Gå til innhold

Forbanna piping!

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg klikker snart! For ca. 6 måneder siden kjøpte jeg med ny PC. Her står det litt om den:

AMD Athlon 1,2 ghz @ 900 mhz (dårlig kjøling)

IBM Deskstar 40 GB 5400 rpm (ikke le)

ASUS GeForce 3 64 MB 8200 Deluxe

MSI K7T Turbo

Et eller annet logitech tastatur

Razer Boomslang 1000

Sound Blaster Live 1024

Windows 2k Professional

10 mbits nettverkskort (finner **** ikke ut merket)

Er det noe jeg har glemt nå?

Anyway. Når jeg sitter å spiller eller ser film eller noe annet, så er det av og til at hele driten begynner på pipe i en lang sammenhengende piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip (den slutter ikke før jeg rebooter).

Dette gjør at maskinen låser seg og må reboote. Det første som slutter å reagere er musen. Etter ca. 5 sek. klikker alt annet også. Noen som vet hva som gjør at dette skjer? Er det noe som er et vanlig problem med noe av den hardwaren jeg har? Dersom noen kunne svart meg på dette ville jeg vert meget takknemmelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slo meg var det en sa her tidligere, temperaturen.

Hvilken temperatur er satt til alarm temp i BIOS?

Laga en maskin med defekt temp føler i engang, og klikka nesten da maskinen pep som besatt helt til jeg fant ut hva det var (Og det tok ALT for lang tid :smile: )

Lenke til kommentar

Jeg har SP2, jeg har oppdatert VIA driverne, har nyeste directx, osv. Det eneste jeg ikke har oppdatert er BIOS. Det kan vere at tempen viser feil. Jeg har satt den til å skru seg av ved 70 grader. Men det kan også vere varm GPU. Ting sitter rimelig tett. Jeg har planlagt å flytte dem fra hverandre en god stund, men har bare ikke gjort det av en eller annen utenkelig grunn. Jeg skal oppdatere BIOS, og gjør mer plass til skjermkortet nå. Så skal jeg se om det funker. Takk for hjelpen alle sammen :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...