Necroth Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Jeg tror jeg klikker snart! For ca. 6 måneder siden kjøpte jeg med ny PC. Her står det litt om den: AMD Athlon 1,2 ghz @ 900 mhz (dårlig kjøling) IBM Deskstar 40 GB 5400 rpm (ikke le) ASUS GeForce 3 64 MB 8200 Deluxe MSI K7T Turbo Et eller annet logitech tastatur Razer Boomslang 1000 Sound Blaster Live 1024 Windows 2k Professional 10 mbits nettverkskort (finner **** ikke ut merket) Er det noe jeg har glemt nå? Anyway. Når jeg sitter å spiller eller ser film eller noe annet, så er det av og til at hele driten begynner på pipe i en lang sammenhengende piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip (den slutter ikke før jeg rebooter). Dette gjør at maskinen låser seg og må reboote. Det første som slutter å reagere er musen. Etter ca. 5 sek. klikker alt annet også. Noen som vet hva som gjør at dette skjer? Er det noe som er et vanlig problem med noe av den hardwaren jeg har? Dersom noen kunne svart meg på dette ville jeg vert meget takknemmelig. Lenke til kommentar
Necroth Skrevet 19. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2002 En ting leg kan legge til er at problemet ikke har forsvunnet etter utallige reformateringer. Lenke til kommentar
Bjorn-Ove Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Varme kan være en årsak. Når skjermkort (GPU) og prosessor blir for varme, så kan systemet "henge" seg. Jeg slet med det samme selv med skjermkortet mitt. Bedre kjøling gjorde susen. Bjørn-Ove Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Kan være at tempen på prosessoren din er for varm, og at den derfor gir et varselspiiiiiip! Har du sjekka tempen? Lenke til kommentar
Necroth Skrevet 19. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2002 den ligger på ca. 55 grader på 900 mhz. på 1.2 ghz kommer den oppp i 60 så det gidder jeg ikke kjøre den på før jeg får Alpha PAL8045 :smile: Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Har du seneste viatech 4in1? seneste bios? siste directx? Prøv en etter en av disse oppgraderingene og se om det er noe som funker.. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Det første som slo meg var det en sa her tidligere, temperaturen. Hvilken temperatur er satt til alarm temp i BIOS? Laga en maskin med defekt temp føler i engang, og klikka nesten da maskinen pep som besatt helt til jeg fant ut hva det var (Og det tok ALT for lang tid :smile: ) Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 ..legg også inn SP2 hvis du ikke har gjort det.. Lenke til kommentar
Necroth Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg har SP2, jeg har oppdatert VIA driverne, har nyeste directx, osv. Det eneste jeg ikke har oppdatert er BIOS. Det kan vere at tempen viser feil. Jeg har satt den til å skru seg av ved 70 grader. Men det kan også vere varm GPU. Ting sitter rimelig tett. Jeg har planlagt å flytte dem fra hverandre en god stund, men har bare ikke gjort det av en eller annen utenkelig grunn. Jeg skal oppdatere BIOS, og gjør mer plass til skjermkortet nå. Så skal jeg se om det funker. Takk for hjelpen alle sammen :smile: Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Dersom det er PC-speaker piiip, hjelper det nok ikke med drivere. Min PC piper slik hvis noe ikke er som det skal med tempratur og liknende. Men det kan vanligvis disables i bios. Lenke til kommentar
Necroth Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 det piper ut av høytalerne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå