekk denne: http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107.html Slik det ser ut for meg er midrange kortene de som gir best ytelse for pengene, enten GTX760 eller 280/280X. Disse vil være dobbelt så raske som GTX460. Det er flere faktorer du bør se etter, hva skjerm har du? Og hva spiller du? Det er ikke så veldig mange spill der et 780Ti eller 290X gir nevneverdig bedre spillopplevelse. Selv tyngre spill som BF4 og Metro LL kan nesten maxes og gi 60 FPS på 280X eller 760. Det du får ekstra er gjerne litt høyere anti-aliasing og litt andre småting. Jeg gikk selv fra et GTX660 OC til et GTX780 GHz Edition et halvt år tilbake, og bortsett fra de aller nyeste titlene var det ikke noe enorm forskjell. Det blir uansett som å gå fra en 10 år gammel volvo stasjonsvogn til en ny sportsbil, spørsmålet er om du trenger en v6, v8 eller en v12 Jeg har kjøpt Asus eller gigabyte de siste årene, har hatt null problemer. Når det gjelder MSI har jeg også dårlige erfaringer, men det er så langt tilbake som 9800GTX, var vel i 2009/2010 eller noe det tok kvelden. Kjenner flere som har vært fornøyd med MSI siden. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 Joda, 280 kortene er greie nok, men hvorfor satse på 2 år gammel teknologi? Du får et langt nyere skjermkort ved å satse på et 290 og prisen er heller ikke så ille , 290 kortene som kommer med en god kjøler kan også overklokkes en del ( tilsvarende x ytelse i mange tilfeller ) og man har jo såklart støtte for en del nyere finesser. 1 Lenke til kommentar
koroX Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) Takk for alle svarene. Tri-X R9 290 er nok bra det, men produktanmeldesene på Komplett.no er ikke så gode. 2/3 andmeldelser gir skjermkortet 2/5 stjerner og de klager på at noen spill "krasjer". ( https://www.komplett.no/sapphire-radeon-tri-x-r9-290-4gb-oc/805884#!tab:reviews ) Men visst det fungerer for dere så går jeg nok for dette skjermkortet. Så alt jeg trenger å gjøre når jeg får det er å slette alle driverene til det gamle skjermkortet, og så sette det nye inn i PC'en? Endret 9. juli 2014 av koroX Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 Takk for alle svarene. Tri-X R9 290 er nok bra det, men produktanmeldesene på Komplett.no er ikke så gode. 2/3 andmeldelser gir skjermkortet 2/5 stjerner og de klager på at noen spill "krasjer". ( https://www.komplett.no/sapphire-radeon-tri-x-r9-290-4gb-oc/805884#!tab:reviews ) Men visst det fungerer for dere så går jeg nok for dette skjermkortet. Så alt jeg trenger å gjøre når jeg får det er å slette alle driverene til det gamle skjermkortet, og så sette det nye inn i PC'en? Vel, du må ha drivere til det nye også selvsagt 2 Lenke til kommentar
koroX Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) Takk for alle svarene. Tri-X R9 290 er nok bra det, men produktanmeldesene på Komplett.no er ikke så gode. 2/3 andmeldelser gir skjermkortet 2/5 stjerner og de klager på at noen spill "krasjer". ( https://www.komplett.no/sapphire-radeon-tri-x-r9-290-4gb-oc/805884#!tab:reviews ) Men visst det fungerer for dere så går jeg nok for dette skjermkortet. Så alt jeg trenger å gjøre når jeg får det er å slette alle driverene til det gamle skjermkortet, og så sette det nye inn i PC'en? Vel, du må ha drivere til det nye også selvsagt jaja Jeg snakket med en venn og han sa at jeg ikke burde ha det pga. det er fra AMD og jeg har ikke noen andre deler fra AMD. F.eks. prossesoren min er Intel. Å jeg ønsker ikke å bytte ut noen andre deler i PC'en. Må jeg ha et Intel skjermkort da? Endret 9. juli 2014 av koroX Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 Takk for alle svarene. Tri-X R9 290 er nok bra det, men produktanmeldesene på Komplett.no er ikke så gode. 2/3 andmeldelser gir skjermkortet 2/5 stjerner og de klager på at noen spill "krasjer". ( https://www.komplett.no/sapphire-radeon-tri-x-r9-290-4gb-oc/805884#!tab:reviews ) Men visst det fungerer for dere så går jeg nok for dette skjermkortet. Så alt jeg trenger å gjøre når jeg får det er å slette alle driverene til det gamle skjermkortet, og så sette det nye inn i PC'en? Vel, du må ha drivere til det nye også selvsagt jaja Jeg snakket med en venn og han sa at jeg ikke burde ha det pga. det er fra AMD og jeg har ikke noen andre deler fra AMD. F.eks. prossesoren min er Intel. Å jeg ønsker ikke å bytte ut noen andre deler i PC'en. Må jeg ha et Intel skjermkort da? Da tror jeg ikke vennen din er så inne på hardware Det fins ikke noen Skjermkort fra Intel. Kun de som er intregrert i Cpu`en. Du kan bruke AMD skjermkort på en Intel cpu, eller Nvidia skjermkort på en AMD cpu. Jeg har et 280X for øyeblikket. Det kjøpte jeg kun for å ha en kort i mellomtiden til de nye kortene fra Nvidia kommer (880Ti) Amd 290 er virkelig verdt det. Syntes at 280X er et helt greit kort. men jeg vil gjerne ha det Lagg-free på Bf4. Merker at av og til lagger det. Noe det ikke gjorde med mitt 780. Men så bruker jeg Mantle for øyeblikket da 1 Lenke til kommentar
koroX Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2014 Takk for alle svarene. Tri-X R9 290 er nok bra det, men produktanmeldesene på Komplett.no er ikke så gode. 2/3 andmeldelser gir skjermkortet 2/5 stjerner og de klager på at noen spill "krasjer". ( https://www.komplett.no/sapphire-radeon-tri-x-r9-290-4gb-oc/805884#!tab:reviews ) Men visst det fungerer for dere så går jeg nok for dette skjermkortet. Så alt jeg trenger å gjøre når jeg får det er å slette alle driverene til det gamle skjermkortet, og så sette det nye inn i PC'en? Vel, du må ha drivere til det nye også selvsagt jaja Jeg snakket med en venn og han sa at jeg ikke burde ha det pga. det er fra AMD og jeg har ikke noen andre deler fra AMD. F.eks. prossesoren min er Intel. Å jeg ønsker ikke å bytte ut noen andre deler i PC'en. Må jeg ha et Intel skjermkort da? Da tror jeg ikke vennen din er så inne på hardware Det fins ikke noen Skjermkort fra Intel. Kun de som er intregrert i Cpu`en. Du kan bruke AMD skjermkort på en Intel cpu, eller Nvidia skjermkort på en AMD cpu. Jeg har et 280X for øyeblikket. Det kjøpte jeg kun for å ha en kort i mellomtiden til de nye kortene fra Nvidia kommer (880Ti) Amd 290 er virkelig verdt det. Syntes at 280X er et helt greit kort. men jeg vil gjerne ha det Lagg-free på Bf4. Merker at av og til lagger det. Noe det ikke gjorde med mitt 780. Men så bruker jeg Mantle for øyeblikket da Ok, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå