E-RevoRC Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Hei! "Drømmen" min er å jobbe i det norske flyvåpenet eller marine. Jeg er 15 år og skal starte på videregående etter sommeren. Jeg fikk ikke førstevalget, ikke andrevalget, ikke tredjevalget mitt for skole og programfag. Jeg fikk fjerde, idrett på Lørenskog videregående. Mine tre første valg var studiespesialisering. Hvilket programfag er foretrukket, med målet mitt om å få jobb i marinen eller flyvåpenet i tankene? Takk for eventuelle svar Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Antar du da vurderer å gå krigsskolen? Om du er fast bestemt på å gjøre karriere. Ingeniør-linjene krever realfag (R-matte og FY), mens de operative linjene ikke gjør det. Det er en del konkurranse så gode karakterer er å foretrekke, samme er fysisk form - men viktigst av alt er lederegenskaper! Les mer på Forsvaret.no Lenke til kommentar
E-RevoRC Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 Antar du da vurderer å gå krigsskolen? Om du er fast bestemt på å gjøre karriere. Ingeniør-linjene krever realfag (R-matte og FY), mens de operative linjene ikke gjør det. Det er en del konkurranse så gode karakterer er å foretrekke, samme er fysisk form - men viktigst av alt er lederegenskaper! Les mer på Forsvaret.no Ja krigsskolen var planen. Fysisk form har jeg, heller delen med karakterer jeg sliter på. 4,2 i snitt nå da jeg gikk ut av tiende, holdt jo ikke mål Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 karakter racet er ganske ekstremt i de disiplinene, så du må skjerpe deg kraftig hvertfall. Vi hadde en med jagerpilot-drømmer i klassen i ungdomsskolen. Han var type "skolelys" som bare surfet gjennom eksamener med 6'ere og slikt uten å måtte jobbe for det, Men han kom ikke inn på flyskolen engang fordi han ikke klarte alle ekstrastudiene i tillegg til allmennfag. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Antar du da vurderer å gå krigsskolen? Om du er fast bestemt på å gjøre karriere. Ingeniør-linjene krever realfag (R-matte og FY), mens de operative linjene ikke gjør det. Det er en del konkurranse så gode karakterer er å foretrekke, samme er fysisk form - men viktigst av alt er lederegenskaper! Les mer på Forsvaret.no Ja krigsskolen var planen. Fysisk form har jeg, heller delen med karakterer jeg sliter på. 4,2 i snitt nå da jeg gikk ut av tiende, holdt jo ikke mål Fysisk form har du nå ja, det må du også ha om 3-4 år når du søker. Men det er karakterene som kommer til å knipe deg, de har mange å velge mellom, så da må du stå på. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 karakter racet er ganske ekstremt i de disiplinene, så du må skjerpe deg kraftig hvertfall. Vi hadde en med jagerpilot-drømmer i klassen i ungdomsskolen. Han var type "skolelys" som bare surfet gjennom eksamener med 6'ere og slikt uten å måtte jobbe for det, Men han kom ikke inn på flyskolen engang fordi han ikke klarte alle ekstrastudiene i tillegg til allmennfag. Hva mener du med at han ikke klarte ekstrastudiene i tillegg til allmennfag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå